Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Συνέντευξη: Χέρμαν Ρίντλ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Toyota Ελλάς

Ελλάδα 18:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνέντευξη: Χέρμαν Ρίντλ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Toyota Ελλάς

ΝΕΑ

Συνέντευξη: Χέρμαν Ρίντλ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Toyota Ελλάς

ΝΕΑ

Ο επικεφαλής της Toyota Ελλάς μιλά στον Τάκη Τρακουσέλλη για την Toyota, τη Lexus αλλά και για την Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

Τάκης Τρακουσέλλης: Κύριε Ρίντλ, είστε πολλά χρόνια στη χώρα μας. Πώς βλέπετε την οικονομία της Ελλάδας, τις προοπτικές, σε σύγκριση με το παρελθόν; Τι καλό ή κακό βλέπετε να έρχεται στη χώρα, σε σχέση με το παρελθόν, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά και το επενδυτικό περιβάλλον.

Χέρμαν Ρίντλ: Μένω στην Ελλάδα εδώ και δέκα χρόνια και είμαι πιο αισιόδοξος από ποτέ για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Ο τουρισμός είναι ο μεγαλύτερος κλάδος στη χώρα και τώρα βλέπω τουρίστες στην Αθήνα όλο τον χρόνο. Αυτό που ήταν πάντα σημαντικό για την Ελλάδα είναι να μην έχει τουρίστες μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά όλο το έτος. Και πλέον αρχίζει να γίνεται.

Το δεύτερο είναι οι ξένες επενδύσεις. Βλέπουμε πάρα πολλές τώρα, όχι μόνο στο real estate. Είναι και στα Data Centers (σημ. Κέντρα Δεδομένων), στις τηλεπικοινωνίες κ.λπ. Δεν έχουμε δει ακόμα το ποσοστό απόδοσης επένδυσης, θεωρώ όμως ότι, μετά από αυτό, περιμένουμε ακόμα περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

Το τρίτο είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο έχει προϋπολογισμό αξίας περίπου 15% του GDP (σημ. Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) της Ελλάδας, ένα τεράστιο ποσοστό. Η κυβέρνηση είναι πολύ αποτελεσματική στην αξιοποίηση αυτών των χρημάτων.

Αλλά χρειάζεται χρόνο μέχρι να δούμε το αποτέλεσμα που θα προέρχεται από τον προϋπολογισμό του Ταμείου Ανάκαμψης σε όλη την οικονομία. Αυτό θα δώσει προοπτικές ανάπτυξης όχι μόνο σε ελληνικές εταιρείες, αλλά και  στο ανθρώπινο δυναμικό μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την πολιτική σταθερότητα μέσω της οποίας διαφαίνονται καλές προοπτικές για την οικονομία τα επόμενα χρόνια.

Advertisement

Τάκης Τρακουσέλλης: Eκπροσωπείτε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Οι συνεργάτες σας στο εξωτερικό, η Toyota, τι σας λένε για την Ελλάδα; Θέλουν να επενδύσουν;

Χέρμαν Ρίντλ: Για μια εταιρεία όπως η Toyota, η Ελλάδα είναι μια πολύ μικρή αγορά. Όμως, είναι πολύ αναγνωρίσιμη γιατί αρκετοί Έλληνες είναι στελέχη της. Ο Τάκης Αθανασόπουλος, ο πρώην Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Ευρώπης, είναι Έλληνας.

Advertisement

Σήμερα, ο Πρόεδρος της Lexus στην Ευρώπη, ο Δημήτρης (σημ.: Τριποσπίτης), είναι Έλληνας. Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα είναι η χώρα όπου η Toyota βρίσκεται -χρόνια τώρα- στο Νο 1 (σημ.: των πωλήσεων), είναι πολύ ισχυρή η μάρκα. Φυσικά και στην Ευρώπη είναι στο Νο 2.

Όμως η Toyota Ελλάς έχει πολλές καλές πρακτικές και σε σύγκριση με άλλες χώρες. Αυτό το βλέπουμε και από την ικανοποίηση των πελατών μας.

Τάκης Τρακουσέλλης: Πώς βλέπετε, γενικότερα, την ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Advertisement

Χέρμαν Ρίντλ: Όλοι ξέρουμε ότι η αγορά ήταν περίπου στα 300.000 αυτοκίνητα (σημ.: ετησίως). Το 2022, ήμασταν λίγο πάνω από 100.000 καινούρια επιβατικά. Έχουμε δρόμο για να αυξήσουμε τις πωλήσεις.

Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε τον πιο παλιό στόλο οχημάτων από όλη την Ευρώπη, Αυτό δείχνει ότι έχουμε την ανάγκη της ανανέωσης. Με την εμπιστοσύνη που πλέον δίνει η οικονομική κατάσταση, βλέπουμε περισσότερες παραγγελίες από τον κόσμο….

Τάκης Τρακουσέλλης: Βλέπετε περισσότερο κόσμο στις εκθέσεις;

Χέρμαν Ρίντλ: Ναι, ναι. Βλέπουμε μία προοδευτική ανάπτυξη της αγοράς. Όμως η φορολογία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι από τις πιο υψηλές στην Ευρώπη. Ελπίζω ότι η αγορά θα έχει μεγαλύτερη κρατική υποστήριξη στο μέλλον. Γιατί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων θα είναι καλή όχι μόνο για τον κλάδο, αλλά και για το περιβάλλον.

Τα νέα αυτοκίνητα είναι επίσης πολύ καλύτερα σε θέματα ασφάλειας, χάρη στα σύγχρονα συστήματα που διαθέτουν. Είναι καλό να βλέπουμε περισσότερα νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και εκσυγχρονισμό του στόλου. Να φτάσουμε πιο κοντά στον μέσο όρο της Ευρώπης.

Τάκης Τρακουσέλλης: Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι η Toyota είναι τόσα χρόνια πρώτη στις πωλήσεις; Δεν μπορεί να είναι μόνο τα αυτοκίνητά της, καθώς πλέον πολλές εταιρείες κατασκευάζουν καλά και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Χέρμαν Ρίντλ: Υπάρχουν περισσότεροι από ένας πυλώνες οι οποίοι στηρίζουν την επιτυχία της Toyota στην Ελλάδα. Ο πρώτος είναι το λεγόμενο QDR (Quality, Durability, Reliability), η ποιότητα, η αντοχή και η αξιοπιστία. Όπως είπε και ένας φίλος μου, στην Ελλάδα πρέπει να αγοράζουμε Toyota επειδή δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα αυτοκίνητο που χαλάει.

Τάκης Τρακουσέλλης: Το παίρνω και δεν χαλάει, αυτό μου λέτε.

Χέρμαν Ρίντλ: Ναι. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον τελικό καταναλωτή. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η τεχνολογία. Είμαστε ο ηγέτης στον εξηλεκτρισμό στην αυτοκίνηση, με τα υβριδικά που έχουν μικρότερη κατανάλωση και πολύ ωραία οδηγική αίσθηση.

Αυτό δεν ισχύει μόνο στα μεγάλα, ακριβά αυτοκίνητα αλλά και στα μικρά μας, όπου και αυτά έχουν αυτό το σύστημα. Ο τρίτος πυλώνας, πιστεύω, είναι το «value for money». Αυτό δε σημαίνει ότι ο τιμοκατάλογός μας έχει πάντα τις χαμηλότερες τιμές. Αλλά εάν μετράς την τιμή του αυτοκινήτου, σε σύγκριση με τον πλούσιο εξοπλισμό, με την ποιότητα, με το μικρό κόστος χρήσης μετά την αγορά, με την εγγύηση -έξι χρόνια – και με την αξία μεταπώλησης, με όλα αυτά μαζί σίγουρα έχουμε την καλύτερη πρόταση αγοράς.

Τάκης Τρακουσέλλης: Πώς πιστεύτε ότι μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αυτή η αγάπη, αυτή η εμπιστοσύνη του Έλληνα απέναντι στην Toyota; Τι θα κάνατε;

Χέρμαν Ρίντλ: Σίγουρα, δεν παίρνουμε ως δεδομένο ότι η Toyota θα είναι πάντα στην πρώτη θέση.

Τάκης Τρακουσέλλης: Δεν επαναπαύεστε…

Χέρμαν Ρίντλ: Ναι. Κάθε ημέρα δουλεύουμε για να διατηρούμαστε στο Νο 1. Για παράδειγμα σε ό,τι αφορά στον τομέα της ποιότητας, ετοιμάζουμε ένα πρόγραμμα χάρη στο οποίο θα αυξήσουμε την εγγύηση μέχρι 11 χρόνια, τόσο για καινούρια όσο και για παλαιότερα μοντέλα!.

Ένα αυτοκίνητο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση -η πρώτη είναι το σπίτι- για μία οικογένεια. Στην Toyota, σεβόμαστε αυτή την επένδυση των πελατών μας. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην εμπειρία του πελάτη. Ζητάμε διαρκώς από όλους τους πελάτες μας να μας πουν για την εμπειρία τους.

Και επενδύουμε. Αυτό φαίνεται και στο κατάστημα που είδες. Επενδύσαμε και έγινε πιο σύγχρονο, πιο πράσινο, πιο φιλικό, πιο ψηφιακό. Είναι κι αυτό εμπειρία. Και βέβαια συνολικά στην ομάδα των πωλήσεων μας που θα εξυπηρετήσει τους πελάτες.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζουμε να κατασκευάζουμε ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, καθώς ο Ακίο Τογιόντα, ο προηγούμενος Πρόεδρος της Toyota, είχε πει «σταματήστε να παράγετε βαρετά αυτοκίνητα». Πιστεύω ότι η Toyota έχει αλλάξει. Το νέο C-HR δεν είναι βαρετό, ούτε το Yaris Cross, που έχει πάει εκπληκτικά στις πωλήσεις.

Τάκης Τρακουσέλλης: Αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τι έχετε να πείτε στους πελάτες σας για το γεγονός ότι είστε από τις τελευταίες εταιρείες που παρουσίασαν τέτοια αυτοκίνητα, από τη στιγμή που οι άλλες εταιρείες έχουν ήδη στην γκάμα τους.

Χέρμαν Ρίντλ: Η Toyota και η Lexus, μαζί, έχουν πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, πλέον.

Τάκης Τρακουσέλλης: Αργήσατε, όμως. Πολύ.

Χέρμαν Ρίντλ: Όμως, τώρα είμαστε κι εμείς εδώ. Τώρα, που έχουν σημασία για την ελληνική αγορά (σημ.: τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα).

Τάκης Τρακουσέλλης: Οπότε, σαν να περιμένατε πρώτα να φτιάξουν οι άλλοι τη σχετική αγορά και μετά να μπείτε κι εσείς, κατά κάποιον τρόπο (γέλια)

Χέρμαν Ρίντλ: (γέλια). Είμαστε εδώ στην αγορά με το Toyota bZ4X, το Lexus RZ, το Lexus UX 300e και έχουμε και δύο επαγγελματικά Proace. Ως το 2026 θα παρουσιαστούν άλλα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά, οπότε τότε θα έχουμε από μια τέτοια έκδοση σε όλη τη γκάμα μας.

Το bZ4X για παράδειγμα έχει εξαιρετική ποιότητα και προσφέρει μοναδική οδηγική εμπειρία τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Την ίδια στιγμή, δίνουμε μέχρι 10 χρόνια εγγύηση για το αυτοκίνητο και μέχρι 1.000.000 χλμ. για την μπαταρία. Η ενεργειακή χωρητικότητα αυτής παραμένει τουλάχιστον σε ποσοστό 70% και μετά τα δέκα χρόνια. Δεν νομίζω ότι κάποια άλλη εταιρεία δίνει τέτοια εγγύηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.

Προσωπικά, οδηγώ ένα Lexus RZ για πολλούς μήνες τώρα και είναι φοβερό αυτοκίνητο, φοβερή εμπειρία. Είναι σίγουρο ότι η Toyota, η οποία είναι στην πρώτη θέση συνολικά στην ηλεκτροκίνηση, θα παραμείνει στην κορυφή και στο μέλλον, όποια τεχνολογία και εάν υπάρξει.

Τάκης Τρακουσέλλης: Για εσάς, η ηλεκτροκίνηση είναι ένα «αναγκαίο κακό» που απλά το χρησιμοποιείτε μέχρι να πάτε στο επόμενο βήμα ή θα την υπηρετήσετε κανονικά; Λέγοντας επόμενο βήμα, εννοώ το υδρογόνο, για το οποίο είστε έτοιμοι εδώ και πολλά χρόνια.

Χέρμαν Ρίντλ: Πρέπει να πω ότι η Toyota ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση εδώ και τριάντα χρόνια και έχει 25.000.000 πωλήσεις οχημάτων με υβριδικό κινητήρα. Χάρη σε αυτά έχει αποτραπεί η έκλυση στην ατμόσφαιρα 160.000.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι θα κατέληγαν εκεί, διαφορετικά. Και σε αυτά προσθέτουμε τώρα και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV).

Ως Toyota, έχουμε δεσμευτεί για μηδενικές εκπομπές CO2. Ειδικά στην Ευρώπη, έχουμε θέσει ως στόχο  οι πωλήσεις των ηλεκτρικών BEV μοντέλων μας να φτάσουν στο 55% των ετήσιων συνολικών, ως το 2030. Για τη Lexus, το ποσοστό αυτό θα είναι 100% ως τότε. Για την Toyota, το ποσοστό θα φτάσει στο 100% το 2035.

Βέβαια, η Toyota είναι μια παγκόσμια εταιρεία και πρέπει να φροντίζει για τις αγορές όλου του κόσμου και δεν εστιάζει μόνο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα BEV. O εχθρός δεν είναι μία συγκεκριμένη τεχνολογία, ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα.

Σήμερα, δεν υπάρχει ούτε η δυνατότητα ούτε οι υποδομές, συνολικά μιλώντας για την αγορά, να παράγονται στο 100% αμιγώς ηλεκτροκίνητα BEV. Γι’ αυτό πρέπει να κρατάμε όλες τις τεχνολογίες μέχρι να είναι έτοιμο όλο το «οικοσύστημά» και να μειώνουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με όλες τις δυνατές λύσεις.

Αυτό συμβαίνει και στην ελληνική αγορά όπου οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν την έκλυσή του. Γι’ αυτό έχουμε και υβριδικά και Plug-in υβριδικά. Η Toyota, σε όλες τις ηπείρους, πρέπει να έχει διαθέσιμες όλες τις τεχνολογίες, μέχρι και αυτή με το υδρογόνο, προς αυτό τον σκοπό.

Την ίδια στιγμή η Toyota έχει ανακοινώσει ότι η επόμενη γενιά μπαταριών της θα παρέχει αυτονομία μεγαλύτερη από 1.000 χλμ., θα φορτίζουν σε συντομότερο χρόνο και θα είναι φτηνότερες. Δεν είναι μόνο το γεγονός της αυξημένης αυτονομίας είναι και ότι θα είναι πιο οικονομικές για μια οικογένεια.

Τάκης Τρακουσέλλης: Θα σας ρωτήσω τώρα για τις τιμές των αυτοκινήτων, οι οποίες συνεχώς αυξάνονται. Πιστεύετε ότι αυτό το φαινόμενο θα συνεχιστεί και μέχρι που θα φτάσει;

Χέρμαν Ρίντλ: Τα προηγούμενα χρόνια, βλέπαμε μια τεράστια αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών για τα αυτοκίνητα και δυστυχώς ήταν αδύνατο να αποφύγουμε να περάσουμε κομμάτι αυτής στους πελάτες μας, τόσο στην Toyota όσο και σε όλες τις άλλες εταιρείες.

Τώρα που οι κεντρικές τράπεζες λειτουργούν πιο αποτελεσματικά μειώνοντας τον πληθωρισμό και ελπίζοντας να μην έχουμε ακόμα μία παγκόσμια πανδημία ούτε άλλον έναν πόλεμο, είμαι αισιόδοξος ότι θα περιοριστεί η ακρίβεια των πρώτων υλών. Και έτσι  θα σταματήσουν οι μεγάλες αυξήσεις που είδαμε. Είμαι αισιόδοξος ως προς αυτό.

Τάκης Τρακουσέλλης: Πάμε λίγο στη Lexus. Στην Ελλάδα, δεν έχει τα καλύτερα ποσοστά πωλήσεων σε σχέση με τους premium ανταγωνιστές της, χρόνια τώρα. Πώς θα δουλέψετε για να το αλλάξετε αυτό, τι βλέπετε;

Χέρμαν Ρίντλ: Σύμφωνοι, η Lexus δεν έχει μεγάλο αριθμό πωλήσεων στην Ελλάδα. Δουλεύουμε ένα σχέδιο για να αναπτύξουμε αυτή τη μάρκα η οποία έχει μια μεγάλη ιστορία. Με την ευκαιρία, την πρώτη φορά που ήρθα στην Ελλάδα, το 2008, το πρώτο αυτοκίνητό μου ήταν ένα Lexus RX.

Κάνουμε έναν σχεδιασμό που αφορά στο νέο LBX το οποίο είναι το μικρότερο μοντέλο της Lexus και έχει δημιουργηθεί για την Ευρώπη. Αυτό ταιριάζει και στην Ελλάδα στην οποία η κατηγορία των B-SUV αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων.

Σε αυτή θα παίξει πλέον και η Lexus και βλέπουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο σε ένα τμήμα πελατών τους οποίους δεν είχαμε ως τώρα…

Τάκης Τρακουσέλλης: Να φέρετε καινούργιους πελάτες στην μάρκα…

Χέρμαν Ρίντλ: Ναι. Αν και είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, διαθέτει όλες τις αξίες της Lexus αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής και την επιδεξιότητα δημιουργίας του. Η ποιότητά του αντιστοιχεί σε ένα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Για το LBX έχουμε ξεκινήσει ήδη να λαμβάνουμε προ-παραγγελίες και το αυτοκίνητο θα έρθει στη χώρα στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Εκτός αυτού, έχουμε και το θρυλικό RX -το αναφέρω κι αυτό σαν νέο μοντέλο. Ανάμεσα αυτών των δύο υπάρχουν τα NX και UX και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο RZ. Αυτά είναι η βάση για να χτίσουμε τη Lexus στην Ελλάδα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε την εμπειρία Lexus, η οποία είναι η καλύτερη από όλες τις άλλες εταιρείες σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση του πελάτη, στην Ευρώπη. Θέλουμε να αναπτύξουμε τη μάρκα αλλά να διατηρήσουμε αυτή την εμπειρία της Lexus. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει είναι η καλύτερη στην Ευρώπη.

Τάκης Τρακουσέλλης: Πιστεύτε στις online πωλήσεις; Θα επενδύσετε σε αυτές;

Χέρμαν Ρίντλ: Στην Toyota, έχουμε online πωλήσεις από το 2018. Αυτές, τώρα, είναι ένα μικρό μονοψήφιο ποσοστό των συνολικών παραγγελιών μας. Όμως, αυτό το νούμερο δε δείχνει την πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι οι πελάτες μας αναζητούν πληροφορίες (σημ.: για τα μοντέλα) στο διαδίκτυο σε ποσοστό 80%.

Ο ενδιαφερόμενος μπαίνει στην ιστοσελίδα μας, στο Toyota.gr, ψάχνει στοιχεία σε άλλα sites, διαβάζει δοκιμές σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης όπως το newsauto.gr, επιστρέφει στη δική μας ιστοσελίδα και κάνει τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου (σημ.: όπως το επιθυμεί).

Αυτή είναι μια διαδικασία που διαρκεί εβδομάδες. Όταν ο πελάτης είναι έτοιμος, τότε πάει στο κατάστημα να το δει από κοντά, να το αγγίξει, να δει τα χρώματα σωστά -καθώς είναι δύσκολο να τα δεις σωστά στην οθόνη του υπολογιστή. Επίσης, να έχει προσωπική επαφή με έναν πωλητή και τελικά να το αγοράσει.

Έχουμε 41 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα τα οποία ο πελάτης μπορεί να επισκεφτεί και να δει από κοντά τα μοντέλα μας και να κάνει test drive για να σιγουρευτεί ότι η επένδυσή του θα είναι σωστή. Συνεπώς, όλη η διαδικασία γίνεται συνδυαστικά -και online και με την επίσκεψη στο κατάστημα.

Τάκης Τρακουσέλλης: Η τελευταία ερώτηση, τώρα. Με το χέρι στην καρδιά, ποιο άλλο αυτοκίνητο θα θέλατε να οδηγείτε, εκτός από Toyota και Lexus;

Χέρμαν Ρίντλ: (γέλια) Η Toyota και Lexus καλύπτουν όλες τις ανάγκες μου, καθώς διαθέτουν από μικρά μοντέλα μέχρι μεγάλα SUV, hatchback, εκτός δρόμου -το Toyota Land Cruiser είναι απαράμιλλο-, έχουν σπορ μοντέλα, όπως το GR Yaris. Οι Toyota και Lexus τα έχουν όλα!.

Τάκης Τρακουσέλλης: Κύριε Ρίντλ, σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη.

Who is who

Ο κ. Hermann Riedl ανέλαβε τον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου στην Toyota Hellas την 1η Ιανουαρίου 2023. Προέρχεται από τη WIND Hellas Telecommunications, όπου κατείχε τη θέση του Chief Business and Digital Transformation Officer.

Ως μέλος της διοικητικής ομάδας που αναδιάρθρωσε και οδήγησε τη WIND να γίνει ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους στην Ευρώπη, ο κ. Ριντλ έχει αποδεδειγμένο ιστορικό διαχείρισης επιχειρησιακών και ψηφιακών μετασχηματισμών και ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων.

Πριν από την ένταξή του στη WIND Ελλάς, κατείχε μια σειρά από θέσεις εσωτερικά σε επιχειρήσεις καθώς και σε συμβουλευτική εταιρεία, στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου διευθύνοντος συμβούλου και συνεργάτη της Boston Consulting Group για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στη Μέση Ανατολή, με έδρα το Αμπου Ντάμπι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι μπαταρίες της Toyota θα σε κάνουν να… ξεχνάς τη φόρτιση!
«Παρίσι 2024»: Η φιλοσοφία κινητικότητας της Toyota
Η Toyota δείχνει το «αγροτικό» του μέλλοντος