Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ξεκινούν οι θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης – Στην αναμονή 80.000 υποψήφιοι

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Μόλις 2 στους 10 υποψήφιους οδηγούς θα λάβουν δίπλωμα το καλοκαίρι καθώς τα πάντα υπολειτουργούν τον Αύγουστο.

Θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν κυριολεκτικά οι εκπαιδευτές των Σχολών Οδηγών αλλά και οι εξεταστές των κατά τόπους Διευθύνσεων Μεταφορών καθώς από τη Δευτέρα 31 Μαΐου ξεκινούν και πάλι οι θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης που δεν πραγματοποιούνταν εδώ και μήνες με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια τεράστια λίστα αναμονής από περίπου 80.000 υποψήφιους οδηγούς.

Ωστόσο υπάρχουν και επιπλέον 20.000 υποψήφιοι οδηγοί οι οποίοι μάλλον στάθηκαν πιο τυχεροί καθώς είχαν περάσει με επιτυχία τις θεωρητικές εξετάσεις πριν την έναρξη των περιοριστικών μέτρων δηλαδή το Νοέμβριο του 2020 αλλά πριν λίγες ημέρες κατάφεραν να πάρουν σειρά ώστε να εξεταστούν στις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης.

Το μεγάλο στοίχημα για τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έγκειται στο να εξετάζονται με ασφάλεια όσο το δυνατόν περισσότεροι υποψήφιοι οδηγοί καθώς όπως προαναφέραμε το πολύμηνο lockdown είχε ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση περίπου 100.000 αιτήσεων από υποψήφιους οδηγούς και να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερα κρούσματα ώστε να συνεχιστεί η αδιάλειπτη λειτουργία των Κέντρων θεωρητικής εξέτασης υποψήφιων οδηγών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μέσα στο καλοκαίρι μόλις δύο στους δέκα υποψήφιους οδηγούς αναμένεται να συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας οδήγησης φέτος καθώς η άρνηση της Επιτροπής Λοιμοξιολόγων να ανοίξουν οι αίθουσες για την πραγματοποίηση των θεωρητικών εξετάσεων έχει οδηγήσει σε αυτό τον υπέρογκο αριθμό υποψήφιων οδηγών.

Ο μικρός αριθμός των συμμετεχόντων στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις μέσα στο καλοκαίρι εστιάζεται στο γεγονός ότι αυτές παραδοσιακά πραγματοποιούνται έως τα τέλη Ιουλίου καθώς τον Αύγουστο οι περισσότερες Διευθύνσεις Μεταφορών υπολειτουργούν έως τις αρχές Σεπτεμβρίου όποτε και επιστρέφουν οι υπάλληλοι στις θέσεις εργασίας τους και επανέρχεται η κανονικότητα. Οπότε με δεδομένα ότι στις αίθουσες των θεωρητικών εξετάσεων η πληρότητα θα περιορίζεται στο 50% και από το γεγονός ότι οι εξεταστές των Διευθύνσεων Μεταφορών δεν επαρκούν για να ελέγχουν μεγάλο αριθμό υποψήφιων οδηγών στις πρακτικές εξετάσεις θεωρείται εξαιρετικό δύσκολο να έχουν ολοκληρώσει τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις 2 στους 10 υποψήφιους οδηγούς έως τα τέλη Ιουλίου.

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί να μην προλάβουν να δώσουν εξετάσεις έως τον Σεπτέμβριο και βέβαια να μην μπορέσουν να αποκτήσουν το δικό τους αυτοκίνητο ή δίκυκλο προκαλώντας με αυτό τον τρόπο πενιχρά έσοδα στα κρατικά ταμεία ενώ από την άλλη μεριά να αυξάνεται και ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού καθώς θα είναι αναγκασμένοι να κινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σχέδιο νόμου ήδη σε διαβούλευση

Εκτός της τεράστιας υπομονής που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι οδηγοί ακόμη ένα πρόβλημα έρχεται να προστεθεί το οποίο αφορά στο νέο σχέδιο νόμου που έχει αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση και αλλάζει τα πάντα γύρω από την εκπαίδευση αλλά και τον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.

Αν και τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν πως ο νέος τρόπος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών θα καθυστερήσει να εφαρμοστεί υπάρχει πάντα ο κίνδυνος κάποιοι υποψήφιοι να πρέπει να δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα που θα προβλέπει η νέα νομοθεσία με αποτέλεσμα να πρέπει να παρακολουθήσουν τη νέα θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που περιλαμβάνει ο νέος νόμος που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και σύντομα θα οδηγηθεί για ψήφιση στη Βουλή.

Επιπλέον είναι πολύ πιθανό οι Σχολές Οδηγών, όπως έχει συμβεί και σε άλλες νομοθετικές παρεμβάσεις, να προκηρύξουν απεργιακές κινητοποιήσεις καθώς δεν δέχονται το νέο τρόπο εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών με πιθανή τη νέα καθυστέρηση απόκτησης άδειας οδήγησης για τους υποψήφιους οδηγούς.

