Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota RAV4: Υβριδική τεχνολογία για τον «Βασιλιά» της κατηγορίας

Ελλάδα 12:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota RAV4: Υβριδική τεχνολογία για τον «Βασιλιά» της κατηγορίας

ΝΕΑ

Toyota RAV4: Υβριδική τεχνολογία για τον «Βασιλιά» της κατηγορίας

ΝΕΑ

Με το RAV4 πρώτης γενιάς η Τoyota άλλαξε την πορεία της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας και πλέον στην 5η γενιά του το κορυφαίο SUV της αγοράς διαθέτει ένα μοναδικό πακέτο πρωτοποριακών τεχνολογιών και premium χαρακτηριστικών ποιότητας και πολυτέλειας.

Advertisement
Advertisement

 

Η άφιξη του πρώτου RAV4 στην αγορά ήταν κάτι σαν κεραυνός εν αιθρία. Η πρωτοποριακή ιδέα της Toyota στα μέσα της δεκαετίας του 1990 έπιασε τους πάντες στον… ύπνο, με την ιαπωνική εταιρία να αλλάζει μέσα σε μία νύχτα όλα τα δεδομένα και τις αντιλήψεις δεκαετιών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία: Εκείνο το πρώτο RAV4 έφερε τεράστιες αλλαγές, δημιούργησε νέες κατηγορίες,, άλλαξε τον τρόπο που ο μέσος καταναλωτής οδηγεί και ζει με το αυτοκίνητό του. Το RAV4 ήταν και παραμένει ένα όνομα-σύμβολο, και τώρα στην 5η γενιά του έχει πλέον φθάσει στην απόλυτη ωριμότητά του, έτοιμο να ανταποκριθεί στους νέους ρόλους που θέτει η σύγχρονη πραγματικότητα.

Advertisement
Advertisement

Το πρωτοποριακό πνεύμα δεν θα μπορούσε να λείπει και από αυτή τη νέα γενιά του κλασικού SUV της Toyota. Το νέο RAV4 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, έχει αναβαθμιστεί σε τεχνολογία και σχεδιαστικά έχει αποκτήσει έναν πιο premium αέρα, δείχνοντας την απόφαση της Toyota να παραμείνει δυνατή και ακμαία στο παιχνίδι αυτής της κατηγορίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κοντά στο νέο RAV4 έρχεται να προστεθεί και η υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρίας, στην τέταρτη και πιο εξελιγμένη εκδοχή της, έχοντας πίσω της πάνω από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί σε όλο τον κόσμο. Και μάλιστα, το 90% από αυτά συνεχίζουν να κινούνται χωρίς προβλήματα, δείγμα της μοναδικής αξιοπιστίας που χαρακτηρίζει το DNA κάθε αυτοκινήτου με τα σήματα της Toyota.

Advertisement

Το νέο RAV4 Hybrid AWD-i βασίζεται στην πλατφόρμα GA-K της ιαπωνικής εταιρίας η οποία έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι 75% πιο στιβαρή και άκαμπτη, όντας παράλληλα και αρκετά ελαφρύτερη. Το πλαίσιο αυτό εξασφαλίζει παράλληλα ιδανική κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες και πιο χαμηλό κέντρο βάρους, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική συμπεριφορά.

Advertisement

Σχεδιαστικά, το νέο RAV4 εντυπωσιάζει και επιβάλλεται με το μέγεθός του, αν και οι έξυπνες λύσεις που έχουν δώσει οι σχεδιαστές το κάνουν να δείχνει λιγότερο ογκώδες και ασύγκριτα πιο δυναμικό από το μοντέλο που αντικατέστησε. Το ίδιο ισχύει και για το σαλόνι, όπου πέρα από την σταθερά κορυφαία ποιότητα που περιμένει κανείς σε κάθε Toyota, υπάρχει ένα πλήρες ψηφιακό περιβάλλον, με μεγάλη οθόνη πολυμέσων και αντίστοιχη οθόνη πολλαπλών χρήσεων στην θέση του πίνακα οργάνων.

Όσο για τον εξοπλισμό, η Toyota τοποθετεί σε όλα της τα υβριδικά μοντέλα στάνταρ την “ομπρέλα” συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Safety Sense, η οποία αποτελείται από το σύστημα Υποβοήθησης Yποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Trace Assist), Full-range Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης (Lane Departure Alert), Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας Προβολέων (Automatic High Beam), Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist), Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (Pre-Collision System).

Advertisement

Για το νέο RAV4 Hybrid AWD-i η Toyota έχει επιλέξει να το εφοδιάσει με το υβριδικό της σύστημα στην πιο εξελιγμένη του μορφή. Αποτελείται από τρεις κινητήρες, έναν βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας 4κύλινδρος των 2,5 λίτρων με απόδοση 185 ίππων και με πολύ εξελιγμένη σχεδίαση καθώς διαθέτει διπλό κύκλωμα ψεκασμού (άμεσου και έμμεσου), λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Αtkinson με σχέση συμπίεσης 14,0:1, έχει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο πολύ υψηλός δείκτης θερμικής απόδοσης που φθάνει το 41%.

Σε παράλληλη λειτουργία με τον βενζινοκινητήρα υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες (ή μόνο ένας στην έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς), με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 222 ίππους. Ένα νούμερο κορυφαίο για την κατηγορία, που φέρνει και εξαιρετικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα. Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 128 και 133 gr/km για την τετρακίνητη έκδοση και με βάση τις προδιαγραφές WLTP.

Για την μετάδοση της κίνησης υπάρχει ένα εξελιγμένο κιβώτιο e-CVT με μειωμένες τριβές κατά 25% σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχει επίσης και μία νέα μονάδα ελέγχου AWD Intergrated Management η οποία είναι επιφορτισμένη με την σωστή συνεργασία των κινητήρων έτσι ώστε το νέο RAV4 να έχει κορυφαία χαρακτηριστικά τετρακίνησης σε κάθε είδους δρόμο ή δύσκολη επιφάνεια.

 

Η μπαταρία που συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα είναι είναι νικελίου υδριδίου μετάλλου, χωρητικότητας 6,5 Ah, είναι κατά 11% πιο ελαφριά και πιο κόμπακτ από εκείνη της προηγούμενης γενιάς RAV4 Hybrid και είναι έξυπνα τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το υβριδικό σύστημα διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Normal, το Eco, το EV Mode (για καθαρά ηλεκτρική λειτουργία) και το Trail το οποίο κάνει χρήση ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού που είναι τοποθετημένο στο κέντρο και αυξάνει τις ικανότητες του αυτοκινήτου εκτός δρόμου.

Παρέχεται επίσης και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, το οποίο φορτίζει την μπαταρία κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Toyota προσφέρει έως 11 χρόνια εγγύηση αποκλειστικά για την υβριδική μπαταρία και την 6ετή πλήρη εγγύηση που απολαμβάνει κάθε όχημα της εταιρίας, για τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο RAV4 Hybrid AWD-i συνεχίζει την μεγάλη παράδοση της Toyota στην δημιουργία των κορυφαίων SUV σε κάθε εποχή, συνδυάζοντας ένα μοναδικό τεχνολογικό υπόβαθρο με εντυπωσιακή σχεδίαση, τεράστιους χώρους και premium χαρακτηριστικά άνεσης και ποιότητας. Το RAV4 παραμένει ο ηγέτης της κατηγορίας του, το αυτοκίνητο που δίνει τον τόνο σε μία ολόκληρη γενιά μοντέλων, και ένα σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις σ’ αυτού του είδους τα οχήματα.

Ο “βασιλιάς” της κατηγορίας είναι και πάλι εδώ, πιο ολοκληρωμένος και πιο σίγουρος από ποτέ, αποτελώντας την πιο σίγουρη επιλογή για όποιον αναζητά το πιο πλήρες και εξελιγμένο μοντέλο των σύγχρονων SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Toyota RAV4 Adventure: Πάει παντού (+video)
Πώς θα ονομάζεται το επερχόμενο… ηλεκτρικό Toyota RAV4;
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid με 306 ίππους και κατανάλωση 1 lt/100 χλμ