Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ε.Ε.: Υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους!

Ελλάδα 8:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ε.Ε.: Υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους!

ΝΕΑ

Ε.Ε.: Υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους!

ΝΕΑ

Το νομοσχέδιο το οποίο είχε κατατεθεί ως πρόταση στο Ευρωκοινοβούλιο αναφορικά με την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ψηφίστηκε και αποτελεί πλέον νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Advertisement
Advertisement

Το θέμα προέκυψε για τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου από την αναγκαιότητα να αντιμετωπιστεί το άγχος των οδηγών αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αναφορικά με την εξεύρεση διαθέσιμου δημόσιου φορτιστή, κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους.

Το σχέδιο νόμου που προτάθηκε προς ψήφιση από τους Ευρωβουλευτές προέβλεπε την υποχρεωτική αύξηση του αριθμού των ταχυφορτιστών σε δημόσιο μέρος και κυρίως κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών («ΔΕΔ-Μ»).

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από την Ευρωβουλή (με 514 ψήφους υπέρ, 52 κατά και 72 αποχές) και πλέον αποτελεί νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Advertisement
Advertisement

Αυτός επιβάλλει τη δημιουργία σταθμών επαναφόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων ανά 60 χλμ. οδικού δικτύου και ανά 120 χλμ. για τα λεωφορεία και φορτηγά αυτής της τεχνολογίας.

Ο χάρτης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών («ΔΕΔ-Μ»).

Για την πρώτη περίπτωση (επιβατικά) προτείνεται η τοποθέτηση δημοσιών ταχυφορτιστών ισχύος τουλάχιστον 150 kW, ενώ για τη δεύτερη (λεωφορεία, φορτηγά) τουλάχιστον 350 kW.

Εκτός αυτών, οι Ευρωβουλευτές αποφάσισαν την απλοποίηση στον τρόπο καταβολής του αντίστοιχου αντιτίμου για τη φόρτιση κάθε φορά. Έτσι, ο νόμος που ψηφίστηκε προβλέπει την πληρωμή μέσω κάρτας, χωρίς να χρειάζεται να είναι ο χρήστης συνδρομητής σε κάποια εταιρεία παροχής των ταχυφορτιστών ή να έχει κατεβάσει την αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνό του.

Advertisement

Ο συγκεκριμένος νόμος αναμένεται να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το καλοκαίρι και θα ενημερωθεί σχετικά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Η εφαρμογή του νόμου αναμένεται να ξεκινήσει από το 2025 στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε αυτόν περιλαμβάνεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο ανά 200 χλμ. στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Η ανάπτυξή του ορίζεται να ξεκινήσει από το 2028 και έπειτα.

Advertisement

Από τα παραπάνω θα επωφεληθεί και η Ελλάδα. Προς το παρόν, στο κεντρικό οδικό δίκτυο της χώρας μας υπάρχει μικρός αριθμός ταχυφορτιστών ο οποίος κάνει «ριψοκίνδυνο» το ταξίδι προς κάποιον μακρινό προορισμό.

Βεβαίως, γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν οι σταθμοί ταχυφορτιστών, όμως ακόμα αυτοί δεν επαρκούν. Επίσης, η ισχύς όσων υπάρχουν δεν είναι τόσο μεγάλη βάσει των δεδομένων που ισχύουν στην Αυτοκινητοβιομηχανία, πλέον.

Advertisement

Έτσι, χρειάζεται σαφής προγραμματισμός για να ενημερωθούμε που υπάρχουν σταθμοί φόρτισης κατά τη διαδρομή του ταξιδιού μας , αλλά και χρόνος και υπομονή για την περίπτωση που αυτοί είναι ήδη κατειλημμένοι από κάποιον χρήστη ή υπάρχουν και άλλοι που αναμένουν στη σειρά πριν από εμάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιταλία και Τσεχία… πατάνε το γκάζι!
Ιδού τι θα σώσει τα αυτοκίνητά μας και την τσέπη μας
Τα εκτεθειμένα προσωπικά δεδομένα στο επίκεντρο της Ε.Ε.