ΝΕΑ

Στρατηγικό σχέδιο για την μείωση των θυμάτων κατά 50%

Ελλάδα 14:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στρατηγικό σχέδιο για την μείωση των θυμάτων κατά 50%

ΝΕΑ

Στρατηγικό σχέδιο για την μείωση των θυμάτων κατά 50%

ΝΕΑ

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταρτίζει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια για τη δεκαετία 2021-2030.

Advertisement
Advertisement

Με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις και τοποθετήσεις στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και του οδικού χάρτη προς τον στόχο «VisionZero – Μηδενικά Ατυχήματα» πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η διαδικτυακή ημερίδα «Μηδενικά ατυχήματα: Ο δρόμος της υλοποίησης».

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Ι. Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός και ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλίας κ. Α. Μαντζιώκας.

Advertisement
Advertisement

«Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αντιμετωπίζεται ως ένα εθνικό ζήτημα, τόσο από την κυβέρνηση όσο κι από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό», διαβεβαίωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος τόνισε πως στο πλαίσιο αυτό γίνεται προσπάθεια από το Υπουργείο προκειμένου να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των ατυχημάτων και κυρίως των θυμάτων. Πρόσθεσε πως η μείωση των ατυχημάτων τα τελευταία δέκα χρόνια ήταν σημαντική, μεταξύ άλλων και λόγω της ολοκλήρωσης των νέων αυτοκινητόδρομων. Το Υπουργείο Υποδομών, κατέληξε ο κ. Κεφαλογιάννης, καταρτίζει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια για τη δεκαετία 2021-2030, έχοντας ως στόχο την μείωση των θυμάτων κατά 50%.

Τις αποτελεσματικές ενέργειες της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη Θεσσαλία μέσω της υλοποίησης «ενός στρατηγικού σχεδίου που υλοποιούμε χρόνια τώρα, για την αναβάθμιση όλων των δρόμων του εθνικού και επαρχιακού δικτύου» εξήρε ο κ. Κ. Αγοραστός στον δικό του χαιρετισμό. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει επενδύσει τα τελευταία 9 χρόνια 1,8 δισ. ευρώ στην αναβάθμιση υποδομών και αξόνων όπως οι διαδρομές από Λάρισα προς Τρίκαλα, Φάρσαλα και Βόλο. Ο κ. Αγοραστός ανέφερε επίσης και την πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και κατέληξε ευχόμενος να υπάρξει κι ανάλογης φιλοσοφίας ενημερωτική καμπάνια για τη χρήση των ποδηλάτων.

Την ανάγκη να αντιληφθούμε όλοι καλύτερα τη σημασία της οδηγικής παιδείας και συμπεριφοράς και να ευαισθητοποιηθούμε σαν κοινωνία τόνισε στον χαιρετισμό του ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλίας κ. Α. Μαντζιώκας, ο οποίος αναφέρθηκε και στη «μόνιμη, ανοιχτή σχέση της ΓΕΠΑΔ Θεσσαλίας με την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για την οδική ασφάλεια των χρηστών της ΠΑΘΕ».

Advertisement

Στην εναρκτήρια ομιλία της ημερίδας, ο κ. Χ. Κέλλας, βουλευτής Λάρισας και Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, αναφέρθηκε στους τομείς της διακυβέρνησης, της οδικής παιδείας, των υποδομών και της περίθαλψης μετά το ατύχημα. Ειδικότερα, ο κ. Κέλλας επισήμανε πως προετοιμάζεται από την κυβέρνηση η λειτουργία δομής, που θα διασφαλίζει την ενότητα των διασταυρούμενων δημοσίων πολιτικών οδικής ασφάλειας. Αναφέρθηκε επίσης στη διδασκαλία του μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία και υπογράμμισε πως η ενότητα των πολιτικών οδικής ασφάλειας επιβάλλει τη συμπερίληψη της νομοθεσίας σε ένα νόμο, προκειμένου να είναι συνεκτικότερη η στρατηγική μείωσης των ατυχημάτων.

Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν και στη δεκαπενταετή και βραβευμένη με διεθνείς διακρίσεις δράση του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και του οράματός του για ένα κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα. Την Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος και το Όραμα Μηδέν – VisionZero παρουσίασε στην κεντρική ομιλία της εκδήλωσης η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. κα Β. Δανέλλη-Μυλωνά. Το Όραμα Μηδέν, έχει το μακροπρόθεσμο όραμα να επιτύχει μηδενικούς θανατηφόρους ή σοβαρούς τραυματισμούς στο σύστημα μεταφορών, ανέφερε η κ. Μυλωνά και τόνισε πως «είναι απαραίτητο να γίνεται κατανοητή και διαχειρίσιμη ολιστικά η πολύπλοκη και δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ ταχυτήτων, οχημάτων, οδικής υποδομής και συμπεριφοράς των χρηστών του οδικού δικτύου». Το ΙΟΑΣ αγωνίζεται, εδώ και 15 χρόνια, για την πρόληψη των τροχαίων συμβάντων και την καλλιέργεια μιας παιδείας οδικής συμπεριφοράς.

Advertisement

Στην πρώτη ενότητα της ημερίδας «Παράγοντες ατυχημάτων» παρουσιάσεις έκαναν ο Δρ. Ν. Ηλιού, Καθηγητής Συγκοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο Διευθυντής Συντήρησης στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κος Δ. Μανδαλώζης και ο κος Γ. Καραμέρης, Μηχανολόγος/Μηχανικός και εκπαιδευτής του Ι.Ο.ΑΣ., καθώς και ο κος Ι. Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της BoschHellas. Στη δεύτερη ενότητα «Στρατηγικές για τη μείωση των ατυχημάτων», ομιλητές ήταν ο κος Χ. Κέλλας, ο κος Β. Μακρής, κοινωνιολόγος και υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ι.Ο.ΑΣ., ο Διοικητής του Τμ. Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων ΠΑΘΕ Μαγνησίας κος Ε. Αναδιώτης και ο κος Δ. Γκατσώνης, Γενικός Διευθυντής της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Η ανάπτυξη της υποδομής, η συντήρηση των οδικών δικτύων, η ενίσχυση των προδιαγραφών ασφάλειας των οχημάτων μέσω της τεχνολογικής εξέλιξης και η πρόληψη δια της εκπαίδευσης των οδηγών ήταν οι βασικές θέσεις που προτάθηκαν απ’ όλους τους ομιλητές, ενώ επισημάνθηκε πως η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει μια από τις κύριες εθνικές προτεραιότητες τα επόμενα χρόνια προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος «Όραμα Μηδέν». Κοινή ήταν και η παραδοχή πως η συμβολή των κλειστών αυτοκινητόδρομων στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι μεγάλη, ενώ ο Γενικός Διευθυντής της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, κλείνοντας την εκδήλωση, τόνισε πως στο πρόγραμμα για την επίτευξη του δεκαετή στόχου θα πρέπει να υπάρχουν ενδιάμεσοι υλοποιήσιμοι στόχοι και πως  είναι σημαντικές οι επενδύσεις στην υποδομή και στα οχήματα, όμως «θα πρέπει να επικεντρωθούμε στον οδηγό ως κύριο παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων: στην εκπαίδευση και τη συμμόρφωση».

Φωτογραφίες: Eurokinissi

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Πότε επαναλειτουργούν τα ΚΤΕΟ – Οι προθεσμίες για έλεγχο

SOS! Ανάρπαστα γίνονται τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα

Πρόστιμο άνω των 15.000 ευρώ για πινακίδες ΔΟΚ