Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το πρώτο φορτηγό της Mercedes, σύμφωνα με τη Daimler κατασκευάστηκε το 1896

Ελλάδα 2:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το πρώτο φορτηγό της Mercedes, σύμφωνα με τη Daimler κατασκευάστηκε το 1896

ΝΕΑ

Το πρώτο φορτηγό της Mercedes, σύμφωνα με τη Daimler κατασκευάστηκε το 1896

ΝΕΑ

Η Mercedes δημιούργησε το πρώτο φορτηγό το 1896 σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρείας, καθώς φαίνεται καταγεγραμμένο πως ο Gottlieb Daimler, πρωτοπόρος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα, ήταν και σε αυτό τον τομέα καινοτόμος.

Advertisement
Advertisement

Μοιάζει σαν ένα καροτσάκι με κινητήρα, το μικρό φορτηγό είχε περίπου 4 ίππους ισχύ για την κίνησή του η οποία έφτανε στους πίσω τροχούς μέσω ενός συστήματος με ιμάντες.

Σε περίπτωση που έχετε αναρωτηθεί ποιος δημιούργησε το πρώτο φορτηγό, η Mercedes-Benz ισχυρίζεται ότι έχει την απάντηση. Σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου της γερμανικής εταιρείας, ο Gottlieb Daimler, πρωτοπόρος στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα, δημιούργησε το πρώτο φορτηγό εν έτη 1896. Ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε ήταν ένας δικύλινδρος με μόλις πάνω από ένα λίτρο χωρητικότητας (1,06lt) και απέδιδε ισχύ κοντά στους 4 ίππους.

Advertisement
Advertisement

Αν θέλουμε να κάνουμε την αναγωγή με τις σημερινές εικόνες, το φορτηγό του Daimler θυμίζει πολύ τις πλατφόρμες skateboard που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μοιάζει σαν να είναι καροτσάκι με τον κινητήρα του να «προστατεύεται» από δύο ελικοειδή ελατήρια πάνω στα οποία είχε έδραση, μια και ήταν πολύ ευαίσθητος στους κραδασμούς και τις δονήσεις. Φυσικά, οι σκληροί συμπαγείς σιδερένιοι τροχοί σε συνδυασμό με τους δρόμους της εποχής, πρέπει να προκαλούσαν πάρα πολλούς κραδασμούς και on board κακουχίες για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου- όχι μόνο για τον κινητήρα.

Αξίζει να προσέξει κανείς τη διάταξη για το τιμόνι, με τις αλυσίδες να μεταφέρουν την κίνηση του τιμονιού από τα χέρια του οδηγού, στις άκρες του μπροστινού άξονα για να τον περιστρέψουν μαζί με την κεντρικά τοποθετημένη διάταξη των φύλλων σούστας. Ο οδηγός κάθεται μπροστά, ενώ ο κινητήρας είναι πίσω και σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το φορτηγό εμφάνιζε μια αρκετά εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου περίπου 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Advertisement

Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Daimler μαζί με τον Wilhelm Maybach δημιούργησαν μια αναβαθμισμένη έκδοση του φορτηγού, στην οποία ο κινητήρας μετακινήθηκε εμπρός. Αργότερα εκείνο το έτος, το φορτηγό πήρε τελικά το δικό του τελικό σχέδιο με ένα μοναδικό μπροστινό μέρος. Μια άλλη αναβαθμισμένη έκδοση έγινε πραγματικότητα λίγο αργότερα με τον κινητήρα μπροστά από τον μπροστινό άξονα. Αυτός ήταν ένας μεγαλύτερος κινητήρας με χωρητικότητα 2,2 λίτρων που διέθετε σύστημα ανάφλεξης Bosch και ένα νέο σύστημα ψύξης.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μηδενιστούν οι ρύποι στις μεταφορές
Mercedes-Benz EQA: Εξελιγμένη ηλεκτρική πολυτέλεια
Η Renault πούλησε το σύνολο των μετοχών της στη Daimler