Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θέλετε δεν θέλετε, το μέλλον είναι ηλεκτρικό

Ελλάδα 0:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θέλετε δεν θέλετε, το μέλλον είναι ηλεκτρικό

ΝΕΑ

Θέλετε δεν θέλετε, το μέλλον είναι ηλεκτρικό

ΝΕΑ

Τρελά λεφτά που ζαλίζουν θα δοθούν για την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης από όλες τις εταιρίες μέχρι το 2030.

Advertisement
Advertisement

Τα πράγματα είναι πλέον ξεκάθαρα: Η ηλεκτροκίνηση έχει πάρει το πάνω χέρι και αποτελεί το κύριο ενδιαφέρον των εταιριών για τα επόμενα χρόνια.

Ήδη πάνω από 4,2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το πρώτο μισό του 2022 σε όλο τον κόσμο, 63% περισσότερα από το ίδιο διάστημα του 2021.

Και παρά τις μεγάλες αβεβαιότητες που υπάρχουν στην αγορά και τις δυσκολίες που εντοπίζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για επενδύσεις τουλάχιστον 1.2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters μέχρι το 2030.

Κάποιες εταιρίες έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά του. Η Renault θα επενδύσει 11,8 δισ. μέχρι το 2025, η GM άλλα 35 δισ. για το ίδιο διάστημα. Η Ford θα ξοδέψει 50 δισ. μέχρι το 2026, σχεδιάζοντας μάλιστα να κατασκευάσει 2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκείνη την χρονιά.

Advertisement

Η BMW θα επενδύσει 26,5 δισ. για να διπλασιάσει την παραγωγή μπαταριών, σχεδιάζοντας τα μισά αυτοκίνητά της μέχρι το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Η Mercedes στοχεύει να ξοδέψει 47 δισ. δολάρια για τα ηλεκτρικά της μέχρι το 2030, ενώ η VW θέλει να δώσει περίπου 55 δισ. μέχρι το 2030.

Σε όλα αυτά έρχεται η Tesla να προσθέσει ένα απίστευτο ποσό, πάνω από 500 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας, έχοντας ως στόχο την παραγωγή 20 εκατ. EV ανά έτος μέχρι το 2030.

Advertisement

Μιλάμε δηλαδή για τεράστια ποσά, τα οποία οδηγούν χωρίς καμία αμφιβολία την αυτοκίνηση προς το ηλεκτρικό της μέλλον. Θα υπάρχουν βέβαια αρκετές δυσκολίες, όπως οι υποδομές και η παραγωγή των μπαταριών, όμως είναι ξεκάθαρο ότι οι επόμενες γενιές αγοραστών θα έχουν μία και μόνη επιλογή: ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως θα μπορούσαν να επιδοτηθούν 194 εκατ. ηλεκτρικά ποδήλατα;
Πότε θα είναι πιο ακριβά τα ΙΧ βενζίνης-diesel από τα ηλεκτρικά;
H Toyota θεωρεί ότι βιαζόμαστε με τα ηλεκτρικά