Τι ορίζει η νέα ΚΥΑ με ισχύ έως τις 6 Ιουνίου

Ανοίγουν από τις 31 Μαΐου οι αίθουσες των θεωρητικών εξετάσεων για υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων και δίκυκλων σύμφωνα με όσα ορίζει η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση με ισχύ έως τις 6 Ιουνίου.

Ειδικότερα η ΚΥΑ αναγράφει ότι επιτρέπεται η διενέργεια:

Μαθημάτων θεωρητικής εκπαίδευσης όλων των κατηγοριών και περιοδικής κατάρτισης Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) μεταφοράς εμπορευμάτων / επιβατών υπό τις εξής προϋποθέσεις: α)τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου εντός της αίθουσας, και β) διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές.

– Μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης όλων των κατηγοριών υπό τις εξής προϋποθέσεις:  α. απολύμανση μεταξύ διαδοχικών μαθημάτων των σημείων του εκπαιδευτικού οχήματος με τα οποία έρχονται σε επαφή οι εμπλεκόμενοι και β. διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές.

-Επιτρέπεται η διενέργεια θεωρητικών εξετάσεων όλων των κατηγοριών, θεωρητικών εξετάσεων για την απόκτηση Π.Ε.Ι. και της ειδικής θεωρητικής εξέτασης για  την ειδική άδεια Ε.Δ.Χ., υπό την προϋπόθεση διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19 έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την εξέταση  για τους εκπαιδευόμενους, τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εξεταστές και τήρησης των ακολούθων στις αίθουσες εξέτασης:

– Πλήρωση έως και με το πενήντα τοις εκατό (50%) της χωρητικότητάς τους και με την κατά το δυνατόν αραιότερη και ομοιόμορφη κατανομή των εξεταζόμενων στο χώρο.

– Τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου.

– Σταδιακή και ελεγχόμενη είσοδος και έξοδος των υποψηφίων.

– Αερισμός για τριάντα (30) λεπτά της ώρας μεταξύ διαδοχικών εξετάσεων.

– Απολύμανση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των εξαρτημάτων τους καθώς και των θέσεων των υποψηφίων κατά τα διαστήματα που μεσολαβούν μεταξύ διαδοχικών εξετάσεων.

-Επιτρέπεται η διενέργεια δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών και πρακτικών εξετάσεων για απόκτηση Π.Ε.Ι. υπό την προϋπόθεση τήρησης των ακολούθων:

– Με ευθύνη του  παριστάμενου εκπαιδευτή η μεταφορά των υποψηφίων από και προς τον χώρο της εξέτασης υλοποιείται τηρουμένων των περιοριστικών μέτρων και κανόνων περί μεταφοράς επιβατών που έχουν ληφθεί λόγω του κορωνοϊού COVID-19.

Διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την εξέταση  για τους υποψήφιους οδηγούς και διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εξεταστές.

– Διενέργεια του ελέγχου των δικαιολογητικών και των ερωτήσεων εκτός του εκπαιδευτικού οχήματος.

Απολύμανση, μεταξύ διαδοχικών δοκιμασιών, των σημείων του εκπαιδευτικού οχήματος με τα οποία έρχονται σε επαφή οι εμπλεκόμενοι.

-Ειδικά για τις κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α, ο υποψήφιος εξετάζεται φορώντας τον προβλεπόμενο ατομικό εξοπλισμό και ρουχισμό. Σε περίπτωση που δεν διαθέτει τον προβλεπόμενο επενδύτη (μπουφάν) ή/και παντελόνι, επιτρέπεται η χρήση αντιστοίχως επιαγκωνίδων, επιγονατίδων και επικαλαμίδων της Σχολής Οδηγών, οι οποίες, με μέριμνα του παριστάμενου εκπαιδευτή, απολυμαίνονται υποχρεωτικά πριν από κάθε χρήση.

– Ειδικά για τις κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α, οι εξεταστής και εκπαιδευτής στο ακολουθούν επιβατικό όχημα κάθονται σε διαγώνια θέση, προς διασφάλιση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ τους.

-Για το Πιστοποιητικό Εκπαίδευσης Οδηγού ADR και το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας (ΠΕΕ) οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και επιβατών, επιτρέπεται η διενέργεια:

-Μαθημάτων υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου και β) διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19  τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές.

-Εξετάσεων με πλήρωση έως και με το πενήντα τοις εκατό (50%) της χωρητικότητάς των αιθουσών με την κατά το δυνατόν αραιότερη και ομοιόμορφη κατανομή των εξεταζόμενων στο χώρο σταδιακή και ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο των υποψηφίων και υπό την προϋπόθεση διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19 έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την εξέταση  για τους υποψήφιους οδηγούς και διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης (self-test) από τον κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον μία (1) φορά την εβδομάδα για τους εξεταστές.

-Ωράριο λειτουργίας των Σχολών/Κέντρων και τέλεσης δραστηριοτήτων έως τις 20.30.»

Φωτογραφία: Eurokinisi

Διαβάστε επίσης:

Τι ισχύει για την οδήγηση δικύκλων με δίπλωμα αυτοκινήτου
Αυτές είναι οι 10 αλλαγές στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος!
Ταλαιπωρία τέλος! Οnline η αντικατάσταση διπλώματος σε όλη την Ελλάδα!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto