Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes A 200 vs Peugeot 308 1.2 ΕΑΤ8

Ελλάδα 9:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes A 200 vs Peugeot 308 1.2 ΕΑΤ8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes A 200 vs Peugeot 308 1.2 ΕΑΤ8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η κατηγορία που αντιστέκεται στη λαίλαπα των SUV και των crossover, έχει μερικές ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες περιπτώσεις, όπως είναι αυτές των Mercedes A 200 και Peugeot 308 με το premium πρόσημο και την παρόμοια φιλοσοφία στην προσέγγιση του αγοραστικού κοινού.

Advertisement
Advertisement

Προσφέροντας πολύ καλό εξοπλισμό, προηγμένη τεχνολογία και ένα ιδιαίτερα ποιοτικό υπόβαθρο, τα δύο μοντέλα βάζουν στο στόχαστρο όσους επιμένουν παραδοσιακά.

Δεν είναι μόνο τα crossover και τα SUV που θέλγουν το αγοραστικό κοινό, υπάρχουν και οι παραδοσιακές προτάσεις που έχουν συνολικά αναβαθμιστεί και που διαθέτουν μια σειρά από πλεονεκτήματα για να τις προτιμήσει κανείς. Η προηγμένη τεχνολογία που προσφέρουν τα σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας C, ή αλλιώς μικρά-μεσαία, δίνουν το απαραίτητο «άλλοθι» για να διατηρούνται ψηλά στις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών.

Στην προκειμένη περίπτωση, από τη μια μεριά έχουμε τη Mercedes που ίσως πιο λίγο από ποτέ, «πατάει» πάνω στην ιστορία και την παράδοση, για να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από τον αντίπαλο. Είναι ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο που στη νέα του εκδοχή έχει και το ευεργέτημα του ήπια υβριδικού συστήματος για να του δίνει σε κάθε σημείο της σύγκρισης, ένα… ασύγκριτο αβαντάζ.

Advertisement
Advertisement

Ο συνδυασμός του μικρού σε χωρητικότητα κινητήρα με το ήπια υβριδικό σύνολο των 48V, έχει αμβλύνει τις γωνίες της πρότερης κατάστασης, δίνοντας το πλεονέκτημα της πολιτισμένης λειτουργίας στην A 200. Οι απότομες εκκινήσεις και οι αλλαγές ταχυτήτων με ένα σχετικό «σκορτσάρισμα», ανήκουν πλέον στο παρελθόν και εύκολα εδώ μιλάμε για την καλύτερη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας του μοντέλου- από τότε που η Mercedes το «γύρισε» στα hatchback παίρνοντάς το από τα MPV.

Στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσης του μοντέλου, αυτή είναι και η σημαντικότερη αλλαγή. Αισθητικά, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ, με εξαίρεση ίσως το περιβάλλον της καμπίνας, από το οποίο το touchpad στην κεντρική κονσόλα απουσιάζει και στη θέση του υπάρχει μια ρηχή θήκη για ψιλά, κινητό κλ.π. Στο ταμπλό η εικόνα με τις μεγάλες ψηφιακές οθόνες διατηρεί το σύγχρονο προφίλ στα υψηλότερα επίπεδα.

Advertisement

Η οθόνη που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, έχει νέες διαμορφώσεις στη διάθεση του οδηγού, που πλέον μπροστά του μπορεί να έχει αντί για την αναπαράσταση των παραδοσιακών οργάνων, το χάρτη του GPS– εκτός των άλλων. Στον αντίποδα, η γαλλική πρόταση ακολουθεί κατά πόδας τη συγκεκριμένη «μόδα» με νέα γραφικά και παραστάσεις πίσω από το μικρό τιμόνι, που παραμένει για συγκεκριμένα αναστήματα οδηγών, εμπόδιο στην ορατότητα του πίνακα των οργάνων.

Advertisement

Ο πίνακας οργάνων συνεχίζει και προσφέρει προσαρμογή στις απαιτήσεις του οδηγού, δίνοντας μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προεπιλογές, μια εκ των οποίων είναι και η αντίστοιχη με της Mercedes- δηλαδή προβολή του χάρτη για το GPS. Η προσέγγιση του οδηγού στο 308 γίνεται με το αναπαυτικό κάθισμα που τον κρατά σε πολύ καλή θέση για να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.

Στο πίσω κάθισμα, οι επιβάτες του 308 έχουν συγκριτικά αρκετά καλό χώρο, παρά το γεγονός πως το μεταξόνιο του Peugeot είναι μικρότερο από εκείνο της Mercedes, στην οποία η διαμόρφωση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων, κάνει λίγο δύσκολη τη ζωή των πίσω. Για να κλείσουμε με τη χωροταξία, σε ό,τι έχει να κάνει με τις αποσκευές, το 308 αναδεικνύεται νικητής προσφέροντας 421 λίτρα, έναντι των 355 της A200 που προφανώς περιορίζεται λόγω του υβριδικού συνόλου- αλλά ούτως ή άλλως ήταν μικρότερο.

Το 308 με τον τρικύλινδρο turbo 1.200άρη, δείχνει ένα πολιτισμένο προφίλ που εκτός των άλλων χαρακτηριστικών, δεν «προδίδει» και την όποια διάθεση του οδηγού για επιδόσεις. Οι 130 ίπποι του, είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμοι από τον οδηγό, που με τη βοήθεια και του εξαιρετικού EAT8 αυτόματου κιβωτίου, μοιάζει να έχει πάντα ότι χρειάζεται κάτω από το δεξί του πόδι.

Advertisement

Πολύ καλό χαρακτηριστικό είναι επίσης το ότι ο συνδυασμός αυτός, βοηθάει και στη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα- χωρίς να ξεφεύγει ιδιαίτερα σε σχέση με τον -έστω και ήπια- υβριδικό αντίπαλο.

Εκεί που πραγματικά «λάμπει» το 308, είναι σε ό,τι έχει να κάνει με την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του. Ιδιαίτερα όταν το δει κανείς συγκριτικά δείχνει να κρατά πολύ ψηλά τη σημαία του γαλλικού δόγματος περί άνεσης, σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων κίνησης.

Το Peugeot δείχνει μια συνέπεια σε αυτό τον τομέα. Είναι ενδοτικό στις κλίσεις ως πιο μαλακό, απορροφά καλύτερα τις λακκούβες και δίνει μια «αρχοντιά» στα περάσματα από πατημένα κομμάτια της εθνικής οδού με καμπές.

Από την άλλη, το σφιχτό set up της Mercedes, αναδεικνύει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των υλικών και της συναρμολόγησης, καθώς οι ανωμαλίες της ασφάλτου γίνονται περισσότερο αντιληπτές (παίζουν το ρόλο τους και οι 19άρες της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας) αλλά για να δείξει πόσο πολύ «προσέχει» τους επιβάτες της, θέλει χιλιόμετρα στο κοντέρ. Με αυξημένη ταχύτητα, όλα μοιάζουν να έχουν περισσότερο νόημα, με την ανάρτηση να δουλεύει καλύτερα κρατώντας τους επιβάτες στον «αφρό».

Η χαρά του οδηγού, πάντως, είναι λίγο μεγαλύτερη πίσω από το τιμόνι της Mercedes. Καθώς αυτό είναι πιο άμεσο και εμφανίζεται πιο sport σε σχέση με εκείνο του 308 που αφήνει στον οδηγό του τη χαρά του χειρισμού του χάρη στη μικρή του διάμετρο. Το γερμανικό σύνολο είναι λίγο πιο συνεπές απέναντι σε διάθεση για επιδόσεις από τη μεριά του οδηγού.

Η ίδια αίσθηση εντοπίζεται και στη λειτουργία των φρένων που και στις δύο περιπτώσεις αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω. Το πεντάλ του φρένου στο Peugeot, δίνει λίγο περισσότερη διαδρομή στο πόδι του οδηγού, ενώ εκείνο της Α 200 είναι λίγο πιο «στακάτο». Σε αμφότερες τις περιπτώσεις η αποτελεσματικότητα είναι εξαιρετική και η αίσθηση της σιγουριάς, πανταχού παρούσα.

Η Α 200 είναι ιδιαίτερα απολαυστική στον ανοιχτό δρόμο, με ταχύτητες κίνησης αυτοκινητοδρόμου, καθώς η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η σιγουριά του μεγάλου μεταξονίου, φτάνουν αυτούσια στα χέρια του οδηγού γεμίζοντάς τον αυτοπεποίθηση. Η υπεροπλία της Mercedes σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μαζί με την τελευταία γενιά λογισμικού που συνοδεύει όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες, δίνουν ένα μικρό σκαλοπάτι διαφοράς υπέρ της γερμανικής πρότασης.

Ο έλεγχος της λωρίδας κυκλοφορίας, με τη διακριτική παρέμβαση στο τιμόνι αλλά και τα δραστικά μέτρα με το αυτόματο φρενάρισμα, όταν η κατάσταση κρίνεται από την κεντρική μονάδα ως οριακή, δίνουν στον οδηγό την αίσθηση πως υπάρχει πάντα ένα μεγάλο δίχτυ ασφαλείας να τον περιμένει όταν οι καταστάσεις ξεπεράσουν τις ικανότητές του. Το 308 δεν μπορεί να πει κανείς πως υστερεί ελαφρώς στο συγκεκριμένο τομέα. Η ύπαρξη αντίστοιχων τεχνολογιών συνδεσιμότητας και οι δυνατότητες διασύνδεσης, κάνουν (όλα) τα αυτοκίνητα πλέον να προσφέρουν εξαιρετικές λύσεις σε όλες τις σύγχρονες ανάγκες. Η διαφορά έγκειται στο πως.

Στην προκειμένη περίπτωση, η αποτελεσματική διαχείριση της «αψάδας» του μηχανικού συνόλου της Mercedes, έρχεται ως πολύ φυσική συνέπεια της χρήσης του ήπια υβριδικού συστήματος, ενώ και τα ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν στην οδήγηση, δείχνουν καλύτερα ραφιναρισμένα. Κάπως έτσι δικαιολογείται και η τιμή της A 200 που αυτή τη στιγμή έχει το βαρύ φορτίο της «βασικής Mercedes» να σηκώσει και έχει φτάσει να «φλερτάρει» με τις 40.000 ευρώ.

Στον αντίποδα, το ικανότατο Peugeot 308 δείχνει πως δεν έχει κανένα σημείο υστέρησης πλέον και μπορεί να κονταροχτυπιέται με τα παραδοσιακά premium μοντέλα της κατηγορίας που έχει διαχρονικά ιδιαίτερη βαρύτητα στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. Είναι χαρακτηριστικό δε και το ότι στην κορυφαία του έκδοση εξοπλισμού, την GT, το γαλλικό hatchback με τον Puretech των 130 ίππων, έρχεται και τιμολογιακά πολύ κοντά στην Α 200, φτάνοντας τις 38.200 ευρώ.

Ακόμα και με τα έξτρα στοιχεία εξοπλισμού της ακριβότερης έκδοσης, που σίγουρα παίζουν το ρόλο τους και θεωρητικά η «ψαλίδα» κλείνει έτι περαιτέρω, δεν αλλάζει η ουσία και το αποτέλεσμα της αναμέτρησης. Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό το ότι η «απόσταση» μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι πιο περιορισμένη από ποτέ.

Σύμφωνα με τη δική μας κρίση, η ισχνή υπεροχή της Α 200 δικαιολογεί την επιλογή της, παρά το αντικειμενικά υψηλό κόστος της, καθώς έχει να αντιπαραθέσει μια μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα, με ταυτόχρονη διατήρηση του κόστους μεταπώλησης σε υψηλότερο επίπεδο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mercedes A 200
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.332 κ.εκ.
Ισχύς: 163 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm στις 1.620 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (7G-DCT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,8 / 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km (WLTP)|
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:  4.428/1.992/1.423 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 1.365 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: Από 39.990 €

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 ΕΑΤ8
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7 / 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 126 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:  4.367/2.062/1.441 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.364 kg
Χώρος αποσκευών: 421 lt
Τιμή: Από 31.500  € (Active Plus)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD
Δοκιμή: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid