Σήμερα το μεγάλο στοίχημα της Fiat -Chrysler
ΝΕΑΣήμερα το μεγάλο στοίχημα της Fiat -Chrysler
ΝΕΑΟ νέος κολοσσός – δημιούργημα του Sergio Marchionne – μπαίνει σήμερα στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) ως FCA. Σε μία περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη! H Fiat ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης το 2004 και η Chrysler ουσιαστικά χρεωκόπησε το 2009, όμως να που τώρα οι δύο – ενωμένες σε μία – εταιρείας ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς με τη μορφή της FCA εισάγονται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)
WHAT CAR
H επιλογή της ημερομηνίας – 13 Οκτωβρίου – ίσως να μην είναι τυχαία, μια και συμπίπτει με τον εορτασμό των 522 ετών από την άφιξη του Κολόμβου στην Αμερική. Ως νέος Κολόμβος της αυτοκινητοβιομηχανίας, λοιπόν, ο Marchionne παίζει το επόμενό του στοίχημα και θα πρέπει να το παίξει πολύ σκληρά για να το κερδίσει, τουλάχιστον μέχρι το 2017, οπότε και θα αποσυρθεί, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα.
Η εισαγωγή της FCA στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει γίνει μεγάλη είδηση στους οικονομικούς κύκλους των ΗΠΑ, ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο μία παραδοσιακή, και ενίοτε παραγκωνισμένη χρηματιστηριακά βιομηχανία – αυτήν του αυτοκινήτου. Η πρώτη τιμή της μετοχής αναμένεται να κυμανθεί στα 9 δολάρια, το αντίστοιχο δηλαδή των 6,94 ευρώ, τιμή στην οποία έκλεισε την Παρασκευή η μετοχή της Fiat Spa στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Από τη Δευτέρα, οι μέτοχοι της Fiat Spa στην ιταλική borsa γίνονται αυτόματα μέτοχοι της Fiat Chrysler Automobiles.
Σύμφωνα με χρηματιστηριακούς κύκλους, η τιμή της μετοχής της FCA δεν αποκλείεται να φτάσει τα 14 δολάρια, παρά τη θυελλώδη προηγούμενη εβδομάδα, κατά την οποία ο δείκτης Dow Jones εκτινάχτηκε σε επίπεδα ρεκόρ την Τετάρτη και βυθίστηκε κατά 334 μονάδες την Πέμπτη. Την περασμένη εβδομάδα να σημειώσουμε πως η μετοχή της GM έχασε το 9,3 % της αξίας της, ενώ η μετοχή της Ford έχει πέσει κατά 8,5 % από τις 29 Σεπτεμβρίου που ανακοινώθηκε ότι τα φετινά της κέρδη προ φόρων θα είναι γύρω στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια, αντί στα 7-8 δισ. σύμφωνα με αρχικές προβλέψεις.
Με όλα τα παραπάνω, good luck Mr. Marchionne και μακάρι να πετύχετε για να δούμε κι εμείς τα Fiat και τις Alfa Romeo που ονειρευόμαστε…