Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Renault E-Ways: Η ηλεκτροκίνηση γίνεται δημοφιλής

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Ο Όμιλος Renault επιταχύνει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα, αξιοποιώντας τα τεχνολογικά και βιομηχανικά του πλεονεκτήματα καθώς και 10 χρόνια εμπειρίας στην ηλεκτρική κινητικότητα. Στόχος του οι τολμηρές επιλογές και η προσφορά για ανταγωνιστικά, βιώσιμα και δημοφιλή ηλεκτρικά οχήματα.

Renault Eways Electropop: Η Στρατηγική του Renault Group για να προσφέρει Ανταγωνιστικά, Βιώσιμα και Δημοφιλή Ηλεκτρικά Οχήματα

 

Η Renault γίνεται περισσότερο ανταγωνιστική και αειφόρος. Η γκάμα της θα έχει το πιο πράσινο… μείγμα στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025, με πάνω από το 65% των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και έως και 90% των ηλεκτρικών οχημάτων στη μάρκα Renault το 2030. Κύριος πυλώνας το Renault ElectriCity: ένα συμπαγές, αποδοτικό, υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικό οικοσύστημα στη Βόρεια Γαλλία, σε συνδυασμό με το MegaFactory ηλεκτροκινητήρων του Ομίλου στη Νορμανδία.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα θα γίνει μια στρατηγική συνεργασία με την Envision AESC για την κατασκευή ενός gigafactory στο Douai για την υποστήριξη της κατασκευής τελευταίας τεχνολογίας, ανταγωνιστικών ως προς το κόστος, μπαταριών από το 2024.

Πρόκειται για ένα κοινό έργο με τη γαλλική Verkor για την ανάπτυξη μιας υψηλής απόδοσης, μπαταρίας έως το 2022. Οι προδιαγραφές τους περιλαμβάνουν μία τυποποιημένη δομή στοιχείων που θα καλύπτει το 100% των μελλοντικών BEV (αυτοκινήτων με μπαταρία) που κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο για να μειώσει το κόστος κατά 60% έως το 2030. Μαζί αναπτύσσεται και ένα πολύ συμπαγές ηλεκτρονικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που επιτρέπει μείωση στο κόστος κατά 30% και 45% σπατάλη ενέργειας, παρέχοντας επιπλέον αυτονομία έως και 20 χλμ επιπλέον.

Δημοφιλή αλλά όχι ακριβά

Η Renault στοχεύει σε μία πιο ισορροπημένη και πιο κερδοφόρα γκάμα με 10 νέα ηλεκτρικά οχήματα. Πρόκειται για δύο εικονικά μοντέλα, το 5 και το «4ever», τα οποία θα κοστίζουν 33% λιγότερο σε σύγκριση με το ZOE. Θα ακολουθήσει ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της κατηγορίας «C» αλλά και το ολοκαίνουργιο MéganE το 2022.

«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για την στρατηγική ηλεκτροκίνητων οχημάτων του Renault Group που είναι φτιαγμένα στην Ευρώπη. Χτίζοντας το Renault ElectriCity, το συμπαγές, αποδοτικό, υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικό οικοσύστημα μας στη Βόρεια Γαλλία, μαζί με το MegaFactory στη Νορμανδία, δημιουργούμε τις συνθήκες ανταγωνιστικότητάς στο σπίτι μας. Θα εκπαιδεύσουμε, θα επενδύσουμε και θα συνεργαστούμε με καθιερωμένα και αναδυόμενα στελέχη στους τομείς τους, όπως: STMicroelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC και Verkor. Δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα σχεδιαστούν και έως ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα θα κατασκευαστούν έως το 2030, από οικονομικά αποδοτικά αστικά οχήματα έως υψηλότερα σπορ αυτοκίνητα. Εκτός από την απόδοση, στοιχηματίζουμε και σε εμβληματικά σχέδια όπως το αγαπημένο R5 για να φέρουμε το άγγιγμα της Renault στην ηλεκτροκίνηση» είπε ο Luca de Meo, CEO τουRenault Group .

Renault-captur-E-TECH-b1000x600

Μπαταρίες: Στροφή προς το στοιχείο NMC για την παραγωγή ενός εκατομμυρίου μονάδων σε όλο το group έως το 2030.

