Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

SEAT: 30 χρόνια πρωτότυπα SUV

Ελλάδα 18:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

SEAT: 30 χρόνια πρωτότυπα SUV

ΝΕΑ

SEAT: 30 χρόνια πρωτότυπα SUV

ΝΕΑ

Μπορεί να έχει μπει δυναμικά τα τελευταία 4 χρόνια στις κατηγορίες των SUVs μετά και την παρουσίαση του Ateca, οι «αναζητήσεις» της Seat στον τομέα όμως, πάνε έως και 30 χρόνια πίσω.

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι πως μετά το Ateca που παρουσίασε, η Seat έχει ρίξει αρκετό «βάρος» στα SUV και crossover μοντέλα. Εύλογα, θα πει κανείς, μια και σε αγορές όπως αυτή της Βρετανίας, οι πωλήσεις των SUV για τη Seat, είναι το 45% των συνολικών ετήσιων. Η «αναζήτηση» του μέλλοντος προς αυτή την κατεύθυνση όμως για τη Seat, δεν είναι κάτι καινούργιο, μια και στην ιστορία της καταγράφονται πρωτότυπα για SUV και crossover μοντέλα από το 1991 και το Marbella Playa Concept που παρουσίασε η εταιρεία στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Advertisement
Advertisement

Το πρωτότυπο που βασιζόταν στο Marbella, είχε καρότσα και αισθητικές τροποποιήσεις για να τονίζει τον lifestyle χαρακτήρα του, με τον κινητήρα των 40 ίππων.

Εννιά χρόνια αργότερα, το 2000, η Seat παρουσίασε το Salsa Emocion, ένα τρίθυρο coupe με το οποίο η εταιρεία εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική της φόρμα, με κινητήρα 2,8 λίτρων V6 που απέδιδε 250 ίππους. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το πρόγραμμα οδήγησης “Off-Road” ανάμεσα στα τρία που μπορούσε να επιλέξει ο οδηγός, ήταν τα στοιχεία που πρόδιδαν τις ανησυχίες της Seat στον τομέα.

Advertisement

Το 2007, είχαμε το Tribu. Το πρωτότυπο που είχε σχεδιάσει ο Luc Donckerwolke (Skoda Fabia πρώτης γενιάς και Octavia, Lamborghini Diablo και Bentley EXP 10 Speed 6 Concept ορισμένα από τα δημιουργήματά του). Ήταν και αυτό τρίθυρο για να τονίζει το sport χαρακτήρα του μοντέλου, που είχε αυξημένη απόσταση από το έδαφος και εμφάνιση που παρέπεμπε σε αυτό που σήμερα ορίζουμε ως SUV.

Advertisement

Το IBX του 2011 ήταν η συνέχεια από τη Seat και ουσιαστικά ήταν το πρωτότυπο που μας «προϊδέαζε» για το Ateca, 5 χρόνια πριν την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής. Ήταν και αυτό δημιούργημα του Donckerwolke, μικρότερο από το Tiguan αλλά και υβριδικό.

Advertisement

Το 2015, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Seat έφερε το 20V20 Concept με το οποίο είδαμε και την τελική μορφή του Ateca. Στα αξιοσημείωτα του συγκεκριμένου πρωτοτύπου, ήταν και η παρουσίαση της πλατφόρμας MQB ως βάση για το «χτίσιμο» του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που είχε μήκος 4.660 χιλιοστών.