Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος θα μας σώσει από την λαίλαπα του Euro 7;

Ελλάδα 1:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος θα μας σώσει από την λαίλαπα του Euro 7;

ΝΕΑ

Ποιος θα μας σώσει από την λαίλαπα του Euro 7;

ΝΕΑ

Η νέοι κανονισμοί για τους ρύπους υπόσχονται βελτίωση του περιβάλλοντος. Υπάρχουν όμως φωνές λογικής που λένε ότι είναι άχρηστοι. Και θα κάνουν τα αυτοκίνητα πανάκριβα.

Advertisement
Advertisement

Όσο πλησιάζουμε στην χρονιά-ορόσημο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο και πληθαίνουν οι φωνές αντίδρασης -και λογικής- για το αν υπάρχει ανάγκη να εφαρμοστούν οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί για τους ρύπους.

Η ΕΕ έχει αποφασίσει ότι η νέα νόρμα θα ισχύσει από το 2025 και θα κάνει ακόμα πιο “καθαρούς” τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως οι νέες τεχνολογίες που χρειάζεται για να γίνει αυτό έχουν φέρει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα θέματα που έχουν ανακύψει είναι πολλά. Με πιο σημαντικό το γεγονός ότι από την στιγμή που θα ισχύσει το Euro 7, τα μικρά αυτοκίνητα θα γίνουν ασύμφορα και μάλλον θα εξαφανιστούν από την αγορά, κάτι που θα επιδράσει στους πιο αδύναμους καταναλωτές κυρίως στη Νότια Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Μια χώρα από αυτή την περιοχή της ΕΕ, η Ιταλία, έχει σηκώσει την σημαία της αντίστασης. Η Ιταλία και οι κοντινές σε αυτήν χώρες θέλουν να εμποδίσουν την εφαρμογή των κανονισμών Euro 7 λέει ο υπουργός Μεταφορών της χώρας.

Πολλές χώρες ζητούν επαναδιαπραγμάτευση της προτεινόμενης νομοθεσίας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά από τον Ιούλιο του 2025 και στα λεωφορεία και τα φορτηγά δύο χρόνια αργότερα.

Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε την Τρίτη ότι η Ιταλία και οι σύμμαχοί της στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να μπλοκάρουν τον κανονισμό Euro 7

Advertisement

Οι κανονισμοί αυτοί αυστηροποιούν τα όρια εκπομπών των οχημάτων για ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, από το 2025.

Ο υπουργός Μεταφορών, ο γνωστός Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος είναι επικεφαλής της Λέγκας του Βορά, δηλώνει ότι ο κανονισμός είναι “σαφώς λανθασμένων” και δεν έχει κάποια χρησιμότητα από περιβαλλοντική άποψη.

Advertisement

Σύμφωνα με τον Σαλβίνι, η Ιταλία, μαζί με τη Γαλλία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και την Ουγγαρία, έχουν την δυνατότητα να εμποδίσουν την ΕΕ να προχωρήσει σε αυτή την απόφαση.

Μαζί τους έχουν και την πλειοψηφία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιδρούν στους προτεινόμενους κανονισμούς. Οι περισσότερες εταιρίες υποστηρίζουν ότι οι κανονισμοί αυτοί είναι πολύ βιαστικοί, προκαλούν μεγάλα έξοδα και είναι και περιττοί.

Για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάντως οι κανόνες Euro 7 θεωρούνται απαραίτητοι για να μειωθούν οι βλαβεροί ρύποι αλλά και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο επανάληψης κάποιου σκανδάλου όπως εκείνο του Dieselgate της VW.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ξεχάστε τα αυτοκίνητα κάτω των 20.000 ευρώ
ΕΕ: Πότε τα ηλεκτρικά θα είναι περισσότερα από τα συμβατικά;
Μέχρι πότε θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη τα συμβατικά αυτοκίνητα;