Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Πόσο πέφτει η μπαταρία των ηλεκτρικών το χειμώνα;

Ελλάδα 0:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο πέφτει η μπαταρία των ηλεκτρικών το χειμώνα;

Mobility

Πόσο πέφτει η μπαταρία των ηλεκτρικών το χειμώνα;

Mobility

Η απόδοση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν. Πόση είναι όμως η διαφορά ανάμεσα στο καλοκαίρι και τον χειμώνα;

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το πόσο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Είναι ήδη γνωστό ότι το κρύο επιδρά σε κάθε μπαταρία ιόντων-λιθίου, και το ίδιο συμβαίνει και στις μπαταρίες των αυτοκινήτων. Το βρετανικό έντυπο “What Car?” αποφάσισε να κάνει μία δοκιμή έτσι ώστε να εξετάσει την πτώση της απόδοσης της μπαταρίας σε μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της αγοράς.

Το τεστ έγινε στις ίδιες συνθήκες και στην ίδια διαδρομή, μία φορά κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και μία σε χειμερινές συνθήκες με θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 3 και 7 βαθμών Κελσίου. Έγινε προσπάθεια από τους δοκιμαστές να κρατηθούν οι ίδιες συνθήκες οδήγησης και να επιλεγούν ακριβώς τα ίδια οδηγικά προφίλ στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν, τα οποία ήταν ίδια τόσο τον Ιούλιο όσο και τώρα. Και τα αποτελέσματα ήταν άκρως αποκαλυπτικά.

Advertisement
Advertisement

Η Porsche Taycan Performance S είχε πτώση της απόδοσης 20,10%, η Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD κατά 18%, το Skoda Enyaq iV 60 κατά 15,7% και το Fiat 500 42kWh κατά 15,7%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δοκιμαστών, οι διαφορές θα ήταν ακόμα μεγαλύτερες αν οι θερμοκρασίες ήταν κάτω από το μηδέν σε χιόνια και παγετό.

Από την δοκιμή προέκυψε και κάτι εξίσου ενδιαφέρον. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είχαν αντλία θερμότητας για να θερμάνουν την καμπίνα επιβάρυναν πολύ λιγότερο την μπαταρία τους από εκείνα με τα κλασικά συστήματα κλιματισμού.

Advertisement

Από τα πέντε μοντέλα που εξετάστηκαν στις χειμερινές συνθήκες, όσα είχαν αντλία θερμότητας παρουσίασαν μείωση της αυτονομίας τους κατά 25,4% όταν τα ηλεκτρικά με τα συμβατικά συστήματα κλιματισμού είχαν μείωση της αυτονομίας τους κατά 33,6%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το φαινόμενο της πυραμίδας
Διπλάσια αμιγώς ηλεκτρικά παγκοσμίως το 2021
Για ποιον λόγο θα ακριβύνουν κι άλλο τα ηλεκτρικά;

Advertisement