Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Το Abarth 500e είναι ηλεκτρικό…

  • Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Έχει ήχο από το βενζινοκίνητο, είναι πιο γρήγορο από το Abarth 695 αλλά με μικρότερη τελική. Το είδαμε στην παγκόσμια παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο στο παλιό εργοστάσιο της Fiat και το περιμένουμε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2023.

Κάπου μεταξύ των ορόφων στο παλιό εργοστάσιο της Fiat στο Τορίνο, αυτό που στην οροφή του έχει ακόμα και πίστα δοκιμών, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια του ολοκαίνουριου Abarth 500e. Ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που κάνει… θόρυβο και ετοιμάζεται να εισβάλλει στην αγορά στα μέσα του επόμενου έτους.

Σχεδόν 100 ήταν οι προσκεκλημένοι από όλον τον κόσμο που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την συνέντευξη Τύπου και τα αποκαλυπτήρια του ιταλικού μοντέλου. Ήταν και οι τυχεροί που έζησαν την εμπειρία σε έναν ιστορικό χώρο για τη Fiat, ένα παλιό εργοστάσιο ηλικίας πάνω από 100 έτη, που σήμερα έχει μετατραπεί σε εμπορικό κέντρο, ξενοδοχείο κ.λπ.

Το Τορίνο είναι μία βιομηχανική πόλη στην οποία γεννήθηκε η Fiat. Σύμβολο της πόλης, όπως επίσης η Γιουβέντους και ο καφές… Lavazza, ονόματα με τεράστια επιρροή και δυναμική, το καθένα στο χώρο του. Στο παλιό εργοστάσιο του Lingotto το παρελθόν ενώθηκε με το μέλλον και η εικόνα ταξίδεψε σε όλον τον πλανήτη.

Γιατί ηλεκτρικό;

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που κάποτε οι ήχοι από τις λαμαρίνες δημιουργούσαν εκκωφαντικούς ήχους, ο Chief Executive Officer Global και Chief Marketing Officer της Stellantis (ο όμιλος που ανήκει η Abarth) Olivier Francois αποκάλυψε το νέο δημιούργημα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Abarth 500e.

«Κάποιος μπορεί να ρωτήσει, γιατί ηλεκτρικό; Η απάντηση είναι, γιατί είναι πιο αποδοτικό» τόνισε στην παρουσίασή του ο Olivier Francois και συνέχισε: «Αυτό πάντα ήταν η αναζήτηση του Carlo Abarth και σε αυτό το δρόμο βαδίζουμε και εμείς. Καλύτερη επιτάχυνση, καλύτερο κράτημα, περισσότερη διασκέδαση. Και βέβαια η υπογραφή της Abarth. Ο ήχος».

Στην οροφή του παλιού εργοστασίου της Fiat είχαμε την ευκαιρία να επεξεργαστούμε το νέο Αbarth 500e

Κάνει και ήχο λοιπόν

Η ομιλία συνεχίζεται και λίγα λεπτά αργότερα, ένα κίτρινο Abarth 500e, κάνει την εμφάνισή του με… πλήρωμα τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Ράλι Miki Biasion (1988-1989 με Lancia Integrale) και την κόρη του Olivia. Ο Ιταλός οδηγός που έχει καταφέρει να κερδίσει τρεις φορές το Ράλλυ Ακρόπολις (1988, 1989 και 1993) έκανε τα βλέμματα να γυρίσουν όταν ο ήχος του ηλεκτρικού Abarth γέμισε τον χώρο που γινόταν η συνέντευξη Τύπου.

Εντυπωσιακό για ένα τέτοιο όχημα που παράγει κανονικό ήχο ακόμα και όταν είναι «στο ρελαντί» κάτι που δε συμβαίνει με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα.

Stay tuned γιατί πολύ απλά η Abarth ετοιμάζει και άλλες εκπλήξεις…

Abarth is not Fiat

Από τα λεγόμενα του Επικεφαλής στην Abarth κρατάμε το «Abarth is not Fiat» και αυτό διότι αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Μένει να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι για να καταλάβουμε και ιδίοις όμμασι πως οι καλύτερες επιδόσεις ισχύουν και στην πράξη.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι του 2023, οπότε και τότε θα κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα ηλεκτρικά Abarth που θα είναι και συλλεκτικά. Συγκεκριμένα θα παραχθούν 1.949 Abarth 500e με την κωδική ονομασία “Scorpionissima”, αριθμός που αφορ΄τείναι η χρονιά γέννησης της Abarth.

Επειδή όμως μιλάμε για Abarth και όχι για Fiat, αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι τόσο οι λεπτομέρειες στη σχεδίαση όσο και οι επιδόσεις.

Ηλεκτρικό vs βενζίνη

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, το 500e έχει καλύτερη κατανομή βάρους (57/43), μεγαλύτερα μετατρόχια και καλύτερη ροπή. Η σύγκριση γίνεται με την έκδοση 695 με τους 180 ίππους, όταν στην ηλεκτρική εκδοχή η ισχύς αγγίζει του 155 ίππους.

Με τη ροπή να φτάνει τα 235Nm οι ρεπρίζ (0-100 σε 7 δευτ.) δείχνουν τη δυναμική του νέου μοντέλου συγκριτικά με το βενζινοκίνητο. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, στην πίστα Misto Alfa Handling Track του κέντρου δοκιμών του Balocco, το Abarth 500e είναι ταχύτερο κατά εάν δευτερόλεπτο συγκριτικά με το 695.

Εκεί που το ηλεκτρικό είναι στην τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 155 χλμ./ώρα.

Σε πόση ώρα φορτίζει;

Αξιοσημείωτο το γεγονός πως στο Abarth 500e υπάρχουν διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης, Turismo, Scorpion Street και Scorpion Track. Το πιο… καυτό είναι το τρίτο που προσφέρει έντονες συγκινήσεις.

Όσον αφορά την αυτονομία οι άνθρωποι της Abarth δεν έδωσαν ακόμα πολλά στοιχεία. Η μπαταρία πάντως έχει χωρητικότητα 42kWh (όσο και στο ηλεκτρικό Fiat 500) και θα κυμαίνεται κοντά στα 250 χιλιόμετρα. Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μέγιστη ταχύτητα τις 85kW σε ταχυφορτιστή και σε περίπου 40-45 λεπτά.

Αριστερά το βενζινοκίνητο Abarth 695 και δεξιά το ηλεκτρικό Abarth 500e

Εντυπωσιακά χρώματα

Η παλέτα χρωμάτων για τη συλλεκτική έκδοση περιλαμβάνει δύο νέα χρώματα, το Acid Green και του Poison Blue.

Όπως όμως είδαμε και μάθαμε αργότερα θα υπάρξουν και άλλα δύο, εξίσου εντυπωσιακά, τα οποία ανάλογα με το φως του ήλιου θα αλλάζουν και χρώμα

Πότε θα το δούμε;

Οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι του 2023, κάτι που ισχύει και για την Ελλάδα. Προς το παρόν δεν έχει ανοίξει το βιβλίο των παραγγελιών ενώ το ίδιο ισχύει και για τις τιμές που θα ανακοινωθούν επίσημα τον Δεκέμβριο.

Από αυτό το ξύλινο και σπάνιο πλέον Fiat 500 έβγαιναν τα καλούπια για το 500αράκι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Το ηλεκτρικό Abarth 500e (+video)
Αγοράστε άλογα με το… μήνα
Ποια είναι τα κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικά στην Ελλάδα;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto