Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Toyota: Μακριά από την ηλεκτροκίνηση στα σπορ μοντέλα

  • newsautoteam

Η σειρά μοντέλων με την ένδειξη GR θα συνεχίσει με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποφεύγοντας όσο γίνεται περισσότερο την ηλεκτροκίνηση.

Αν και παγκόσμιος παίκτης με δραστηριότητα σε κάθε είδους κατηγορία και αγορά, η Toyota τα τελευταία χρόνια δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον και για την σπορ εικόνα της.

Μοντέλα όπως το GR Yaris ή η GR Corolla είναι αυτοκίνητα τα οποία δείχνουν έναν κατασκευαστή με μεγάλες ανησυχίες και ξεκάθαρο ενδιαφέρον για τον οδηγό που απολαμβάνει την χαρά ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου.

Η γκάμα των GR μοντέλων (υπάρχουν ακόμα και τα GR Supra και το GR 86) αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της ιαπωνικής εταιρίας. Και όλα, μέχρι στιγμής, βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Toyota πάντως θέλει να επεκτείνει αυτή την γκάμα. Και στα τέλη του 2021 είχαμε δει ένα πρωτότυπο που θα μπορούσε να αποτελέσει την “ανάσταση” του MR2. Τι γίνεται όμως με την ηλεκτροκίνηση; Και πόσο τα μοντέλα της σειράς GR θα μπορούσαν να περάσουν στα νέα δεδομένα;

Σε συνέντευξη που έδωσε ο υπεύθυνος της Toyota για την Ευρώπη Andrea Carlucci, επισήμανε την τεράστια σημασία της σειράς GR για την εταιρία. Και σημείωσε ότι κρίνοντας από την επιτυχία των μοντέλων που υπάρχουν σήμερα, δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν κατεύθυνση.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, η ηλεκτροκίνηση είναι η συνθήκη του μέλλοντος όμως για τα GR μοντέλα θα παραμείνουν πιστοί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο γίνεται περισσότερο.

Από την άλλη η ιαπωνική εταιρία έχει ανακοινώσει ότι θα έχει έξι ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026 ενώ από το 2040 και μετά θα είναι πλήρως ηλεκτρική. Παράλληλα εξελίσσει κάθε είδους νέα λύση, από υβριδικά μέχρι υδρογόνο, σε μία αναζήτηση για την τεχνολογία που θα επικρατήσει στο άμεσο αλλά και απώτερο μέλλον.

Μία λύση που θα μπορούσε να αποδώσει στα μελλοντικά σπορ μοντέλα είναι οι κινητήρες που καίνε υδρογόνο, οι οποίοι βρίσκονται αυτή την στιγμή σε φάση προχωρημένης εξέλιξης. Αυτό θα είχε τα πλεονεκτήματα και των δύο κόσμων, δηλαδή μειωμένους ρύπους αλλά και την ύπαρξη των χαρακτηριστικών των συμβατικών κινητήρων, όπως, για παράδειγμα, ο ήχος.

Ήδη η εταιρία έχει δείξει αυτή την τεχνολογία σε μία ειδικά διαμορφωμένη Corolla αλλά και σε ένα πρωτότυπο GR Yaris για αγώνες ράλι. Συνεπώς τα μελλοντικά μοντέλα θα μπορούσαν να παραμείνουν πιστά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχοντας όμως “καθαρή” τεχνολογία, αποφεύγοντας την ηλεκτροκίνηση.

Η νέα αυτή τεχνολογία απέχει αρκετό καιρό ακόμα από το να είναι εφαρμόσιμη σε αυτοκίνητα παραγωγής. Όμως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ότι εταιρίες όπως η Toyota όχι μόνο επιμένει να παράγει σπορ μοντέλα αλλά θέλει να διατηρήσει και την προσωπικότητά τους. Ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ονειρεύεστε ήδη Toyota GR Prius;
Το πιο δυνατό Toyota GR Yaris στο δυναμόμετρο (+video)
Πότε θα δούμε ηλεκτρικά Toyota GR;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto