Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά: Ασφάλεια για τους επιβάτες κίνδυνος για τους άλλους;

Ελλάδα 20:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά: Ασφάλεια για τους επιβάτες κίνδυνος για τους άλλους;

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά: Ασφάλεια για τους επιβάτες κίνδυνος για τους άλλους;

ΝΕΑ

Τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση φέρνει και καινούργιες ανησυχίες σε ότι αφορά την ασφάλεια στους δρόμους.

Advertisement
Advertisement

Η ταχύτατη εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει ξεκάθαρα ότι η επικράτησή τους θα έρθει πολύ πιο γρήγορα από ότι προβλεπόταν. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν ενστάσεις και προβληματισμοί για αυτή μεγάλη αλλαγή που συντελείται.

Αν και οι πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σε γενικές γραμμές πιο ασφαλή από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τίθεται όμως ένα ερώτημα για το πόσο ασφαλή είναι για τους άλλους οδηγούς σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η αμερικάνικη υπηρεσία National Transportation Safety Board (NTSB) σε ειδική αναφορά που έκανε, εκφράζει την ανησυχία της για το πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκρουση με ένα συμβατικό.

Advertisement
Advertisement

Το θέμα σχετίζεται προφανώς με το μεγάλο βάρος που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και ότι σε περίπτωση ατυχήματος λειτουργούν ως ένα τσιμεντένιο φράγμα απέναντι στα αρκετά ελαφρύτερα συμβατικά μοντέλα.

Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στην Αμερική όπου έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται αυτοκίνητα που ζυγίζουν πάρα πολύ. Για παράδειγμα, το Hummer EV φθάνει τα 4.100 κιλά, με τις μπαταρίες του να ζυγίσουν περισσότερο και από ένα οικογενειακό sedan.

Αυτή βέβαια είναι μία ακραία περίπτωση, όμως και άλλα αντίστοιχα μοντέλα δεν πάνε πίσω. Όπως για παράδειγμα το Ford F150 Lightning το οποίο είναι έως και πάνω από έναν τόνο βαρύτερο από το αντίστοιχο -και ήδη βαρύ- μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Αλλά και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η Mustang Mach-E ή το Volvo XC40 EV είναι κατά μέσο όρο 33% βαρύτερα από τις συμβατικές τους εκδόσεις. Και αυτό έχει σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια στους δρόμους.

Το NTSB αναγνωρίζει τη συμβολή των ηλεκτρικών στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, όμως από την άλλη θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα και για τη μείωση των θανάτων στους δρόμους. Με 43.000 νεκρούς ετησίως, οι ΗΠΑ έχουν τεράστιο πρόβλημα, και κάθε νέος παράγοντας που θα μπορούσε να αυξήσει το πρόβλημα πρέπει να μελετηθεί σοβαρά.

Advertisement

Προς το παρόν δεν υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες μελέτες που να αναδεικνύουν με αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία την συμβολή των ηλεκτρικών στην αύξηση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε δυστυχήματα στους δρόμους.

Όμως το θέμα είναι υπαρκτό και αναγνωρίζεται από όλους, οπότε όσοι οδηγούν ηλεκτρικά θα πρέπει να έχουν και αυτή την παράμετρο στο μυαλό τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα πιο ασφαλή του Euro NCAP για το 2022 είναι όλα ηλεκτρικά!
Έρχεται το τέλος της κυριαρχίας της Tesla στα ηλεκτρικά;
Ηλεκτρικά vs Συμβατικά: Ο πόλεμος για μια θέση πάρκινγκ

Advertisement