Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι μπαταρίες της Toyota θα σε κάνουν να… ξεχνάς τη φόρτιση!

Ελλάδα 9:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι μπαταρίες της Toyota θα σε κάνουν να… ξεχνάς τη φόρτιση!

ΝΕΑ

Οι μπαταρίες της Toyota θα σε κάνουν να… ξεχνάς τη φόρτιση!

ΝΕΑ

Μπαταρίες επόμενης γενιάς, μικρές σε διαστάσεις και με απίστευτη αυτονομία ετοιμάζει η Toyota για τα επόμενα ηλεκτρικά της.

Advertisement
Advertisement

Η Toyota, έστω και με αργούς ρυθμούς μπαίνει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, αν και αντιμετώπισε πρόσφατα επικρίσεις για την περιορισμένη εμβέλεια των μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων της κατά τη διάρκεια δοκιμών.

Ωστόσο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να κάνει ένα σημαντικό άλμα στην αγορά EV. Η Toyota επιβεβαίωσε επίσημα ότι η τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς της θα αρχίσει να εμφανίζεται στα οχήματα παραγωγής μέχρι το 2026, προσφέροντας μια αρχική εμβέλεια περίπου 800 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.

Οι επόμενες εκδόσεις αναμένεται να διπλασιάσουν σχεδόν αυτή την εμβέλεια.

Advertisement
Advertisement

Ακολουθώντας τα βήματα εταιρειών όπως η Ford και η Tesla, η Toyota σχεδιάζει να αναπτύξει διάφορους τύπους μπαταριών προσαρμοσμένους σε διαφορετικές εφαρμογές, παρόμοια με την προσέγγισή της με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης διαφορετικών προδιαγραφών και ισχύος.

Αρχικά, η Toyota θα παρουσιάσει δύο τύπους μπαταριών: μια μπαταρία επιδόσεων που χρησιμοποιεί τεχνολογία ιόντων λιθίου για οχήματα υψηλών προδιαγραφών, και μια μπαταρία πιο φθηνή που χρησιμοποιεί χημεία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου και έχει σχεδιαστεί για να κάνει τα εισαγωγικά EV πιο προσιτά.

Η μπαταρία Performance πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της το 2026, προσφέροντας 20% μείωση του κόστους για την Toyota σε σύγκριση με την τρέχουσα μπαταρία που χρησιμοποιείται στο bZ4X.

Advertisement

Θα παρέχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων και θα επιτρέπει ταχεία φόρτιση 10-80% σε μόλις 20 λεπτά ή λιγότερο.

Στα τέλη του 2026 ή πιθανώς το 2027, θα έρθει η πιο οικονομική μπαταρία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), η οποία θα παρουσιάζει μείωση του κόστους κατά 40%, αύξηση της εμβέλειας κατά 20% (έως 600 χιλιόμετρα) και χρόνο φόρτισης 30 λεπτών από 10-80%.

Advertisement

Κοιτάζοντας προς το 2027-28, η Toyota σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης που θα προσφέρει 10% εξοικονόμηση κόστους σε σύγκριση με την αρχική μπαταρία απόδοσης.

Θα μοιράζεται τον ίδιο γρήγορο χρόνο φόρτισης των 20 λεπτών και θα υπόσχεται μια εντυπωσιακή αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Ωστόσο, η επίτευξη αυτής της αυτονομίας θα εξαρτηθεί από τη βελτιστοποίηση του οχήματος κυρίως στον τομέα της αεροδυναμικής σχεδίασης και του μειωμένου βάρους.

Επιπλέον, η Toyota πρόκειται να παρουσιάσει την πρώτη της μπαταρία στερεάς κατάστασης το 2027-28, παρέχοντας αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και εντυπωσιακή φόρτιση 80% σε μόλις 10 λεπτά.

Advertisement

Από εκεί και πέρα, οι μελλοντικές εκδόσεις της τεχνολογίας θα επεκτείνουν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 1.200 ή και στα 1.500 χιλιόμετρα!

Εκτός από αυτές τις εξελίξεις, η Toyota εργάζεται ενεργά για τη μείωση του πάχους των μπαταριών της. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της άνεσης των επιβατών στο εσωτερικό και στη μείωση του συνολικού ύψους του οχήματος για τη βελτίωση της αεροδυναμικής, ενισχύοντας έτσι την αποδοτικότητα.

Η τρέχουσα μπαταρία στο bZ4X έχει πάχος 150 χιλιοστά, συμπεριλαμβανομένου του περιβλήματός της, αλλά η Toyota σχεδιάζει να μειώσει αυτό το πάχος στα 120 χιλιοστά για τα κανονικά οχήματα και ακόμη περισσότερο στα 100 χιλιοστά για τα σπορ αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
O πρόεδρος της Toyota δίνει συγχαρητήρια στη… Honda! (+video)
Η Toyota κερδίζει παντού!
Πώς θα ήταν ένα υβρίδιο Suzuki Jimny και Toyota Land Cruiser;