Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;

Ελλάδα 6:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;

ΝΕΑ

Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;

ΝΕΑ

Ένα πρόβλημα που συνεχίζει να εμφανίζεται είναι η συνεχιζόμενη έλλειψη τσιπς που εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα στην παραγωγή των περισσοτέρων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement
Advertisement

Εκτιμάται ότι η έλλειψη σε τσιπς έχει κοστίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια εξαιτίας της πανδημίας.

Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη από την προσφορά και τη ζήτηση. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να σταματήσουν ή να μειώσουν την παραγωγή.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 σημειώθηκε πτώση 17,7% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ενώ μόνο τον Μάρτιο, η πτώση ήταν συγκλονιστική κατά 38,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019.

Advertisement
Advertisement

Με το πέρας της πανδημίας όμως οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται γρήγορα. Αυτό φαίνεται πως δημιούργησε το πρόβλημα. Τα μικροτσίπ επιτρέπουν τη λειτουργία ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ενός σύγχρονου οχήματος – τα πάντα, από το σύστημα ψυχαγωγίας έως τις περισσότερες βασικές μονάδες ελέγχου κινητήρα.

Οι εταιρείες που παράγουν αυτά τα μικροτσίπ δεν μπόρεσαν να αυξήσουν την προσφορά ανάλογα με την ξαφνική ανάγκη που προέκυψε στη ζήτηση.

Γιατί; Επειδή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα μειώθηκε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζονταν αυτούς τους ημιαγωγούς καθώς μείωσαν την παραγωγή. Αυτό οδήγησε σε μια συνολική μείωση της ζήτησης από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, οι προμηθευτές τσιπς μετατόπισαν την παραγωγή για να καλύψουν άλλες βιομηχανίες, μία από τις οποίες ήταν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.

Advertisement

Η ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης εκτοξεύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ανθρώπους στο σπίτι να ξοδεύουν χρήματα σε νέες τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές, τηλέφωνα και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ξαφνικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέρασαν σε δεύτερη προτεραιότητα.

Τα μικροτσίπ που απαιτούνται για τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου είναι γνωστά ως ανθεκτικά αλλά μακροχρόνια δεν αποδίδουν τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους στους κατασκευαστές. Ως εκ τούτου, η προτεραιότητα παροχής μικροτσίπ στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν στην κορυφή της λίστας για τους κατασκευαστές των μικροτσίπς.

Advertisement

Μερικοί κατασκευαστές είχαν προβλέψει το έλλειμμα των μικροτσίπ και ορισμένοι είχαν ήδη αποφασίσει να ενσωματώσουν κάθετες μονάδες προκειμένου να παράγουν οι ίδιοι αυτά τα μικροτσίπ. Η έλλειψη μπορεί επίσης να αποδοθεί στο γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των ημιαγωγών κατασκευάζονται στην Ταϊβάν.

Ωστόσο, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη λύση δεν θα έρθει σύντομα. Αντίθετα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν τα μικροτσίπ τους σε οχήματα που θα τους αποφέρουν υψηλότερα κέρδη.

Advertisement

Εν τω μεταξύ, η General Motors προβλέπει ότι η έλλειψη τους είναι πιθανό να κοστίσει έως 2 δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη του τρέχοντος έτους, ενώ τόσο η Ford όσο και η Stelantis προβλέπουν ότι οι καθυστερήσεις πιθανότατα θα συνεχιστούν έως το 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H έλλειψη chips σταματά την παραγωγή της Subaru
Η ΕΕ θέλει εγχώρια παραγωγή τσιπ!
Η Intel θα κατασκευάζει τσιπς για αυτοκινητοβιομηχανίες