Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν και τα λάστιχα!
ΝΕΑΤα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν και τα λάστιχα!
ΝΕΑΚάθε κομμάτι του αυτοκινήτου θα πρέπει να επανεξεταστεί στην ηλεκτρική εποχή. Και τα ελαστικά δεν θα μπορούσαν να γλιτώσουν.
Όσες αλλαγές και να γίνουν στα αυτοκίνητα, ένα εξάρτημα θα παραμείνει αμετάβλητο. Και αυτό δεν είναι άλλο από τα ελαστικά, που πάντα θα είναι το σημείο επαφής του οχήματος με την άσφαλτο.
WHAT CAR
Παρ’ όλα αυτά η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέα δεδομένα για το πως θα σχεδιάζονται τα ελαστικά. Και υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις λόγοι για να αλλάξει η προσέγγιση ως προς αυτά.
Πρώτα από όλα, τα ηλεκτρικά ζυγίζουν πολύ περισσότερο, κάτι που σημαίνει σημαντικά μεγαλύτερες καταπονήσεις και συνεπώς υψηλότερες απαιτήσεις αντοχής.
Η άμεσα αποδιδόμενη ροπή είναι ο δεύτερος παράγοντας. Με έναν ηλεκτρικό κινητήρα κίνησης, η υψηλή ροπή μεταδίδεται στο δρόμο ακαριαία, κάτι που οδηγεί σε αυξημένη φθορά.
Ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών είναι ένας ακόμα παράγοντας πολύ σημαντικός, καθώς τα ηλεκτρικά είναι αθόρυβα, οπότε μόνο ο ήχος από τα ελαστικά (και τον αέρα βέβαια) είναι αυτός που γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα.
Ο τέταρτος παράγοντας είναι η οικονομία. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα συμβατικά. Όμως στα ηλεκτρικά, μία αύξηση στην αντίσταση κύλισης κατά 10% έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία του.
Οι κατασκευαστές ελαστικών αντιμετωπίζουν το έξτρα βάρος αυξάνοντας την ικανότητα αντοχής φορτίου του σκελετού και συγκεκριμένα ενισχύοντας την κατασκευή των πλευρικών τοιχωμάτων και χρησιμοποιώντας πιο ανθεκτικά υλικά από καουτσούκ.
Ήδη οι εταιρίες όπως η Continental κατασκευάζουν ελαστικά υψηλού φορτίου (HL), ενώ εξέλιξε και ένα νέο μίγμα το οποίο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια στην κύλιση, μειώνοντας την κατανάλωση κατά 15% σε σύγκριση με παλαιότερα ελαστικά.
Από εκεί και πέρα εξετάζονται όλες οι παράμετροι που επηρεάζουν την οικονομία που παρέχει το ελαστικό, όπως ο σχεδιασμός του πέλματος, η κατανομή των δυνάμεων στο οδόστρωμα, ο σχεδιασμός των εσωτερικών ζωνών, ακόμα και το σημείο που έρχεται σε επαφή με τη ζάντα.
Μεγάλη έμφαση δίνεται και στον παραγόμενο θόρυβο, με στρώματα ειδικού αφρού στο εσωτερικό του πέλματος για απορρόφηση των κραδασμών και την μείωση του θορύβου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο αέρα χάνει μία βαλβίδα ελαστικού χωρίς καπάκι;
Έρχονται μεγάλες αυξήσεις και στα λάστιχα!
Να αλλάξω λάστιχα το καλοκαίρι;