Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Από πότε αρχίζει η «ανέπαφη» πληρωμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Ελλάδα 6:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Από πότε αρχίζει η «ανέπαφη» πληρωμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

ΝΕΑ

Από πότε αρχίζει η «ανέπαφη» πληρωμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

ΝΕΑ

Πολλές φορές θα έχετε περιέλθει στην άβολη θέση να μην βρίσκετε διαθέσιμο χάρτινο εισιτήριο για τα ΜΜΜ.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα, εάν δεν βρίσκεστε κοντά σε εκδοτήριο του ΟΑΣΑ κι αν (φαινόμενο αρκετά συχνό), το πλησιέστερο περίπτερο δεν διαθέτει εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών, η επιβίβαση σε λεωφορείο ή τρόλεϊ, γίνεται… δύσκολη υπόθεση. Όχι για πολύ ακόμα!

Η χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στην κινητικότητα των πολιτών, περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τις αστικές συγκοινωνίες, το επόμενο βήμα θα είναι η σταδιακή κατάργηση των σημερινών χάρτινων εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών και η αντικατάστασή τους από τις τραπεζικές κάρτες και τα smartphones.

Advertisement
Advertisement

Οι επιβάτες θα μπορούν να ανοίγουν τις πύλες των μέσων μαζικής μεταφοράς με εισιτήριο τη χρεωστική – πιστωτική τους κάρτα ή το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο, όπως γίνεται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Το e-ticket του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) θα γίνει ακόμα πιο ευέλικτο, ανοίγοντας τον δρόμο για να εισέλθει η Αττική στην εποχή του Mobility as a Service (ΜaaS).

Με τη νέα δυνατότητα του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), εισιτήριο θα είναι πλέον η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε πλαστική μορφή είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο.

Advertisement

Το ΑΣΣΚ των αστικών συγκοινωνιών, μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες με το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που θα είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Η εφαρμογή του ανέπαφου ψηφιακού εισιτηρίου σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, αναμένεται να δρομολογηθεί παράλληλα με την ανανέωση του υφιστάμενου στόλου των αστικών λεωφορείων, που σε πρώτη φάση προβλέπει την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Advertisement

Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Παράλληλα, με τη νέα εφαρμογή ετοιμάζεται και η ψηφιακή καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, που θα «απαγορεύσει» πλέον το σβήσιμο των κλήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί έπεσαν οι γέφυρες από την κακοκαιρία «Daniel»;
Πότε θα έρθει στην Ελλάδα το βενζινοκίνητο Jeep Avenger;
Πόσα θα είναι τα κέρδη από τις αναβαθμίσεις λογισμικού;