Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΝΕΑ

Skoda Auto: «Καθαρίζει» τα εργοστάσιά της

  • newsautoteam

Το εργοστάσιο στο Vrchlabi θα γίνει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Skoda Auto ουδέτερο από CO2 μέχρι το τέλος του έτους.

Το εργοστάσιο εξαρτημάτων στο Vrchlabi πρόκειται να γίνει το πρώτο βιομηχανικό συγκρότημα της Skoda, που θα συνεχίσει την παραγωγή του χωρίς να ρυπαίνει.

Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση διοξειδίου του άνθρακα πραγματοποιήθηκε με την αυστηρή μετατροπή του εργοστασίου υψηλής τεχνολογίας στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – μείωση των εκπομπών CO2 από τους αρχικούς 45.000 τόνους ετησίως σε 3.000 τόνους. Ως επόμενο βήμα, οι υπόλοιπες εκπομπές θα αντισταθμιστούν τώρα μέσω περαιτέρω μέτρων αντιστάθμισης.

«Από το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, θα χρησιμοποιούμε αποκλειστικά ουδέτερη από CO 2 ενέργεια για την παραγωγή οχημάτων και εξαρτημάτων στα εργοστάσια στην Τσεχία. Το εργοστάσιο Vrchlabi πρόκειται να γίνει το πρώτο εργοστάσιο της Skoda Auto χωρίς ρύπους CO 2, καθιστώντας το πραγματικό παγκόσμιο πρωτοπόρο. Έτσι, θα γίνει μία  μονάδα υψηλής τεχνολογίας όσο αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα και την ενεργειακή απόδοση» δήλωσε ο Michael Oeljeklaus, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda Auto και υπεύθυνου για την παραγωγή και τα Logistics.

Τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας έχουν καθοριστική σημασία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας μετατροπής της μονάδας παραγωγήατά 6.700 (MWh) το 2012 και το 2013 – η μεγαλύτερη ατομική εξοικονόμηση μέχρι σήμερα.

Στις αρχές του 2020, η Skoda Auto έκανε έντονες τις προσπάθειες της για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στις εγκαταστάσεις του Vrchlabi. Το εργοστάσιο εφάρμοσε και εφαρμόζει δώδεκα έργα που εξοικονομούν περισσότερα από 2.000 MWh θερμικής ενέργειας και σχεδόν 1.800 MWh ηλεκτρικής ενέργειας συνς σε καθαρή από CO2 2 παραγωγή. Με την ανακαίνιση μόνο του συστήματος θέρμανσης του εργοστασίου, ήταν δυνατή η μείωση της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας κολικά. Σε αυτά περιλαμβάνονται μέτρα όπως το κλείσιμο των αχρησιμοποίητων κυκλωμάτων θέρμανσης, η ρύθμιση της στους χώρους εργασίας για εξοικονόμηση ενέργειας και συγκεκριμένα η ρύθμιση της ροής του αέρα.

Skoda_Auto_Factory1

Επιπλέον, ο φωτισμός σε πολλές περιοχές του εργοστασίου συνδέεται με τις ώρες λειτουργίας. Μια κάμερα θερμικής απεικόνισης χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό μείωσης ενέργειας. Είναι σε θέση να ανιχνεύσει απώλειες όχι μόνο γύρω από το κτίριο, αλλά και μέσα στο σύστημα θέρμανσης. Με την ανίχνευση αυτής της απώλειας, είναι δυνατόν να επιλυθούν οι διαρροές και, επομένως, να εξοικονομηθεί θερμότητα, και κατά συνέπεια διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Η Skoda Auto αξιοποιεί επίσης εναλλακτικές πηγές ενέργειας για τη μείωση των εκπομπών CO 2 στην τοποθεσία Vrchlabi. Το εργοστάσιο απαιτεί περίπου 47.000 MWh ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χρόνο για την παραγωγή.

Skoda_Auto_Factory4

Τα 41.500 MWh (περισσότερο από 88%) από αυτά προέρχεται πλέον από ανανεώσιμες πηγές. Το φυσικό αέριο είναι το μόνο εναπομένον ορυκτό καύσιμο που χρησιμοποιείται. Αυτό θα αντικατασταθεί σταδιακά από το μεθάνιο από εγκαταστάσεις βιοαερίου από το 2021. Οι υπόλοιπες εκπομπές CO 2 πρέπει να μειωθούν μέσω μέτρων αντιστάθμισης. Επιπλέον, η Skoda ενθαρρύνει επίσης διάφορες πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος εντός της έδρας της. Για παράδειγμα, η αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να φυτέψει σχεδόν 40.000 δέντρα κοντά στην τοποθεσία Vrchlabi το 2020.

Skoda_Auto_Factory3

Βιώσιμες επενδύσεις για την προστασία του κλίματος γίνονται επίσης και σε άλλα εργοστάσια: Η μονάδα στο «Pune» χρησιμοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα ηλιακά συστήματα ηλιακής ενέργειας στην Ινδία από το 2019. Επιπλέον, η βιομάζα χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη συνδυασμένη παραγωγή θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από μία εγκατάσταση που διαχειρίζεται η θυγατρική εταιρία SKO-ENERGO στο Mlada Boleslav. Με έως και 95.000 τόνους ξύλινων σφαιριδίων που χρησιμοποιούνται ετησίως, το ποσοστό των καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες είναι ήδη 30 τοις εκατό.

 

Διαβάστε επίσης:

Skoda: Νέο project car με το όνομα Slavia

Συμβουλές για σωστή χρήση του Air Condition από τη Skoda

Δημοφιλή στο Protothema.gr