Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σε ποιες Περιφέρειες δίνονται κίνητρα για εργοστάσια ηλεκτρικών ΙΧ

Ελλάδα 8:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σε ποιες Περιφέρειες δίνονται κίνητρα για εργοστάσια ηλεκτρικών ΙΧ

ΝΕΑ

Σε ποιες Περιφέρειες δίνονται κίνητρα για εργοστάσια ηλεκτρικών ΙΧ

ΝΕΑ

Η ΑΑΔΕ σε έγγραφό της ξεδιαλύνει το θολό τοπίο στις επενδύσεις για μονάδες συναρμολόγησης οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Κίνητρα για επενδύσεις στον κλάδο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε δύο Περιφέρειες αποκαλύπτει έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ξεκαθαρίζοντας με αυτό τον τρόπο το θολό τοπίο που είχε δημιουργηθεί σχετικά με την επένδυση γερμανικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το έγγραφο της ΑΑΔΕ δίδονται κίνητρα σε επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και στην περιφερειακή ενότητα Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και άλλες Περιφέρειες με Βιομηχανικές Ζώνες καθώς τα συναρμόδια Υπουργεία βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με ξένες εταιρείες και ακόμη δεν έχει επιλεγεί η τοποθεσία της επένδυσης για την μονάδα συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων της γερμανικής εταιρείας.

Το έγγραφο που φέρει τον τίτλο «Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 71Ζ του ν. 4172/2013 (Α’ 167) όπως προστέθηκε με το άρθρο 10 του ν.4710/2020 (A’142)», προβλέπεται: Με τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν.4710/2020 προστέθηκε άρθρο 71Ζ στο ν.4172/2013 (ΚΦΕ) με το οποίο δίδονται κίνητρα σε επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και στην περιφερειακή ενότητα Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου (παρ. 5 άρθρου 71Ζ). Οι υπόψη διατάξεις καταλαμβάνουν τόσο τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα όσο και τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα των περ. α’, β’, δ’, ε’ και στ’ του άρθρου 45.

Α. Φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα (71Ζ παρ. 1 ΚΦΕ)

Advertisement

Ειδικότερα με την παράγραφο 1 του άρθρου 71Ζ ορίζεται ότι για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα, ο φορολογικός συντελεστής κάθε κλιμακίου της παρ. 1 του άρθρου 29 μειώνεται κατά πέντε (5) ποσοστιαίες μονάδες μόνο στο εισόδημα που αποκτάται από τη δραστηριότητα αυτή, αρχής γενομένης από το φορολογικό έτος μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά κέρδη από την παραγωγή αυτή και έως τη συμπλήρωση πέντε (5) κερδοφόρων φορολογικών ετών.

Ο μειωμένος φορολογικός συντελεστής θα εφαρμόζεται αρχής γενομένης από το φορολογικό έτος μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά φορολογητέα κέρδη από την παραγωγή αυτή και έως τη συμπλήρωση πέντε (5) κερδοφόρων φορολογικών ετών όχι κατ’ ανάγκη συνεχόμενων. Ως προς την εφαρμογή της κλίμακας της παρ. 1 του άρθρου 15 ΚΦΕ, και δεδομένου ότι αυτή εφαρμόζεται για το σύνολο του φορολογητέου εισοδήματος, διευκρινίζεται ότι θα πρέπει το ποσό εισοδήματος εκάστου κλιμακίου να επιμερίζεται με βάση την αναλογία των κερδών του κλάδου της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα, που επωφελούνται του φορολογικού κινήτρου, σε σχέση με το σύνολο των κερδών της επιχείρησης.

Advertisement

Αν προκύπτουν κέρδη από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και υφίσταται μεταφερόμενη συμψηφιζόμενη ζημία άλλων κλάδων από προηγούμενα φορολογικά έτη, αυτή μεταφέρεται για να συμψηφιστεί μόνο με τα κέρδη των κλάδων αυτών, καθώς ο μειωμένος φορολογικός συντελεστής της παρ. 1 του άρθρου 71Ζ εφαρμόζεται μόνο για τον κλάδο της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε περίπτωση ζημιών του οικείου φορολογικού έτους η επιχείρηση οφείλει να τεκμηριώνει στα λογιστικά αρχεία τα οποία τηρεί ποιες φορολογικές ζημιές αντιστοιχούν στη δραστηριότητα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα, προκειμένου να συμψηφιστούν με κέρδη από τη δραστηριότητα αυτή εντός της πενταετίας. Οι ζημίες εκάστου φορολογικού έτους από κλάδους της επιχείρησης εκτός πεδίου εφαρμογής του άρθρου 71Ζ μεταφέρονται για συμψηφισμό, κατά τις διατάξεις του άρθρου 27, μόνο με κέρδη των κλάδων αυτών.

Μετά το πέρας των 5 κερδοφόρων φορολογικών ετών, τυχόν ζημίες που θα προκύψουν από τη δραστηριότητα που αφορά στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τυχόν ζημίες των λοιπών δραστηριοτήτων θα μεταφερθούν προς συμψηφισμό με τα συνολικά κέρδη των επόμενων φορολογικών ετών με το χρονικό περιορισμό της 5ετίας βάσει των διατάξεων του άρθρου 27 του ΚΦΕ.».

Παράδειγμα οφέλους των επενδυτών

Advertisement

Σύμφωνα με παράδειγμα που τίθεται ως προς το όφελος που προκύπτει, «επιχείρηση παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα έχει ιδιόκτητη ειδική βιομηχανική εγκατάσταση με αρχικό κόστος επένδυσης 1.200.000 ευρώ. Η επιχείρηση με αφετηρία το φορολογικό έτος που θα λάβει χώρα η έναρξη λειτουργίας της μονάδας και εντός τριών ετών ισόποσα θα διενεργήσει κάθε έτος απόσβεση ίση με 400.000 ευρώ. Επιπλέον κάθε ένα από τα τρία αυτά έτη θα εκπίπτει εξωλογιστικά ποσό ίσο με 60.000 ευρώ (400.000 Χ 15%). Στην περίπτωση που πρόκειται για χρηματοδοτική μίσθωση η εν λόγω επιχείρηση ως μισθωτής θα διενεργήσει τις ανωτέρω αποσβέσεις και επιπλέον για κάθε ένα από τα τρία έτη θα εκπίπτει εξωλογιστικά ποσό ίσο με 40.000 ευρώ (400.000 Χ 10%)».

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την απόφαση της ΑΑΔΕ.

Διαβάστε επίσης:

Αυτοψία Newsauto στη ΒΙΠΕ Βόλου που θέλει το εργοστάσιο της Next.e.GO
Προσοχή! Τεράστια κομπίνα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι 7 αλλαγές στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά