Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Τα «σκαθάρια» που δεν… εγκρίθηκαν

  • newsautoteam

Το κλασικό Beetle της VW είναι ένα αυτοκίνητο θρύλος που ακόμα και η ίδια η μητρική εταιρεία δεν βρήκε αντάξιο αντικαταστάτη- και ας προσπάθησε.

Η VW άρχισε να ψάχνει πώς να αντικαταστήσει το Beetle από τη δεκαετία του 1950, μισό αιώνα πριν κατασκευαστεί το τελευταίο.

Μπορεί να ακούγεται πως ήταν πολύ νωρίς αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τότε, τη δεκαετία του ’50, ο «Σκαραβαίος» μέτραγε ήδη 20 χρόνια ως σχέδιο και στις διάφορες εκδοχές του. Ήδη υπήρχαν πολλοί ευρωπαίοι ανταγωνιστές που προφανώς φαινόντουσαν πιο σύγχρονοι και πιο ικανοί. Η VW είχε πειραματιστεί με κάποιες 5θυρες εκδόσεις αλλά και κάποια άλλα μοντέλα με τα οποία «πειραματίστηκε» μέχρι να παρουσιαστεί το 1974 η πρώτη γενιά του Golf- ενός άλλου μοντέλου που έμελλε να γίνει θρύλος.

1955/56 EA47-12

Μπορεί σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική να φαίνεται οικείο αλλά μάλλον αυτό προκύπτει από το γεγονός πως είναι ένα ακόμα δημιούργημα της Karmann (από την οποία θυμίζουμε πως μόλις το 1955 κυκλοφόρησε το Karmann Ghia που βασίστηκε στο Beetle). Όπως και στο Beetle, έτσι και εδώ, ο κινητήρας ήταν 1.192 κ.εκ. Boxer τετρακύλινδρος και απέδιδε 30 ίππους. Το «12» στην ονομασία του μοντέλου, αποκαλύπτει πως ήταν το 12o από τα 15 πρωτότυπα που εξετάστηκαν ως αντικαταστάτες του Beetle, μέσα στην τριετία από 1953 έως το 1956.

1955 EA48

Το EA48 ήταν η πρόταση της VW για ένα αυτοκίνητο που θα πλασαριζόταν ως μικρότερο από το Beetle και δεν μιλάμε μόνο για το μέγεθος, αλλά και για την απόδοση και την τιμή αγοράς. Θα ήταν κάτι σαν «απάντηση» στο Mini εκείνης της εποχής από την Volkswagen και εμφανιζόταν με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ήταν επίσης εξοπλισμένο με γόνατα MacPherson στην μπροστινή ανάρτηση, ενώ ο τετρακύλινδρος Boxer εδώ ήταν μόλις 700 κ.εκ. και απέδιδε 18 ίππους.

1960 EA97

Το EA97 είναι το μικρό sedan πολύ χαρακτηριστικό για τη δεκαετία του 1960 με τα συγκεκριμένα πολύ πιεστικά δεδομένα σε ότι έχει να κάνει με την οικονομία σε όλα τα επίπεδα. Οι διαστάσεις του και το lay out με τον κινητήρα των 1,1 λίτρων πίσω, το έφερνε πολύ κοντά τόσο στο Beetle, όσο και στο μεγαλύτερο Type 3, που αποτέλεσαν τους λόγους για την παύση της διαδικασίας παραγωγής του. Μέχρι όμως να αποφασιστεί κάτι τέτοιο, τα αρχεία της VW κάνουν λόγο για κατασκευή 200 μονάδων πρό-παραγωγής που ποτέ δεν διατέθηκαν στην αγορά.

1969 EA266

Παρά το γεγονός πως η σχεδίασή του παραπέμπει στα μεταγενέστερα super mini της επόμενης δεκαετίας, η έμπνευση του Ferdinand Piech, εγγονός του Ferdinand Porsche που θεωρείται ο «νονός» του αρχικού Beetle, δεν στάθηκε ικανή για να επιτρέψει στο μοντέλο να διεκδικήσει τη θέση του στην ιστορία της μάρκας. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μικρού μοντέλου ήταν ο υδρόψυκτος 1.600άρης που ήταν τοποθετημένος κάτω από το πίσω κάθισμα.

1969 EA276

Το 1969 η VW είχε να εξετάσει το ενδεχόμενο να δώσει το πράσινο φως για την προώθηση στην παραγωγή του ΕΑ276, το οποίο όσο το κοιτάει κανείς, τόσο περισσότερα στοιχεία από το Golf MK1 που ακολούθησε 5 χρόνια μετά βρίσκει. Η οριστική απομάκρυνση από το στυλ του Beetle, υπογραμμίζεται από τις κάθετες γραμμές που ορίζουν ένα κυβοειδές σχήμα με πολλές γωνίες. Η παραμονή του Boxer κινητήρα κάτω από το καπό ήταν ένα από τα στοιχεία  που το απομάκρυναν από το ενδεχόμενο να πάρει έγκριση για την παραγωγή, ενώ σίγουρα θα πρέπει να είναι όλοι ευχαριστημένοι ότι ο Giorgetto Giugiaro το είδε πριν ξεκινήσει να ασχολείται με το δικό του σχέδιο για την πρώτη γενιά του Golf– του αυτοκινήτου που πρακτικά θα αποτελούσε το διάδοχο του μυθικού Beetle.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Citroen e-C4 C-Cross vs VW ID.3
Νέο VW Golf R Wagon: Για γρήγορες μεταφορές
Το VW Karmann Ghia κλείνει τα 65 έτη!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto