Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι περιμένουμε στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών στο άμεσο μέλλον

Ελλάδα 21:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι περιμένουμε στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών στο άμεσο μέλλον

ΝΕΑ

Τι περιμένουμε στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών στο άμεσο μέλλον

ΝΕΑ

Τι έχει προχωρήσει τους τελευταίους μήνες και ποιοι οι βασικοί πυλώνες για το άμεσο μέλλον…

Advertisement
Advertisement

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των διαπιστευμένων δημοσιογράφων, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσίασε απολογιστικά στοιχεία, της θητείας τους τελευταίους μήνες, ενώ έδωσε και το στίγμα της επόμενης ημέρας.

Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, στην εισαγωγική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στις προόδους των σημαντικών έργων, από τους οδικούς άξονες, έως την αποκατάσταση των ζημιών της κακοκαιρίας «Ντάνιελ» και στα βασικά χρονοδιαγράμματα, Στάθηκε στις επόμενες δράσεις για την αναβάθμιση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και έκανε ειδική αναφορά στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου, έδωσε έμφαση στην οδική ασφάλεια, αλλά και στην εξέλιξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».

Advertisement
Advertisement

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Χρήστου Σταϊκούρα:

«Πιστεύοντας, σταθερά και διαχρονικά στην έννοια της κοινωνικής λογοδοσίας, θα μοιραστώ μαζί σας συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που ανέλαβε και αποτελέσματα που επέτυχε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συγκεκριμένους άξονες πολιτικής, το τελευταίο περίπου τρίμηνο από την προηγούμενη επικοινωνία μας.

Advertisement

Υλοποίηση εμβληματικών δημόσιων έργων. 

  • Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία ολοκληρώνεται και παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου.
  • Τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.
  • Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η υλοποίησή του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ – στο σύνολό του – το έργο θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025.
  • Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.
  • Υποβλήθηκαν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά.
  • Κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
  • Ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα.
  • Συμβασιοποιήθηκε το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.
  • Τέλος, οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρούν όπως δεσμευτήκαμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις και το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία τον εφετινό Νοέμβριο.

Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα.

Advertisement

Αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

  • Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την αποκατάσταση φθορών σε 33 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.
  • Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
  • Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα.
  • Ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου.

  • Τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ
  • Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.
  • Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.
  • Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα.
  • Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού.
  • Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Κατατίθεται, τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για τα έργα:

  • Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.
  • Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια – Κόρινθος.
  • Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
  • Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
  • Υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα.
Advertisement

Στόχος η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

  • Γίνονται προσπάθειες ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
  • Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024 – 2025.
  • Τέλος, μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
  • Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία 150 νέων προσλήψεων στον ΟΑΣΘ.
  • Το αποτέλεσμα είναι, για πρώτη φορά μετά από 2 έτη, να κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

  • Επιταχύνεται η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος.
  • Διατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί.
  • Στοχος οι ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών.
  • Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο.

Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών.

  • Στον τομέα των Μεταφορών, όλη η πληροφόρηση σχετικά με το όχημα ενσωματώθηκε στο «MyAuto», ενώ τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η εφαρμογή για το point system. Στο Gov.gr Wallet, 1.033.092 πολίτες έχουν «κατεβάσει» το δίπλωμα οδήγησης, και 193.018 το «MyAuto».
  • Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει.
  • Οι πολίτες δεν ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων.
  • Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.
  • Παράλληλα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (ΒΙΜ) αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λαμία – Εγνατία Οδός σε μιάμιση ώρα!
Εγνατία Οδός: Διπλός διαγωνισμός για τη συντήρηση-λειτουργία του άξονα
Από πότε αρχίζει η «ανέπαφη» πληρωμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;