Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Tέλος εποχής για τη Renault Sport – Έρχεται η Alpine

Ελλάδα 12:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tέλος εποχής για τη Renault Sport – Έρχεται η Alpine

ΝΕΑ

Tέλος εποχής για τη Renault Sport – Έρχεται η Alpine

ΝΕΑ

Για 45 χρόνια, η Renault Sport παρουσίασε μερικά από τα πλέον αξιομνημόνευτα σπορ μοντέλα, που «αδιαφορώντας» για την ευρεία απήχηση, σημάδευαν στην καρδιά του πραγματικού οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Το τέλος της Renault Sport, σηματοδοτεί την «άνθιση» της Alpine που από το 2022 θα κληθεί να «μπει στα παπούτσια» της πρώτης.

Από τη μεριά μας, εμείς δεν μπορούμε παρά να θυμηθούμε μερικά από τα πιο «τρελά» και συναρπαστικά μοντέλα που έφεραν την «υπογραφή» της Renault Sport μέσα στα 45 χρόνια που συμπληρώνονται φέτος. Το τμήμα ιδρύθηκε το 1976 ως συγχώνευση των Gordini και Alpine και με το πέρασμα των χρόνων, έχουν συσσωρευτεί μια σειρά από αξιόλογα οχήματα που δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε κάποια από τις κατηγορίες που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Ακραίο παράδειγμα του τρόπου προσέγγισης του τμήματος, ήταν το Espace F1 Concept που παρουσιάστηκε το 1994.

Advertisement
Advertisement

Ήταν ένα πολυμορφικό –προφανώς- οικογενειακό που όμως είχε για κινητήρα το μηχανικό σύνολο από το μονοθέσιο της Formula 1: Ένα V10 σύνολο με απόδοση 811 ίππων. Με την εκτενή χρήση του ανθρακονήματος για τα δομικά στοιχεία του αυτοκινήτου, ένα από τα χαρακτηριστικά του ήταν το πολύ περιορισμένο βάρος, που έφτανε στα μόλις 1.100 κιλά. Το Espace αυτό, έκανε από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα μόλις 2,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 300 χλμ./ώρα, που είναι επιδόσεις που χαρακτηρίζουν τα σημερινά hypercars.

Ένα χρόνο αργότερα, οι Γάλλοι έφεραν στην αγορά το Renault Sport Spider, το οποίο είχε τον κινητήρα στο κέντρο ​​αλλά χωρίς πάνω και πλαϊνά παράθυρα. Με το μοντέλο αυτό, υπογραμμίστηκε το «πάθος» της Renault Sport για τη σχεδίαση κεντρομήχανων μοντέλων. Το αμάξωμα του Spider αποτελείται από ένα πλαστικό δέρμα ενισχυμένο με υαλοβάμβακα, το οποίο είναι «τεντωμένο» πάνω από έναν σκελετό αλουμινίου. Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας 147 ίππων βρίσκεται πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει να ξέρει κανείς γι’ αυτό, είναι πως παρήχθη σε 1.493 μονάδες.

Advertisement

Μην απορείτε, μια και το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε αρχικά για αγώνες στο Renault Sport Spider Trophy. Το Spider, ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε σε αρκετά μεγάλο αριθμό στη Διέπη (δεν έμεινε δηλαδή μόνο στη φάση του πρωτότυπου- όπως το Espace F1) και έφερε το σήμα της Renault Sport. Στη συνέχεια, είδαμε όμως το μοντέλο που έμελλε να γίνει σχεδόν «συνώνυμο» του τμήματος και της καλώς εννοούμενης, «τρέλας» του. το Clio V6, ήταν το μικρό τέρας που όλοι ήθελαν να οδηγήσουν έστω και μια φορά.

Advertisement

Κανείς εκτός από τη Renault Sport δεν ήταν αρκετά «τρελός» για να χωρέσει έναν τρίλιτρο V6 κινητήρα στη μέση του μικρού μοντέλου της Renault. Επειδή το μοντέλο ως πρωτότυπο συγκέντρωσε αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον το 1998 που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η απόφαση για μια περιορισμένη παραγωγή ελήφθη από τους ιθύνοντες. Έτσι, από το 2003 έως το 2005, 2.935 Clio V6 έφτασαν στους ιδιοκτήτε τους, οι οποίοι απέκτησαν έναν πύραυλο τσέπης με έως και 254 ίππους για κάτι λιγότερο από 40.000 ευρώ.

Χωρίς πίσω κάθισμα, αλλά με κίνηση στους πίσω τροχούς και χρόνο 5,8 δευτερολέπτων για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, το συγκεκριμένο Clio έγινε σημείο αναφοράς για πολλές προτάσεις που θεωρήθηκαν ακραίες μέσα στα χρόνια. Το 2013 και το 2014, η Renault Sport παρήγαγε δύο εξίσου συναρπαστικά οχήματα. Το πρώτο είναι το Twizy Sport F1 Concept, στο οποίο το σύστημα KERS από τη Formula 1 βρήκε τη θέση του μέσα σε ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, με το πάτημα ενός κουμπιού να έχει ο οδηγός 80 επιπλέον ίππους από έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφεται με έως και 36.000 στροφές ανά λεπτό.

Advertisement

Ένα χρόνο αργότερα επέστρεψε στην «ενασχόληση» με το κεντρομήχανο V6.Στην προκειμένη περίπτωση με κυβισμό 3,8 λίτρων και απόδοση 500 ίππων χάρη στους δύο υπερσυμπιεστές, το αγωνιστικό Renault Sport R.S. 01 πήρε «σάρκα και οστά». Αυτά όμως που γνωρίζουν και εκτιμούν ως πιο σύγχρονα μοντέλα οι φίλοι της Renault Sport, είναι οι εκδόσεις Clio και Megane, ενώ δεν έλειψε από τη γκάμα και η έκδοση RS για το μικρό Twingo, στη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Αυτό το τελευταίο, ήταν διαθέσιμο από το 2008 έως το 2013 ως RS με επιπλέον έξι εκατοστά πλάτος, τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση 133 ίππων, βελτιωμένη ανάρτηση και δέκα χιλιοστά χαμηλότερο ύψος.

Το αμέσως μεγαλύτερο Renault Clio, έκανε το ντεμπούτο του το 2000 ως Clio Renault Sport με κινητήρα δύο λίτρων και 170 ίππους. Το Clio έφτασε στη μέγιστη απόδοσή του με το R.S. 220 Trophy, χάρη στους οποίους μπορούσε και έκανε χρόνους στο Nurburgring καλύτερους από εκείνους των BMW Z4 3.0si, Ford Focus RS και Porsche Cayman S με 8:23 λεπτά. Το μεγαλύτερο Megane του οποίου η αγωνιστική του καριέρα ξεκίνησε το 2004, εμφανίστηκε το 2009 ως Trophy, με 265 ίππους. Είναι το μόνο μοντέλο R.S. που ακόμα διατίθεται και τώρα η απόδοσή του έχει φτάσει τους 300 ίππους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Alpine A110 σε περιπολίες
H Porsche σας πάει βόλτα στις Άλπεις (video)
Τα πιο ικανά SUV για δύσκολες καιρικές συνθήκες