Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σκάνδαλο στα crash test με «πειραγμένα» αυτοκίνητα

Ελλάδα 8:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σκάνδαλο στα crash test με «πειραγμένα» αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Σκάνδαλο στα crash test με «πειραγμένα» αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Οι δοκιμές πρόσκρουσης είναι θεωρητικά αδιάβλητες. Όμως μία αποκάλυψη που έγινε πρόσφατα δείχνει ότι κάποιες εταιρίες ίσως και να χειραγωγούν αυτές τις διαδικασίες.

Advertisement
Advertisement

Για τις δοκιμές πρόσκρουσης, τα λεγόμενα και crash test έχουν γραφεί πολλά. Όμως κανείς δεν αμφισβητεί ότι έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην βελτίωση της παθητικής ασφάλειας που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Οι δοκιμές αυτές από οργανισμούς, όπως του EuroNCAP, αναγνωρίζονται πλέον από όλους τους μεγάλους κατασκευαστές, οι οποίοι σπεύδουν να δώσουν τα αυτοκίνητά τους σε αυτή την διαδικασία και να αξιολογηθούν.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει κάποιες σοβαρές υπόνοιες ή έστω κάποιες υποψίες ότι υπήρξε κάποια εταιρία η οποία με κάποιο τρόπο προσπάθησε να μεταβάλλει υπέρ της το αποτέλεσμα με πλάγιο τρόπο.

Advertisement
Advertisement

Όμως όπως αποκάλυψε ένας κρυφός πληροφοριοδότης στην Ιαπωνία, η Toyota και η θυγατρική της η Daihatsu, έκαναν δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης σε τέσσερα νέα μοντέλα τους με αυτοκίνητα τα οποία είχαν υποστεί βελτιώσεις για να περάσουν τα crash test.

Τα μοντέλα αυτά αφορούν αγορές εκτός Ευρώπης όπου οι κανονισμοί ασφαλείας είναι ήδη αρκετά χαμηλότεροι. Τα οχήματα που είχαν συμμετάσχει στα crash test είχαν υποστεί τροποποιήσεις στα πλευρικά τους τμήματα και στην δομή των θυρών, έτσι ώστε να πάρουν μεγαλύτερη βαθμολογία στην πλευρική σύγκρουση.

Οι αλλαγές αυτές έγιναν μόνο στα αυτοκίνητα που προορίζονταν για τις δοκιμές και δεν είχαν προγραμματιστεί για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Η αποκάλυψη για την χειραγώγηση έγινε από έναν πληροφοριοδότη κατευθείαν στην διοίκηση της Toyota τον Απρίλιο που μας πέρασε.

Advertisement

Οι παράτυπες επεμβάσεις αφορούσαν το Toyota Yaris Ativ, το οποίο θα πωλείται στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και το Μεξικό, το Toyota Agya, του οποίου η παραγωγή είχε προγραμματιστεί για τον Ιούνιο και θα πωληθεί στον Ισημερινό, το Perodua Axia για τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη, και ένα ακόμη μοντέλο, το οποίο είναι ακόμη σε εξέλιξη.

Περίπου 76.000 οχήματα του Toyota Yaris Ativ έχουν ήδη πωληθεί και περίπου 12.000 του Perodua Axia. Η Toyota σταμάτησε την παράδοση των συγκεκριμένων μοντέλων μέχρι νεωτέρας και ανακοίνωσε νέες δοκιμές πρόσκρουσης.

Advertisement

Η Daihatsu ανακοίνωσε ότι οι πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει κάποιο από τα αντίστοιχα οχήματα θα μπορούν να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν χωρίς να χρειαστεί να ληφθούν έξτρα μέτρα.

Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, σε επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας, ζήτησε συγγνώμη για την ενέργεια που προδίδει την εμπιστοσύνη των πελατών. Ο ίδιος υποσχέθηκε πλήρη διαλεύκανση των γεγονότων. Και δήλωσε επίσης ότι θα αλλάξουν οι εσωτερικοί κανονισμοί ώστε να μην επιτρέπεται στο μέλλον κάποια αντίστοιχη κίνηση.

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρόκειται για ένα μεμονωμένο περιστατικό το οποίο δεν μπορεί να ρίξει την σκιά του πάνω στα crash test που γίνονται στην Ευρώπη από το Euro NCAP.

Οι δοκιμές πρόσκρουσης αποτέλεσαν μία σημαντική καμπή στην εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και θα πρέπει να παραμείνουν αδιάβλητες και αναβαθμισμένες, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και στην πιο σύνθετη από άποψη ασφάλειας εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα-σοκ: Γιατί τα παιδιά κινδυνεύουν περισσότερο; (+video)
Ενθαρρυντικό το crash test του ηλιακού αυτοκινήτου (+video)
Τα πιο ασφαλή του Euro NCAP για το 2022 είναι όλα ηλεκτρικά!