Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πότε η Toyota θα έχει μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη;

Ελλάδα 0:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πότε η Toyota θα έχει μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη;

ΝΕΑ

Πότε η Toyota θα έχει μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη;

ΝΕΑ

Αυτή την περίοδο οι μπαταρίες στερεού τύπου φαντάζουν ως η καλύτερη λύση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αναφορικά με την αυτονομία τους. Όμως, στην Toyota έχουν και άλλες επιλογές.

Advertisement
Advertisement

Στην Toyota, δεν δείχνουν να βιάζονται τόσο με την παρουσίαση νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους ούτε με την τεχνολογία των μπαταριών τους (για τα BEVs).

Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σκοπεύουν προς αυτά. Όπως φαίνεται, όταν θα το πράξουν θα συμβεί με καταιγιστικό ρυθμό και πολυάριθμα, αναφορικά με τα νέα ηλεκτρικά.

Σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες τους, οι άνθρωποι της Toyota επενδύουν στην εξέλιξη συσσωρευτών στερεάς κατάστασης ηλεκτρολύτη αλλά δεν τις θεωρούν πανάκεια και δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές.

Advertisement
Advertisement

Αντιθέτως, συνεχίζουν την εξέλιξη και των υπαρχόντων τύπων μπαταριών με σκοπό να μειώσουν το βάρος τους και να αυξήσουν την αυτονομία που παρέχουν με μία πλήρη φόρτισή τους.

Όπως έγινε γνωστό, στόχος τους είναι αυτές να μπορούν να παρέχουν αυτονομία μεγαλύτερη από 1.000 χλμ. (κατά «WLTP») ως το 2028.

Advertisement

Για την περίπτωση των συσσωρευτών στερεού τύπου, οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας υποστηρίζουν πως θα προσπαθήσουν να τις κάνουν να επαρκούν για την κάλυψη τουλάχιστον 1.200 χλμ. (κατά «WLTP») μέχρι την αναγκαστική φόρτισή τους. Όμως, δεν ανέφεραν πότε θα αυτό θα μπορούσε να γίνει εφικτό.

Advertisement

Θυμίζουμε ότι η Toyota είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που άρχισαν να επενδύουν στην εξέλιξη μπαταριών τύπου solid state. Όμως, η διαδικασία αποδεικνύεται χρονοβόρα και -προς το παρόν- δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα αντοχής, καθώς παρατηρούνται ρωγμώσεις στο υλικό που χρησιμοποιείται.

Ο Κόζι Σάτο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, σε δήλωσή του στην Automotive News Europe είπε σχετικά: «Δεν νομίζουμε ότι οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη θα αλλάξουν τα δεδομένα απλώς επειδή τις έχουμε.

»Θα στραφούμε και στις ιόντων λιθίου οι οποίες έχουν διπολικά ηλεκτρόδια ώστε να αυξήσουμε την απόδοσή τους και την αυτονομία (που παρέχουν), πριν οι στερεού τύπου αρχίσουν να μπαίνουν στο παιχνίδι. Θα υπάρχουν πολλές εναλλακτικές», κατέληξε ο Σάτο.

Advertisement

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από την εταιρεία, οι συσσωρευτές που διαθέτουν διπολικά ηλεκτρόδια θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται από αυτή το 2026 ή το 2027, για τα αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα  της.

Η τεχνολογία αυτή θα εφαρμοστεί τόσο στις ιόντων λιθίου όσο και στις τύπου φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Τέλος, η Toyota τη χρησιμοποιεί ήδη στις υδριδίου μετάλλου νικελίου τις οποίες ενσωματώνει στα μοντέλα της με σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε θα πλημμυρίσουν οι δρόμοι με ηλεκτρικά Toyota;
Με πέντε GR Hilux EVO στο Rally Dakar η Toyota
Βαρεθήκατε τα SUV; Η Toyota έχει την απάντηση