Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ωφελούν ή επιβαρύνουν το περιβάλλον «ταξί» όπως της Uber;

Ελλάδα 14:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ωφελούν ή επιβαρύνουν το περιβάλλον «ταξί» όπως της Uber;

ΝΕΑ

Ωφελούν ή επιβαρύνουν το περιβάλλον «ταξί» όπως της Uber;

ΝΕΑ

Έρευνα δείχνει πώς επηρεάζουν οι υπηρεσίες ride-hailing το περιβάλλον και πώς θα μπορούσαν να το προστατέψουν.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια ώρα που οι κυβερνήσεις διαμορφώνουν ολιστικές στρατηγικές για βιώσιμη αστική κινητικότητα και οι κατασκευαστές αναγκάζονται να στραφούν προς την ηλεκτροκίνηση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, υπάρχει μια τάση που λειτουργεί ως τροχοπέδη.

Πρόκειται για τις υπηρεσίες μεταφοράς από τις λεγόμενες εταιρείες δικτύου μεταφορών (TNC) που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς με μίσθωση οχήματος (ride-hailing), με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις Uber και Lyft.

Μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon της Pennsylvania προσπάθησε να ποσοτικοποιήσει τις επιπτώσεις της μετάβασης από τα ΙΧ στις υπηρεσίες ride-hailing σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κίνηση στους δρόμους.

Advertisement
Advertisement

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι εκπονητές προσομοίωσαν την αντικατάσταση των ΙΧ με τα οχήματα που προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες ride hailing, σε έξι πόλεις των ΗΠΑ.

Να διευκρινίσουμε ότι οι υπηρεσίες ride hailing είναι παρόμοιες με αυτές των ταξί, με τη διαφορά ότι ηλεκτρονική μεσολάβηση μεταξύ χρήστη και οδηγού είναι δεδομένη. Οι ενδιαφερόμενοι επιλέγουν μέσω του εφαρμογής στο κινητό τα σημεία παραλαβής και αποβίβασης. Στη συνέχεια μπορούν να διαλέξουν τον προσωπικό οδηγό που επιθυμούν να τους μεταφέρει.

Advertisement

Σύμφωνα με την έρευνα, στο διάστημα που μεσολαβεί από την παράδοση ενός πελάτη της Uber ή της Lyft στον προορισμό του μέχρι την παραλαβή του νέου πελάτη, το όχημα κινείται για μεγάλο χρονικό διάστημα, γεγονός που εντείνει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Πρόκειται για το λεγόμενο “deadheading”, τη διαδικασία, δηλαδή, που εκτυλίσσεται όταν ένας οδηγός αφήνει το φορτίο του και ταξιδεύει κάπου αλλού για να παραλάβει κάποιο καινούριο.

Advertisement

Το deadheading, λοιπόν, σύμφωνα με την έρευνα, αυξάνει 20% την κατανάλωση καυσίμου, άρα και τις εκπομπές ρύπων, την ίδια ώρα που προκαλεί αύξηση 60% σε τομείς όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα ατυχήματα και η ηχορύπανση. Τα παραπάνω ποσοστά τριπλασιάζονται εφόσον τα οχήματα παροχής υπηρεσιών ride-hailing αντικαταστήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Από την άλλη, οι εταιρείες ride-hailing μπορούν να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 50 με 60% χάρη στα καινούρια και φιλικότερα στο περιβάλλον οχήματά τους, αλλά και μέσω της αποφυγής των «κρύων εκκινήσεων».

Η έρευνα, μάλιστα, καταλήγει πως εφόσον τα ride-hailing οχήματα είναι ηλεκτρικά, η εκλυόμενοι ρύποι μειώνονται κατά 16 με 17%, με προοπτική να μετριαστούν περαιτέρω εφόσον γίνεται χρήση του λεγόμενου “pooling” – όταν ένα όχημα χρησιμοποιείται ταυτόχρονα από πολλούς πελάτες, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το deadheading.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυξήσεις-σοκ στα καύσιμα! Ποιο να επιλέξετε για να γλιτώσετε πολλά χρήματα
Έτσι θα χτυπηθούν τα κυκλώματα νοθείας στα καύσιμα
Mε νοθευμένα καύσιμα 20 πρατήρια στην Αττική