Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Electric 64 kWh

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Tο όνειρο, για όσους πιστεύουν στην ηλεκτροκίνηση είναι ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να φτάσει τόσο μακριά, με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, όσο ένα «κανονικό» αυτοκίνητο με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτό το «όνειρο» κοντεύει να γίνει πραγματικότητα και το Hyundai Kona Electric το αποδεικνύει.

Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορείτε να αγοράσετε με αυτονομία 660 χλμ (αστική χρήση) ή 484 χλμ (μικτής κίνησης) μεταξύ των φορτίσεων, χάρη στη μπαταρία των 64 kWh.

Όμως το Kona Electric δεν έχει μόνο το ρόλο του μικρού λαγού της… Duracell. Έχει ιδιαίτερο στυλ, χώρους SUV και επιδόσεις GTi, χάρη στους 204 ίππους.

Ανανεωμένο εξωτερικά
«Νέα σχεδίαση που ηλεκτρίζει». Αυτό ισχυρίζεται η Hyundai αλλά το καλύτερο είναι να πούμε πως η ανανεωμένη σχεδίαση… ξεχωρίζει. Είναι κομψότερη και «κλέβει» την προσοχή. Η απουσία της ανοιχτής «μάσκας» φέρνει αμέσως στο νου αμέσως ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ τα φώτα LED και κάποιες σπορ λεπτομέρειες δίνουν την οπτική ταυτότητα των SUV της Hyundai.

Η εσωτερική διάταξη
Το εσωτερικό του Hyundai Kona Electric είναι αρκετά απλό, με την ποιότητα των υλικών να είναι ικανοποιητική. Το Kona έχει το πλεονέκτημα όσον αφορά την συναρμολόγηση, σε σχέση με το ανταγωνισμό. Ωστόσο, η Hyundai θα έκανε μεγάλη διαφορά εάν μπορούσε να βελτιώσει την υφή ή καλύτερα τα υλικά τα περιοχές που αγγίζουμε πιο συχνά. Για παράδειγμα, το δέρμα στο τιμόνι θέλουμε να έχει καλύτερη ποιότητα, ενώ το μεταλλικό εφέ στην κονσόλα είναι εμφανώς πλαστικό βαμμένο με ασημί χρώμα.

Όπως διαβάσατε παραπάνω η συναρμολόγηση, μαζί με την λειτουργικότητα είναι τα ατού του. Προσθέστε σε αυτά τα μεγάλα παράθυρα, τα άνετα καθίσματα και τον ευχάριστο σε σχήμα και άνεση διάκοσμο και θα ξεχάσετε αυτό το μειονέκτημα. Τα εμπρός καθίσματα έχουν όγκο και θυμίζουν μεγαλύτερα SUV της εταιρίας. Σε αυτό του οδηγού, θα βρείτε εύκολα τη θέση, που σας ταιριάζει χάρη στις ρυθμίσεις του.

Όλοι οι κύριοι διακόπτες και χειριστήρια του Kona Electric είναι εύχρηστα και η ψηφιακή οθόνη οργάνων 10,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι είναι ευανάγνωστη, με μοντέρνα γραφικά. Ευτυχώς, στην Hyundai κράτησαν κάποια κουμπιά και χειριστήρια για να ελέγχετε το στερεοφωνικό και τον κλιματισμό, κάνοντας έτσι τη χρήση τους πολύ πιο εύκολη από τα χειριστήρια που είναι ευαίσθητα στην αφή (βλπ. VW ID.3).

Το σύστημα ψυχαγωγίας/πληροφοριών, με οθόνη αφής 10,3 ιντσών, είναι εύκολο στη χρήση και διαθέτει σύνδεση smartphone Apple CarPlay / Android Auto. Το μόνο μας παράπονο είναι ότι μερικά από τα εικονίδια είναι λίγο μικρά, αλλά είναι ακόμα πολύ καλύτερα από το μάλλον παλαιό σύστημα του Leaf και την υπερβολικά περίπλοκη προσπάθεια του ID.3, για να δείχνει μοντέρνα.

Μια ασύρματη βάση φόρτισης smartphone περιλαμβάνεται στις πολλές και εξυπηρετικές θήκες μικροαντικειμένων ενώ αίσθηση μας έκανε το ηχοσύστημα Krell με οκτώ ηχεία που ακούγεται αρκετά δυνατό και αναβαθμίζει το εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης και το μεγάλο παρμπρίζ του Kona διευκολύνουν την ορατότητα, εμπρός και μόνο κοιτάζοντας πίσω πάνω από τους ώμους θέλει κάποια προσαρμογή (κατηγορήστε για αυτό τις χοντρές πίσω κολόνες του), αλλά στα δύσκολα (έξοδος από στάθμευση) η κάμερα οπισθοπορείας θα σας δώσει τη λύση.

Λίγοι άνθρωποι, ακόμη και αυτοί που έχουν ύψος πάνω από 1,90, θα παραπονεθούν για τον χώρο στο μπροστινό μέρος του Hyundai Kona Electric. Ωστόσο, ο χώρος πίσω θέλει λίγη βελτίωση. Οι επιβάτες μετρίου (και ψηλού αναστήματος) θα χωρέσουν και θα ταξιδεύσουν άνετα, αλλά όποιος είναι ψηλότερος πιθανότατα το κεφάλι του να ακουμπά στην οροφή και τα πόδια του να έχουν μικρή απόσταση από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Το πορτμπαγκάζ είναι στη μέση της κατηγορίας με 332 λίτρα (τέσσερις χειραποσκευές), αν θέλετε κάτι παραπάνω κάνετε χρήση των αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 60/40, τα οποία όταν διπλωθούν, είναι επίπεδα και βοηθούν στην φόρτωση.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η δοκιμή μας αφορά την έκδοση των 64 kWh, η οποία έχει κινητήρα 204 ίππων, με εντυπωσιακή επιτάχυνση. Βλέπετε στην ηλεκτροκίνηση, δεν περιμένουμε να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα για να νοιώσουμε την δύναμη – απλά πιέστε το δεξί σας πόδι και το αυτοκίνητο ξεκινά με την αμεσότητα… διαστημικού πύραυλου.

Όμως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η απόδοση δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο γρήγορα μπορείτε να επιταχύνετε – έχει να κάνει και με το πόσο μακριά μπορείτε να ταξιδέψετε μεταξύ των φορτίσεων. Εδώ το Kona θα σας εκπλήξει με την πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας.  

Για το Kona με την μεγάλη μπαταρία θα χρειαστούν: 28 ώρες σε πρίζα Schuko οικίας (220V/12Α) (διάρκεια για πλήρη φόρτιση 10-100%), 6 ώρες & 50 λεπτά σε AC Wallbox 11 kW (διάρκεια για πλήρη φόρτιση 10-100%), 64 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC 50 kW (διάρκεια για φόρτιση 10-80%) και 47 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC 100 kW (διάρκεια για φόρτιση 10-80%).

Στη δοκιμή μας η μικτή αυτονομία των 484 χλμ. (450 χλμ. είδαμε στο μετρητή του αυτοκινήτου) ήταν υπεραρκετή για τις καθημερινές μας μετακινήσεις ενώ δεν μας έκανε να ανησυχήσουμε και σε μία εκδρομή (με κλιματισμό και γρήγορη οδήγηση), με κατανάλωση 15,1 kWh/100km, όταν η εργοστασιακή είναι στα 14,7.

Η οδήγηση με ένα πεντάλ γίνεται εύκολα, αν και θέλει κάποια προσαρμογή. Βλέπετε όταν αφήνετε το πεντάλ της δύναμης, αισθάνεστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει αρκετά γρήγορα χάρη στο αναγεννητικό φρενάρισμα, ένα σύστημα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να συλλέγει ενέργεια που διαφορετικά θα σπαταλούσε για την αναπλήρωση της μπαταρίας.

Μπορείτε να αυξήσετε αυτό το αποτέλεσμα πέδησης χρησιμοποιώντας τα κουπιά στο τιμόνι και μπορείτε ακόμη και να το κάνετε τόσο έντονο, που θα σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο χωρίς να αγγίξετε το πεντάλ του φρένου. Ανεξάρτητα από το πώς έχει ρυθμιστεί, τα φρένα είναι προβλέψιμα, επιτρέποντάς σας να σταματήσετε πιο ομαλά από τους περισσότερους ανταγωνιστές, του Kona.

Οι Κορεάτες δεν αρκέστηκαν μόνον στην  σβέλτες επιδόσεις, αλλά ρύθμισαν αρκετά σφιχτά και τις αναρτήσεις για μία πιο σπορ οδηγική αίσθηση, αν και θα θέλαμε να είναι ένα κλικ αμεσότερο το τιμόνι, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας.

Όντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο , το Kona Electric είναι τόσο γαλήνιο όσο ένας καθεδρικός ναός στην κίνηση της πόλης. Μόλις επιταχύνετε τον ρυθμό, ο θόρυβος από το δρόμο και τον άνεμο αρχίζει να αυξάνεται και στις ταχύτητες πάνω από 130 χλμ./ώρα περνά στην καμπίνα του αυτοκινήτου και γίνεται έντονος.

Το αποτέλεσμα
Το Hyundai Kona Electric έχει μια πολύ καλή αυτάρκεια μεταξύ των φορτίσεων. Τόσο καλή που σχεδόν σας αποβάλλει το άγχος της αυτονομίας, είναι γρήγορο και καλά εξοπλισμένο. Το εσωτερικό του είναι άνετο και λειτουργικό, ενώ η τιμή του στα 26.990 ευρώ (με την έκπτωση και την κρατική επιδότηση αγοράς) το κάνει μία ενδιαφέρουσα πρόταση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Hyundai Kona Electric 64 kWh
Κινητήρας: Mόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 204 ps
Ροπή: 395 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής ταχύτητας
Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170km/h
Μεικτή κατανάλωση: 14,7 kWh/100km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 15,1 kWh/100km (τιμή δοκιμής)
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 484 km/ 450 km
Εκπομπές: CO2: 0 gr/km
Βάρος: 2170 kg
Διαστάσεις: (Μ/Π/Υ): 4180/1800/1.570mm
Μεταξόνιο: 2600 mm
Χώρος αποσκευών: 332
Τιμή: από 26.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτά είναι τα καλύτερα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα
Tο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διάλεξε ο Α.Δ.Μ.Η.Ε
Πόσο θα πληρώσω για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην 5ετία;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto