Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Τα 10 ξεχωριστά supercars της χρονιάς

  • newsautoteam

Η χρονιά που βρίσκεται στην αποδρομή της, αποδείχτηκε πολύ ενδιαφέρουσα σε ότι έχει να κάνει με την παρουσίαση νέων supercars, από τα οποία ξεχωρίσαμε τα 10 κορυφαία.

Μπορεί τα supercars να έχουν αλλάξει αρκετά σε σχέση με ότι ξέραμε λόγω της εισαγωγής τους στην υβριδική εποχή και όχι μόνο, αλλά πάντα θα συναρπάζουν.

Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε ξεχωρίσει τις δέκα περιπτώσεις που κάνουν τη διαφορά είτε στο σύνολο του «μικρόκοσμου» της κατηγορίας, είτε για την εταιρεία που τα έχει παρουσιάσει.

Πρόκειται για αυτοκίνητα που έχουν περιορισμένο κοινό ως υποψήφιους αγοραστές αλλά μεγάλη απήχηση στον κόσμο που ασχολείται με τα αυτοκίνητα και παρακολουθεί ευλαβικά τις εξελίξεις. Είναι τα μοντέλα που κάνουν «υγρά» τα όνειρα των petrolheads και σας τα παρουσιάζουμε με αλφαβητική σειρά.

#1 Aston Martin Valkyrie

Η Aston Martin Valkyrie ενσωματώνει έναν υβριδικό ατμοσφαιρικό V12 ο οποίος παράγει συνολικά 1.176 ίππους και μάλιστα στροφάροντας στις 11.100 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 900 Nm. Τα δεδομένα αυτά και ιδιαίτερα αυτό που έχει να κάνει με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, δικαιολογούν και με το παραπάνω την ανάγκη χρήσης ωτασπίδων κατά την οδήγηση της Valkyrie. Το μοντέλο έχει πάρα πολλά στοιχεία από μονοθέσιο της F1 και ένα 7άρι σειριακό κιβώτιο για να εκμεταλλεύεται ο οδηγός την απόδοση.

Αυτό που αξίζει να θυμάται κανείς είναι πως αεροδυναμικά, το αμάξωμα είναι ικανό να προκαλέσει κάθετη δύναμη που φτάνει έως τα 1.841 κιλά στις υψηλές ταχύτητες που είναι κάτι πολύ απλό για το μοντέλο της Aston Martin. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει παραδώσει 10 Valkyrie σε πελάτες της, από τις οποίες οι 3 προορίζονται για χρήση πίστας και μόνο, ενώ οι υπόλοιπες επτά, έχουν όλα όσα χρειάζονται για να κινούνται νόμιμα στους δρόμους.

#2 Ferrari 296 GTB

Τα κατάφεραν οι Ιταλοί εξελίσσοντας από λευκό χαρτί έναν φαινομενικά ταπεινό για τα δεδομένα τους V6, με χωρητικότητα μόλις 2.992 κ.εκ. που είναι ο πρώτος για Ferrari παραγωγής και έχει ειδική ισχύ-ρεκόρ 221 ίππους/lt. Η περιεχόμενη γωνία του V, είναι 120 μοίρες προκειμένου να χωρούν τα δύο νέα turbo της ΙΗΙ, μειώνοντας έτσι τον συνολικό όγκο του κινητήρα, καθώς και την απόσταση που πρέπει να καλύψει ο αέρας εισαγωγής για να φτάσει στον θάλαμο καύσης, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση.

Στο πλευρό του, ο νέος αυτός V6 έχει ένα ηλεκτροκινητήρα 167 ίππων που προέρχεται απευθείας από την F1 και είναι τοποθετημένος μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και 8τάχυτου κιβωτίου DCT. Με τη βοήθειά του, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 830 ίππους και τα 740 Nm ροπής. Η μπαταρία των 7,45 kWh, μπορεί όταν είναι πλήρως φορτισμένη να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο για περίπου 25 χιλιόμετρα. Η 296 GTB είναι ένα αξιοσημείωτο supercar, που δείχνει ότι τα αυξανόμενα επίπεδα ηλεκτροκίνησης δεν σημαίνει απαραίτητα μείωση της χαράς για τον οδηγό.

#3 GMA T.33

Σαν να μην έφτανε η ύπαρξη του Τ.50, η εταιρεία του Gordon Murray παρουσίασε φέτος το Τ.33. Μια πιο «προσιτή» εκδοχή supercar, από την εταιρεία που αν μη τι άλλο, έχει πολλά να πει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς και μόνο από το όνομα, το νέο μοντέλο δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικό όσο «ο μεγάλος αδερφός» με τον οποίο μοιράζονται παρ’ όλα αυτά, το ίδιο ατμοσφαιρικό V12 σύνολο των 3,9 λίτρων.

Η απόδοση στο T.33 είναι 615 ίπποι, οι οποίοι καταλήγουν στους τροχούς του πίσω άξονα και έχουν να κινήσουν μόλις 1.089 κιλά. Η Cosworth έχει και πάλι την ευθύνη της εξέλιξης του κινητήρα που ζυγίζει 178 κιλά. Στην προκειμένη περίπτωση το όριο στροφών λειτουργίας είναι 11.100 σ.α.λ. με τη μέγιστη τιμή της ισχύος να εμφανίζεται στις 10.500 σ.α.λ., ενώ η αντίστοιχη της ροπής που είναι 451 Nm, είναι διαθέσιμα από τις 9.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 75% της ροπής του κινητήρα είναι διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ.

#4 Maserati MC20 Cielo

Η Maserati λάνσαρε το εντυπωσιακό MC20 για το οποίο φημολογείται ότι ξεκίνησε την εξέλιξή του ως Alfa Romeo, πριν η Maserati αναλάβει να προχωρήσει το project. Σε μια πλατφόρμα από ανθρακόνημα, με ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και τον καινούργιο υπερτροφοδοτούμενο V6 των 3,0 λίτρων με απόδοση 621 ίππους, η Maserati δείχνει πως «θυμάται την τέχνη». Στην ανοιχτή Cielo έκδοση του μοντέλου που παρουσιάστηκε φέτος, χρησιμοποιεί τον ίδιο turbo κινητήρα V6 Nettuno με ίδια δεδομένα απόδοσης.

Για τη μετάδοση φροντίζει ένα κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη που στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Με βάρος 1.540 κιλά, η Cielo ζυγίζει 65 κιλά περισσότερο από την coupe, κάτι που όμως δεν επιβαρύνει τις επιδόσεις του μοντέλου. Αυτό σημαίνει πως τα 100 χλμ./ώρα από στάση «έρχονται» σε «στρογγυλά» 3,0 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει τα 320 χλμ./ώρα.

#5 McLaren Artura

Η McLaren με την Artura, παρουσιάζει μετά από αρκετά χρόνια, πάνω από δέκα, ένα μοντέλο σχεδιασμένο σε «λευκό χαρτί». Έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα δομική βάση από ανθρακόνημα, πάνω στην οποία εγκαθίσταται το υβριδικό σύνολο που αποτελείται από τον twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων που έχει τη δυνατότητα φόρτισης από πρίζα. Η μηχανολογική διάταξη έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά, με τον κινητήρα και την μπαταρία να φθάνουν μόλις τα 130 κιλά. Συνολικά, το νέο μοντέλο ζυγίζει λιγότερο από 1.500 κιλά και αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι 671 ίπποι και μπορεί να ακούγεται λίγο αλλά η McLaren επιμένει πως με την Artura, ο οδηγός θα έχει όλα όσα χρειάζεται για να περάσει καλά, οδηγώντας ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Προς επίρρωση αυτού, ένα από τα στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα η McLaren, είναι πως η υποβοήθηση του τιμονιού είναι υδραυλική, σε αντίθεση με την τάση της εποχής που την «θέλει» να είναι ηλεκτρική.

#6 Lamborghini Countach

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Lamborghini που αναβιώνει ένα παλιό όνομα σε ένα νέο μοντέλο. Κάτω από το πίσω καπό είναι ο γνωστός V12 κινητήρας με χωρητικότητα 6,5 λίτρων που αποδίδει 780 ίππους αλλά έχει και τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 34 ίππων. Η τεχνολογία των 48V της Lamborghini, βοηθά στον αποτελεσματικό συνδυασμό της απόδοσης που φτάνει τα 814 άλογα, επιτρέποντας στην τετρακίνητη νέα Countach να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα.

Η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι 355 χλμ./ώρα και φυσικά είναι η ταχύτερη Countach στην ιστορία του ονόματος. Το υβριδικό σύστημα κίνησης προέρχεται από τη Sian FKP 37, αν και η συνδυαστική απόδοση είναι στην προκειμένη περίπτωση ελαφρώς μικρότερη. Η καμπύλη της οροφής, έρχεται να «συνεχίσει» οπτικά με το πίσω καπό, κάτι που συμβαίνει και στη Sian, από την οποία εκτός των άλλων «δανείζεται» και τα πίσω φωτιστικά σώματα.

#7 Lotus Emira

Η Emira έρχεται να αντικαταστήσει τις Elise και Exige, επαναφέροντας το όνομα της Lotus ανάμεσα σε εκείνα των hot κατασκευαστών supercars. Βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Sports Car Architecture, με αλουμινένιο πλαίσιο όπως ήταν και η Elise του 1996. Το μήκος της είναι 4.412 χιλιοστά, το πλάτος 1.985, το ύψος 1.225 χιλ. και το μεταξόνιο είναι 2.575 χιλ. Το βάρος της Emira είναι 1.405 κιλά καθώς η Lotus έκανε εκτενή χρήση υλικών χαμηλού βάρους. Τα νέο, κεντρομήχανο, βρετανικό sportscar που σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αναμένεται να εισαχθεί στην Ελλάδα, θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων.

Οι πρώτες θα αφορούν την έκδοση με τον V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων χωρητικότητας της Toyota, ενώ αργότερα, θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση του μοντέλου με τον 2λιτρο 4κύλινδρο turbo της AMG. Η «μεγαλύτερη» βάσει κυβισμού Emira, αποδίδει 405 ίππους και 430 Nm ροπής που με τη βοήθεια του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, μπορεί να φτάσει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα.

#8 Mercedes AMG One

Το hypercar με την τεχνολογία που έρχεται απευθείας από την F1, τους 1.063 ίππους και την τιμή των 2,75 εκατομμυρίων ευρώ προ φόρων είναι έτοιμο και όχι μόνο αυτό αλλά έχει σημειώσει sold out, οπότε κάποιοι από εμάς μπορούν να αισθάνονται άτυχοι που δεν πρόλαβαν να το παραγγείλουν. Το Mercedes-AMG One, που παρουσιάστηκε εγκαίρως για τα 55α γενέθλια της AMG και συγκλόνισε το κοινό –ιδιαίτερα αυτούς που το περίμεναν. Με μονοκόκ πλαίσιο και αμάξωμα από ανθρακόνημα με θέσεις για δύο, το πολυαναμενόμενο hypercar της Mercedes-AMG κινείται από το V6 σύνολο των 1.600 κυβικών εκατοστών που έλκει την καταγωγή του από τον κινητήρα της F1 του 2015.

Συνδυαστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το AMG One, έχει επιπλέον και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες: Δύο στον εμπρός άξονα, με απόδοση 120 kW o καθένας και ένα στο στροφαλοφόρο, ενώ ο τέταρτος με απόδοση 90 kW δίνει κίνηση στο turbo. Ανεξάρτητα από τα εντυπωσιακά του δεδομένα απόδοσης και επιδόσεων (0-200 σε 7,0”), το AMG One θα μείνει στην ιστορία ως το μοντέλο που έκανε τον πρόεδρο της εταιρίας να αναρωτιέται… τι είχαν πιει στο Συμβούλιο που αποφασίστηκε να προχωρήσει η εξέλιξη και η κατασκευή του.

#9 Rimac Nevera

Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Rimac (διαβάζεται «Ρίματς») με το όνομα Nevera, θα παραχθεί σε 150 μονάδες, έχει απόδοση 1.915 ίππων, κάνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 1,85 δευτερόλεπτα και έχει αυτονομία έως και 548 χιλιόμετρα. Όλα τα παραπάνω είναι εντυπωσιακά και γίνονται ακόμα πιο πολύ, όταν συνειδητοποιεί κανείς πως μιλάμε για μια Κροατική εταιρεία. Το Nevera έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε τροχό και αποδίδει συνολική ροπή 2.360 Nm, που συμβάλλουν στις απίστευτες επιδόσεις.

Πέραν των συγκλονιστικών επιταχύνσεων, το Nevera εμφανίζει τελική ταχύτητα 415 χλμ./ώρα και η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 120 kWh, με δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή έως και 500 kW- που εξασφαλίζει πλήρωση ενέργειας από 0 έως το 80%, σε μόλις 19 λεπτά της ώρας. Για να χαλιναγωγηθεί η απόδοση αυτή, τα φρένα του Nevera είναι κεραμικά με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους 390 χιλιοστών, ενώ η Rimac υποστηρίζει πως το σύστημα αναγέννησης ενέργειας που χρησιμοποιεί το μοντέλο, είναι το πλέον προηγμένο που μπορεί να βρει κανείς σε αυτοκίνητο.

#10 Ferrari Purosangue: ή αλλιώς, η νέα τάξη πραγμάτων

Μια τάση που ξεκίνησε από τη Lamborghini με την Urus, φαίνεται πως επεκτείνεται ραγδαία, μια και λίγο καιρό πριν, ακόμα και η McLaren ανακοίνωσε πως ετοιμάζεται να λανσάρει SUV μοντέλο. Η ιστορία της Purosangue για τη Ferrari και όλους τους φανατικούς φίλους της, ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2018, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να βάλει στην παραγωγή ένα SUV- αν και ποτέ δεν έκανε χρήση του συγκεκριμένου όρου. Τότε, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης μετόχων, είχε αποκαλυφθεί και το όνομα Purosangue.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ειδική άδεια οδήγησης για όσους έχουν supercars;
Ένα περιπολικό BMW i3 διασκεδάζει με supercars (+video)
Ξεχασμένα supercars που έγραψαν ιστορία

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto