Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ταχύτητα ή ποιότητα; Οι Κινέζοι βάζουν το δίλημμα της νέας εποχής του αυτοκινήτου

Ελλάδα 3:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ταχύτητα ή ποιότητα; Οι Κινέζοι βάζουν το δίλημμα της νέας εποχής του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Ταχύτητα ή ποιότητα; Οι Κινέζοι βάζουν το δίλημμα της νέας εποχής του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Σε μία εποχή που τα πάντα αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς οι Κινέζοι κατασκευαστές πιέζουν για ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες εξέλιξης των νεών αυτοκινήτων. Τι γίνεται όμως με την ποιότητα και την ασφάλεια που προσφέρουν;

Advertisement
Advertisement

Πολλά έχουν αλλάξει τις τελευταίες δυο με τρεις δεκαετίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, με πιο σημαντικό την είσοδο των ηλεκτρονικών και της ψηφιακής τεχνολογίας που έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο αλλά και τον χρόνο εξέλιξης ενός νέου μοντέλου.

Όμως ακόμα και έτσι, υπάρχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές οι οποίοι καταφέρνουν ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες στην δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου, σε ρυθμούς που δεν μπορούν να ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι κατασκευαστές, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.

Οι παραγωγικές διαδικασίες και τα εταιρικά ήθη των εταιριών της Κίνας έχουν μειώσει σημαντικά τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου και έχουν βάλει στο fast forward την διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου της επόμενης γενιάς.

Advertisement
Advertisement

Όπως αναφέρει ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας συμβούλων επιχειρήσεων Trigo στο βρετανικό Αutocar, “Ο κύκλος ζωής ενός αυτοκινήτου έχει περιοριστεί τόσο πολύ που την στιγμή που βγαίνει στην αγορά, η τεχνολογία του είναι ήδη παλιά. Είναι σαν να αγοράζεις μία τηλεόραση: όταν τελικά την βάλεις στο σπίτι σου και την ανοίξεις, βλέπεις την διαφήμιση του επόμενου μοντέλου που βρίσκεται ήδη στην αγορά”.

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα μοντέλα τους οι Κινέζοι ανησυχεί τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Όπως παρατηρεί ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, “οι Κινέζοι έχουν μία εντελώς διαφορετική εταιρική κουλτούρα. Εμείς οι Ιάπωνες κάνουμε πολλές δοκιμές και πειράματα πριν βγάλουμε το όχημα στον δρόμο”.

Advertisement

Στελέχη που έχουν εργαστεί σε κινέζικες εταιρίες παρατηρούν ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν πολύ γρήγορα καθώς δεν κολλάνε σε εταιρικές διαδικασίες. Χαρακτηριστικά, ένα από αυτά τα στελέχη αναφέρει ότι για μία αλλαγή που οι δυτικοί μηχανικοί υποστήριξαν ότι θα χρειάζονταν 24 μήνες, οι Κινέζοι είπαν ότι θα μπορούσαν να το κάνουν σε μόλις 6 μήνες. Αυτό το κατάφερναν με την παράλληλη δοκιμή των εξαρτημάτων και όχι την διαδοχική όπως κάνουν οι άλλοι κατασκευαστές, έστω και αν αυτό δεν οδηγεί πάντα σε λειτουργικό και σωστό αποτέλεσμα.

Ο βασικός πάντως τρόπος που οι εταιρίες έχουν επιταχύνει τις διαδικασίες είναι η αυξημένη χρήση της προσομοίωσης, ιδιαίτερα στις δοκιμές πρόσκρουσης, την αεροδυναμική και την οικονομία σε καύσιμο. Για παράδειγμα η συνεργασία της Renault με την Qualcomm, η γαλλική εταιρία θα μπορούσε να μειώσει έναν χρόνο από την εξέλιξη του λογισμικού των αυτοκινήτων της ενώ με βάση τις νέες υπηρεσίες στο cloud η όλη διαδικασία εξέλιξης του software ενός αυτοκινήτου θα κρατήσει από τρεις έως έξι μήνες και όχι τα τρία χρόνια που κρατούσε μέχρι τώρα.

Advertisement

Πάντως οι μεγάλες εταιρίες, όσο και να προσπαθούν και να κόβουν σημαντικούς χρόνους εξέλιξης, δύσκολα μπορούν να παρακολουθήσουν τα νέα δεδομένα που φέρνει εκτός των άλλων η ηλεκτροκίνηση και το πλήθος των start-ups που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις παρουσιάζουν διαρκώς νέα “μοντέλα” εταιρικής διαχείρισης στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στους προμηθευτές.

Έτσι αντί να προμηθεύονται κάθε ένα ανταλλακτικό από μεμονωμένους προμηθευτές, μπορούν να τους μειώσουν από τους 3.500 χιλιάδες ενός παραδοσιακού κατασκευαστή σε λιγότερους από 100, ακόμα και κάτω από 50. Η διαδικασία αυτή είναι αποδοτική σε πιο απλά αυτοκίνητα όπως είναι τα ηλεκτρικά, όπου τα εξαρτήματα είναι σαφώς λιγότερα και την ευθύνη την έχει πιο πολύ ο προμηθευτής παρά ο κατασκευαστής.

Advertisement

Oι νέες εταιρίες και οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν έχουν την γραφειοκρατία των Ευρωπαίων και των Ιαπώνων, και δημιουργούν διαρκώς νέες παραγωγικές διαδικασίες που διευκολύνουν την γρήγορη εξέλιξη του αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζονται μεγάλες και αργές αλλαγές σε πρωτόκολλα παραγωγής.

Εδώ όμως ελλοχεύει και ο μεγαλύτερος κίνδυνος, που δεν είναι άλλος από την παράλειψη πολλών ενδιάμεσων διαδικασιών με αποτέλεσμα την μείωση της ποιότητας του τελικού προϊόντος.

Αυτό που συμβαίνει με την βιομηχανία των ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης δεν μπορεί να έχει αντίστοιχο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού οι κανονισμοί ασφαλείας και ο αυστηρός ποιοτικός έλεγχος είναι ζωτικής σημασίας.

Η αντίληψη των Κινέζων για “δοκιμή των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες και με τον οδηγό” δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα αποδεκτό στις Δυτικές κοινωνίες και είναι εντελώς αντίθετο με την αντίληψη που έχουμε για το αυτοκίνητο ως προϊόν. Μένει να δούμε ποια αντίληψη θα κυριαρχήσει στα επόμενα χρόνια, και αν αυτή η αντίληψη της fast track δημιουργίας νέων αυτοκινήτων θα αλλάξει δια παντός την αυτοκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η κινέζικη Google ετοιμάζει το δικό της αυτοκίνητο-ρομπότ (+video)
Κινεζική απόβαση στην Ιαπωνία
Ηλεκτρικός Σκαραβαίος από την κινέζικη Great Wall Motors