Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ταξιδεύοντας με Hyundai Kona 1.6 Τ-GDI στη Μεθώνη

Ελλάδα 3:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ταξιδεύοντας με Hyundai Kona 1.6 Τ-GDI στη Μεθώνη

ΝΕΑ

Ταξιδεύοντας με Hyundai Kona 1.6 Τ-GDI στη Μεθώνη

ΝΕΑ

Mε σχεδόν 200 ίππους κάτω από το καπό, πλήθος από πυκνογραμμένες σελίδες σύγχρονης τεχνολογίας και μία τιμή πραγματική πρόκληση, το Hyundai Kona είναι αυτή την στιγμή η πιο έξυπνη αγορά στα μικρά SUV. Yπάρχει κανείς να τα βάλει με τους Κορεάτες;

Advertisement
Advertisement

Aυτή είναι η χρονιά τους. Και σίγουρα είναι και η δεκαετία τους. Οι Κορεάτες ζουν το απόλυτο Big Bang της ιστορικής τους εξέλιξης. Και είναι η μόνη εταιρία που καταφέρνει εν μέσω κρίσης και πολέμου να ανεβάζει τις πωλήσεις και τα κέρδη της σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου.

H φόρμα τους είναι εκπληκτική. Σάρωσαν τα Όσκαρ καλύτερου αυτοκινήτου της χρονιάς με τα ηλεκτρικά τους. Στρίμωξαν τις παραδοσιακές δυνάμεις στα σπορ μοντέλα της διπλανής πόρτας με τα εκπληκτικά “Ν”. Και με τα εντυπωσιακής σχεδίασης SUV τους “κάνουν ταμείο” και καταγράφουν θετικούς ισολογισμούς, ξεπερνώντας στόχους και τα μεγάλα τζάκια της Ευρώπης.

Το Kona είναι ένα από τα πρώτα δείγματα αυτής της νέας εποχής της Hyundai και της τεχνολογικής αυτοπεποίθησης που την διαπερνά από τα μικρότερα έως τα μεγαλύτερα μοντέλα της. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 και μεμιάς κέρδισε τους πάντες, συλλέγοντας βραβεία σχεδιασμού, κορυφαίες διακρίσεις αλλά και την προτίμηση του απαιτητικού ευρωπαϊκού κοινού.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη κιόλας γενιά του, το Kona έγινε μία πλατφόρμα επίδειξης των τεχνολογιών και των δυνατοτήτων της Hyundai. Και αυτό γιατί είναι το μοναδικό SUV της κατηγορίας του που είχε όλες τις τεχνολογίες σε συστήματα κίνησης, από βενζινοκινητήρα και diesel, μέχρι mild και πλήρη υβριδικά συστήματα, ακόμα και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Στην δεύτερη γενιά του, το Kona ενίσχυσε αυτή την πληθωρική παρουσία, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την πληρότητα της απόδοσής του σε όλους τους τομείς.
Εκσυγχρονίστηκε στην εμφάνιση, έκανε ένα εκτεταμένο τεχνολογικό update σε όλα του τα συστήματα, απέκτησε την έκδοση “Ν” των 280 ίππων και των μοναδικών οδηγικών συγκινήσεων και συνεχίζει να δείχνει ακμαίο και στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της κατηγορίας του.

Advertisement

Κάτι που ισχύει ευθύς εξ αρχής από την ανανεωμένη εμφάνιση, ένας τομέας όπου το Kona κατάφερε από την πρώτη στιγμή να δώσει το δικό του στίγμα, με ένα σχέδιο που ξεχωρίζει αμέσως, τραβάει τα βλέμματα και -όπως φαίνεται και από τα βραβεία και τις πωλήσεις- αρέσει πολύ.

Advertisement

Στην νέα εκδοχή του, η Hyundai είχε ένα μάλλον εύκολο έργο μπροστά της. Το σχέδιο ήταν ήδη χαρισματικό οπότε δεν χρειάστηκε να αλλάξει βασικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να δώσει κάποιες πινελιές στιλιστικού εκσυγχρονισμού. Και να τονίσει ακόμα περισσότερο τον δυναμικό χαρακτήρα του σχεδίου.

Ο τολμηρός σχεδιασμός με τα χωριστά φωτιστικά σώματα και την πολύ χαρακτηριστική μάσκα παραμένει, όμως όλα έχουν αποκτήσει μία πιο κομψή και εκλεπτυσμένη διάσταση.

Advertisement

Το ανανεωμένο Kona δείχνει σαφώς πιο σπορτίφ με την χαρακτηριστική σχεδίαση του καπό να καταλήγει στην ανανεωμένη μάσκα. Και με τους νέους προβολείς LED DRL να έχουν όχι μόνο αισθητική αλλά και πρακτική αξία, εξασφαλίζοντας πολύ καλύτερες φωτιστικές συνθήκες για τον οδηγό.

Τον τόνο της ανανέωσης συμπληρώνει ο νέος προφυλακτήρας που επεκτείνεται προς τους θόλους των φτερών αλλά και η στιβαρή ποδιά που αγκαλιάζει την εισαγωγή του αέρα, δημιουργώντας ένα αισθητικό αποτέλεσμα με έντονο δυναμισμό και σπορ αναφορές.

Η χαρακτηριστική αθλητική παρουσία του Kona τονίζεται από το ανάγλυφο σχήμα στο πλάι του αμαξώματος, ενώ το όλο σχέδιο αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από τον καινούργιο πίσω προφυλακτήρα με την προστατευτική ποδιά και τις προσεγμένες αισθητικές επεμβάσεις.

Στο νέο Kona υπάρχει διαθέσιμη μία παλέτα δέκα εξωτερικών χρωματισμών, η οποία συνοδεύεται από την προαιρετική επιλογή της διχρωμίας με μαύρη οροφή και καθρέπτες, έτσι ώστε ο κάθε αγοραστής να βρει τον συνδυασμό που ταιριάζει στο προσωπικό του γούστο.

Παράλληλα υπάρχουν διαθέσιμες και νέες όμορφες ζάντες από τις 16 έως τις 18 ίντσες που είχε το αυτοκίνητο της εκδρομής μας, οι οποίες τονίζουν ακόμα περισσότερο την σπορ διάσταση στον χαρακτήρα του Kona.

Αντίστοιχη προσπάθεια εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της ποιότητας έγινε και στο σαλόνι του νέου Kona. H μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό συνδυάζεται πλέον με καλύτερης ποιότητας υλικά και με πολύ προσεγμένη κατασκευή. Προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές και προσθήκες (όπως για παράδειγμα ο κρυφός φωτισμός σε διάφορα σημεία του σαλονιού) προσθέτουν μία premium αίσθηση ενώ κάποια νέα στοιχεία όπως οι δακτύλιοι από χρώμιο στους αεραγωγούς, δίνουν μια εικόνα αναβαθμισμένης ποιότητας και φινέτσας.

Για το νέο Kona η Hyundai φρόντισε να το εφοδιάσει με ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σε συστήματα συνδεσιμότητας. Ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,5 ιντσών παρέχει πλήθος πληροφοριών και έχει πολύ όμορφη σχεδίαση με πολύ ιδιαίτερα γραφικά, τα οποία μάλιστα μπορούν να έχουν διαφορετικό χρώμα και διάταξη ανάλογα με το οδηγικό πρόγραμμα που έχει επιλεγεί (Normal, Eco και Sport).

Η κεντρική οθόνη μπορεί να φθάσει έως και τις 10,25 ίντσες και έχει πέρα από τα κλασικά μενού ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου παρέχει σημαντικά αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ψηφιακής διασύνδεσης, μέσω των υπηρεσιών Βluelin Connectected Car Services με μοναδικές δυνατότητες διαχείρισης του αυτοκινήτου και εξ αποστάσεως.

Η οθόνη αφής υποστηρίζει Apple Car Play και Android Auto για σύνδεση του κινητού τηλεφώνου, για το οποίο μάλιστα υπάρχει μία πρακτική βάση για ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα.

Επιπλέον, το νέο Kona είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένες δυνατότητες αναγνώρισης φωνητικών εντολών. Οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν και να ρυθμίζουν π.χ. το κλιματισμό, τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ και των εξωτερικών καθρεφτών καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι μέσω μιας απλής φωνητικής εντολής.

Εκτός από το πλούσιο ψηφιακό πακέτο συνδεσιμότητας, το νέο Κona διακρίνεται και στον τομέα των συστημάτων για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Το ανανεωμένο SUV της Ηyundai εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά S-10 της “ομπρέλας” Ηyundai SmartSense με 16 διαφορετικά συστήματα.

Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα όπως τα Smart Cruise Control (SCC) με λειτουργία stop and go, Blind Spot Collision Assist (ειδοποίηση για κίνδυνο σε “τυφλό” σημείο), Forward Collision Avoidance Assist (για ανίχνευση πεζών, ποδηλατών κλπ.), Rear Cross Traffic Avoidance (αποφυγή οπίσθιας σύγκρουσης), Rear Seat Alert (ειδοποιεί αν έχει ξεχαστει άνθρωπος ή αντικείμενα στα πίσω καθίσματα) και πολλά ακόμα.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα τομέας όπου το Kona φθάνει σε κορυφαία επίπεδα, η άνεση και η ευρυχωρία για τους επιβάτες. Οι εμπρός έχουν στην διάθεσή τους εξαιρετικά καθίσματα με πολύ καλή στήριξη της πλάτης, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλη ευχέρεια κινήσεων και παροχές όπως η θύρα φόρτισης USB. Το πορτ-μπαγκάζ είναι στα 374 λίτρα, τιμή στην κορυφή της κατηγορίας, τα οποία μπορούν να αυξηθούν έως και τα 1.156 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Και αν στον τομέα του design και της ψηφιακής τεχνολογίας το Kona δείχνει απόλυτα σύγχρονο και ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα, έρχεται το μηχανολογικό του υπόβαθρο να αναδείξει ένα εξονυχιστικά μελετημένο αυτοκίνητο, με έμφαση στην οικονομία σε καύσιμο αλλά και στην οδηγική ικανοποίηση.

Bασισμένο σε ένα σύγχρονο πλαίσιο το οποίο χρησιμοποιεί 52% ατσάλι εξαιρετικά υψηλής αντοχής UHSS (Ulta High Strength Steel), με σύγχρονης σχεδίασης αναρτήσεις και συστήματα πέδησης και διεύθυνσης, το νέο Kona διαθέτει ίσως την πιο εξελιγμένη γκάμα κινητήρων που υπάρχει αυτή την στιγμή στα compact SUV.

Τα τεχνολογικά highlights σε αυτή την γκάμα είναι το mild υβριδικό σύστημα με εξελιγμένη απόδοση και αυξημένη οικονομία σε καύσιμο και το πρωτοποριακό σύστημα CVVD της Hyundai για συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων, το οποίο είναι το μοναδικό σήμερα στην αγορά που μπορεί να επεμβαίνει στο άνοιγμα της βαλβίδας κατά την διάρκεια της διαδρομής, βελτιστοποιώντας την λειτουργία του κινητήρα και μειώνοντας αισθητά την κατανάλωση.

Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας για το ανοιξιάτικο ταξίδι προς τη Νότια Πελοπόννησο, είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα και πάντως η πιο ξεχωριστή ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα του άμεσου ανταγωνισμού.

Εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο 1.6 Τ-GDI με τεχνολογία Smartstream και αποδίδει την κορυφαία τιμή των 198 ίππων. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης H-TRAC 4WD της Hyundai.

Tαξιδεύοντας προς την Πύλο και την Μάνη με το Kona των 198 ίππων, αυτό που νιώθεις από την πρώτη στιγμή είναι ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ ώριμο και κατασταλαγμένο αυτοκίνητο, με άποψη και χαρακτήρα. Και απόλυτα ταιριαστό με μία Ελλάδα που ντυμένη στα κυριακάτικά της, βγαίνοντας γεμάτη αμεριμνησία όπως το συνηθίζει μετά από έναν εγκλεισμό δύο και πλέον ετών.

Το 1.600αρι Kona ξεχειλίζει από το ταπεραμέντο που του προσφέρουν απλόχερα οι 198 ίπποι του κινητήρα, χάρη στους οποίους μπορεί να είναι την ίδια στιγμή ένα “άκακο” ταξιδιάρικο SUV και το αμέσως επόμενο δευτερόλεπτο ένα γεμάτο ένταση σπορτίφ αυτοκίνητο για οδηγικές απολαύσεις.

Στον αυτοκινητόδρομο, είναι μία πραγματική αποκάλυψη όντας άνετο και αθόρυβο, με μία μοναδική σταθερότητα και εξαιρετική ευθυβολία. Το ταξίδι μαζί του είναι μία ευχάριστη εμπειρία όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για όλους τους επιβάτες, οι οποίοι φθάνουν ξεκούραστοι και ατσαλάκωτοι στην Πύλο χωρίς να το καταλάβουν (έστω και αν τα διόδια που θυμίζουν φανάρια στην Πανεπιστημίου με το “σταμάτα-ξεκίνα” κάνουν ότι μπορούν για τους χαλάσουν την διάθεση).

Στην απαστράπτουσα ανοιξιάτικη Πύλο αλλά και στον στενό δρόμο που οδηγεί προς την Μεθώνη εκτιμά κανείς την ευελιξία και την ευκολία στους χειρισμούς, την ίδια στιγμή που με ένα απλό πάτημα στο γκάζι το κιβώτιο (ή τα paddles στο τιμόνι) κατεβάζουν αστραπιαία σχέση, έτσι ώστε κάθε προσπέρασμα να γίνεται σε χρόνους ρεκόρ και μέσα σε ένα μοναδικό για SUV αίσθημα ασφάλειας.

Όσο για τις επιδόσεις του, τα 7,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα ταιριάζουν περισσότερο σε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο και δείχνουν ξεκάθαρα τις ασύγκριτες δυνατότητες του Kona.

Και αν οι 198 ίπποι δείχνουν να εστιάζουν περισσότερο στην άσφαλτο, το Kona αποδείχτηκε εξαιρετικά αποτελεσματικό και πέρα από αυτήν. Στους σκληρούς χωματόδρομους γύρω από τη Μεθώνη και σε δύσβατα μονοπάτια (δοκιμάστε να ανακαλύψετε ένα μαγικό μυστικό μέρος, την εκπληκτικών χρωμάτων παραλία “Του Παπά η Λίμνα” ) το compact SUV της Ηyundai προσαρμόστηκε άμεσα, καθώς εκμεταλλεύεται την μεγάλη απόσταση από το έδαφος αλλά και τα τρία προγράμματα off road λειτουργίας που διαθέτει (Snow, Mud και Sand).

Επιστρέφοντας από ένα διήμερο γεμάτο εμπειρίες, καταιγιστικές εικόνες από την ανοιξιάτικη Μεσσηνία και απολαυστική οδήγηση στο τιμόνι ενός εξαιρετικού SUV των 198 ίππων, έρχεται και η ώρα του απολογισμού.

Με την κατανάλωση καυσίμου να παραμένει πεισματικά σε χαμηλά επίπεδα παρά την υψηλή ιπποδύναμη και την τιμή του να διαμορφώνεται στα μόλις 24.590 ευρώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Premium (ή 27.090 για την τετρακίνητη έκδοση), το Hyundai Kona των 1,6 λίτρων είναι χωρίς αμφιβολία η πιο ελκυστική και πλήρης επιλογή των compact SUV.

Όμορφο και ξεχωριστό, με χώρους και ανέσεις στην κορυφή της κατηγορίας του και με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο που φανερώνει την ακμάζουσα κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία στα καλύτερά της, το Kona των 198 ίππων είναι η απόλυτη value for money επιλογή της κατηγορίας του. Και με διαφορά.

Πολύ δε περισσότερο όταν συνοδεύεται από την παραδοσιακή άθραυστη αξιοπιστία της Hyundai. Και τις μεγάλες εγγυήσεις που παρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία (5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής).

Οι Κορεάτες λοιπόν είναι εδώ, έτοιμοι να κατακτήσουν ότι δικαιωματικά τους ανήκει, ακόμα και μέσα στην έδρα των Ευρωπαίων. Και το νέο Κona, ιδίως αυτό εδώ με τα σχεδόν 200 άλογα, την απίστευτη τεχνολογία και τον πολυτάλαντο χαρακτήρα είναι η καλύτερη απόδειξη ότι ήδη τα έχουν καταφέρει

Υπάρχει κάποιος να τα βάλει μαζί τους;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid|
Δοκιμή: Hyundai Kona Electric 64 kWh
Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 198 PS 4WD