Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θα μας γλιτώσει από τον βραχνά της φόρτισης;

Ελλάδα 2:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι θα μας γλιτώσει από τον βραχνά της φόρτισης;

ΝΕΑ

Τι θα μας γλιτώσει από τον βραχνά της φόρτισης;

ΝΕΑ

Ο χρόνος που ξοδεύει κανείς στην φόρτιση ενός ηλεκτρικού είναι μεγάλος μπελάς. Και ίσως η λύση υπάρχει σε μια παλιά και ενδιαφέρουσα ιδέα.

Advertisement
Advertisement

Η ανταλλαγή μπαταριών -αντί για την φόρτιση μιας σταθερής που υπάρχει σε όλη την ζωή του αυτοκινήτου- είναι μία ιδέα που είναι πολύ παλαιότερη από την πρόσφατη έκρηξη της ηλεκτροκίνησης.

Η πρώτη υπηρεσία ανταλλαγής μπαταριών εμφανίστηκε το 1912 από τη General Motors και κράτησε 12 χρόνια μέχρι να καταργηθεί σταδιακά λόγω μειωμένης ζήτησης.

Πέρασαν 83 χρόνια προτού η νεοσύστατη επιχείρηση Better Place αναπτύξει μια διαδικασία ανταλλαγής μπαταριών το 2007, για την οποία συμφώνησε με την Renault-Nissan. Kαι αυτή η προσπάθεια όμως είχε άδοξο τέλος.

Advertisement
Advertisement

Αλλά και η Tesla είχε ξεκινήσει και αυτή υπηρεσία ανταλλαγής μπαταριών την οποία όμως εγκατέλειψε το 2014, προτιμώντας τους Superchargers για γρήγορη φόρτιση.

Στις μέρες μας η κινεζική εταιρεία EV NIO φαίνεται να λειτουργεί με επιτυχία μια υπηρεσία ανταλλαγής μπαταριών, με πάνω από 15 εκατομμύρια ανταλλαγές να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2022. Η NIO μάλιστα υποστηρίζει ότι παρέχει περίπου 40 χιλιάδες ανταλλαγές μπαταριών κάθε ημέρα.

Σε αυτή την προσπάθεια έρχεται να προστεθεί και η CATL η οποία εγκαινίασε την δική της υπηρεσία ανταλλαγής μπαταριών. Και μάλιστα εκεί που υπάρχει σοβαρό θέμα με τις αναμονές για φόρτιση, στα βαρέα φορτηγά.

Advertisement

Βέβαια τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν είναι πολλά, είτε σχετίζονται με την τυποποίηση των μπαταριών είτε με τις ειδικές εγκαταστάσεις που χρειάζεται να βρίσκονται αποθηκευμένες.

Το πεδίο πάντως στα φορτηγά βαρέως τύπου είναι πιο ελεύθερο καθώς η πλήρης φόρτιση τους απαιτεί χρόνο, ακόμη και σε έναν φορτιστή Megawatt, οπότε η ανταλλαγή μπαταριών θα μπορούσε να είναι μια καλύτερη λύση για τις εταιρίες που τα χρησιμοποιούν.

Advertisement

Τα πακέτα μπαταριών αποτελούνται από έως και τρία μπλοκ που τροφοδοτούνται από κυψέλες LFP τρίτης γενιάς της CATL με τεχνολογία χωρίς απώλειες θερμότητας και διάρκεια ζωής άνω των 15.000 κύκλων. Οι πελάτες μπορούν να καθορίσουν από ένα έως τρία μπλοκ μπαταριών ανάλογα με τις εφαρμογές και τα σενάρια χρήσης.

Κάθε μπλοκ μπαταρίας έχει χωρητικότητα 171 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι η μέγιστη χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 513 kWh. Ως μέτρο σύγκρισης, το Tesla Semi φημολογείται ότι διαθέτει ένα πακέτο μπαταρίας του 1 MWh.

Advertisement

Η CATL υπόσχεται ότι η αλλαγή των μπλοκ μπαταριών θα διαρκεί μόνο λίγα λεπτά. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για ένα όχημα μεταφορών, καθώς δεν μπορεί να καταναλώνει χρόνο σε αναμονή αλλά πρέπει να εκτελεί γρήγορα και με ακρίβεια το δρομολόγιό του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Toyota εξελίσσει τις μπαταρίες του μέλλοντος
Φέρνουν την σούπερ μπαταρία
Τι ισχύει με τις μπαταρίες του νέου Volvo EX30