Αξιοποιώντας την 10ετή εμπειρία της στην σχεδίαση και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, το Renault Group, δημιούργησε την  μπαταρία NMC (Nickel, Manganese & Cobalt). Με αυτήν ο όμιλος θα καλύψει το 100% των μελλοντικών λανσαρισμάτων BEV (αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων) για όλες τις κατηγορίες. Θα τις καλύψει με έως και ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα σε όλο το group έως το 2030. Η μπαταρία πολύ ανταγωνιστική αναλογία κόστους ανά χιλιόμετρο, με έως και 20% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με άλλες χημικές λύσεις και πολύ καλύτερη απόδοση ανακύκλωσης.

Νέες μπαταρίες

Για την παραγωγή νέων μπαταριών το group θα συνεργαστεί:

  • Με την Envision AESC, η οποία θα αναπτύξει ένα gigafactory στο Douai με χωρητικότητα 9 GWh το 2024 με στόχο την επίτευξη 24 GWh έως το 2030. Η ElectriCity, συνεργάτης της Renault Group θα παράγει μπαταρίες τελευταίας τεχνολογίας, ανταγωνιστικές ως προς το κόστος, χαμηλού άνθρακα και ασφαλείς για ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του μελλοντικού Renault 5.
  • Το Renault Group υπέγραψε επίσης μνημόνιο συμφωνίας για να γίνει μέτοχος της γαλλικής νεοσύστατης εταιρείας Verkor με ποσοστό άνω του 20% . Οι δύο συνεργάτες σκοπεύουν να συν-αναπτύξουν μια μπαταρία υψηλής απόδοσης κατάλληλη για τα αυτοκίνητα κατηγορίας C (μικρομεσαία και πάνω), καθώς και για τα μοντέλα Alpine.

  • Η συνεργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη πιλοτικής γραμμής παραγωγής στη Γαλλία για μπαταρίες και πρωτότυπα από το 2022. Σε ένα δεύτερο βήμα, ξεκινώντας από το 2026, η Verkor στοχεύει να κατασκευάσει το πρώτο gigafactory για μπαταρίες υψηλής απόδοσης στη Γαλλία, με αρχική χωρητικότητα 10 GWh για το Renault Group, πιθανώς να αυξηθεί στα 20 GWh έως το 2030. Σε λιγότερο από 10 χρόνια, ο Όμιλος θα μειώσει το κόστος του σταδιακά κατά 60%.
  • Όσο αφορά την φόρτιση, ο Όμιλος θα ενσωματώσει τον μετατροπέα, DC-DC και τον ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) σε ένα μοναδικό κουτί που παράγεται εσωτερικά. Με συμπαγή σχεδίαση, αυτό το One Box Project θα είναι συμβατό με 800V, λιγότερα εξαρτήματα για τη μείωση του κόστους και θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις πλατφόρμες και κινητήρες (ηλεκτρικά και υβριδικά BEV, HEV, PHEV).
  • Νέο σύστημα κίνησης

Πέρα από αυτές τις νέες τεχνολογίες, ο Όμιλος εργάζεται επίσης σε ένα πιο συμπαγές ηλεκτρονικό σύστημα κίνησης που ονομάζεται σύστημα all-in-one. Αυτό το e-powertrain ενσωματώνει το e-motor, τον μειωτήρα στροφών και των ηλεκτρονικών ισχύος  σε ένα μόνο πακέτο: (One Box Project). Αυτό επιτρέπει συνολικά -45% όγκο (ισοδύναμο με τον όγκο του ρεζερβουάρ καυσίμου του Clio), -30% κόστος του συνολικού κινητήρα (αυτή η εξοικονόμηση αξίας ισοδυναμεί με το κόστος του ηλεκτροκινητήρα) και -45% σε σπατάλη ενέργειας. Έτσι παρέχει επιπλέον αυτονομία ηλεκτροκίνησης ως και 20 χλμ.

Νέες πλατφόρμες

Με τις CMF-EV και CMF-BEV, ο Όμιλος εκμεταλλεύεται την εμπειρία των 10 χρόνων ηλεκτροκίνησης, δημιουργώντας αποκλειστικές πλατφόρμες για κίνηση με μπαταρία.

Για την κατηγορία C και D , η πλατφόρμα CMF-EV προσφέρει βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά. Η CMF-EV προσφέρει αυτονομία έως 580 χλμ με πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Η αρχιτεκτονική αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη ευρυχωρία με όλα τα τεχνικά στοιχεία στο χώρο του κινητήρα, μειώνει το βάρος και το κόστος. Ο εξαερισμός και ο κλιματισμός θέρμανσης βρίσκονται επίσης στον χώρο του κινητήρα, επιτρέποντας μια καλύτερη σχεδίαση του ταμπλό.

Εκτός από αυτές τις βελτιώσεις, το CMF-EV προσφέρει μεγάλη οδηγική απόλαυση χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και την ιδανική κατανομή του και μια πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το ολοκαίνουργιο MéganE που παράγεται στο Douai βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV.

Για την κατηγορία «Β», η πλατφόρμα CMF-BEV θα επιτρέψει στον Όμιλο Renault να παράγει προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά supermini (BEV). Αυτή η ολοκαίνουργια πλατφόρμα θα μειώσει το κόστος του οχήματος κατά 33% σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά ZOE. Το νέο BEV θα είναι προσιτό με έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομία σε WLTP , χωρίς συμβιβασμούς στο σχεδιασμό, την ακουστική και την οδηγική συμπεριφορά.

Κατασκευή ανταγωνιστικών ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία

Στη βόρεια Γαλλία τρία εργοστάσια της Renault: Douai, Maubeuge και Ruitz, θα δημιουργηθούν καθώς και ένα ισχυρό οικοσύστημα εγκαταστάσεων προμηθευτών. Με μια επιτυχημένη μετάβαση από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικούς κινητήρες, αυτό το βιομηχανικό οικοσύστημα περιλαμβάνει τη δημιουργία 700 νέων θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος του 2024. Μαζί με την Envision AESC και τη Verkor, η Renault Group θα δημιουργήσει 4.500 άμεσες θέσεις εργασίας στη Γαλλία έως το 2030 .

Κύκλος ζωής μπαταρίας: Μία δεύτερη ευκαιρία

Η Renault Group είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ενεργεί σε ολόκληρο τον  κύκλο ζωής της μπαταρίας . Στο τέλος της πρώτης ζωής τους, οι μπαταρίες, ενδέχεται να εξακολουθούν να έχουν διαθέσιμα περίπου τα δύο τρίτα της χωρητικότητάς τους και μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν για δεύτερη ζωή. Η Mobilize αναπτύσσει νέες εφαρμογές γύρω από τη στατική αποθήκευση μπαταριών για τη διαχείριση των αναγκών της αποθήκευσης ηλεκτρικού ρεύματος ή των γεννητριών για χρήση σε άλλες βιομηχανίες.

Ο Όμιλος σχεδιάζει να συνεργαστεί με εταιρείες αξιολόγησης αυτοκινήτων, έτσι ώστε η υπολειμματική αξία των μπαταριών να λαμβάνεται υπόψη στις συναλλαγές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αξία έως 500 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Για να καθησυχάσει τους ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, η Mobilize θα προσφέρει « υγειονομικό πιστοποιητικό» (για παρακολούθηση της κατάστασης της υγείας), ή συμβόλαια επέκτασης εγγύησης μπαταρίας.

Προχωρώντας στην ανακύκλωση, η κοινοπραξία ανακοίνωσε πρόσφατα με τη Solvay και τη Veolia επιτρέπει την ανάκτηση στρατηγικών υλικών μπαταριών όπως κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο με πολύ υψηλή απόδοση και ποιότητα ποιότητας μπαταρίας, έτσι ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν κατά την παραγωγή νέων μπαταριών αυτοκινήτου.

Νέα γκάμα: Electro-pop αυτοκίνητα

Στόχος του Renault Group είναι να λανσάρει 10 νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025 (επτά από αυτά θα είναι για τη μάρκα Renault). Το εμβληματικό Renault 5 επιστρέφει. Θα κατασκευαστεί στη Βόρεια Γαλλία, (από την μπαταρία έως τον ηλεκτρικό κινητήρα, την συναρμολόγηση, την ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-BEV) από τη Renault ElectriCity.

Το group θα αναβιώσει επίσης ένα εμβληματικό αστέρι που ονομάζεται «4ever», δηλώνοντας την πρόθεση να το κάνει διαχρονικά κλασικό. Ο Όμιλος Renault θα επικεντρωθεί στην κατηγορία «C», με το ολοκαίνουργιο MéganE το επόμενο έτος .

Renault ElectriCity

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ινδία: Στα σχοινιά οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Renault-Nissan
Renault ElectriCity: πρωτοποριακό δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων
Επίσημο: Πρώτη γεύση από το νέο Renault Megane E-TECH

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto