Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο χτύπησε η κρίση τα αυτοκίνητα από το 2019;

Ελλάδα 19:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πόσο χτύπησε η κρίση τα αυτοκίνητα από το 2019;

ΝΕΑ

Πόσο χτύπησε η κρίση τα αυτοκίνητα από το 2019;

ΝΕΑ

Το 2022 ήταν μία εξαιρετικά δυσμενής χρονιά για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και η γρήγορη επιστροφή στην κανονικότητα του 2019 μοιάζει πλέον άπιαστο όνειρο.

Advertisement
Advertisement

Το 2022 θα καταγραφεί μία από τις χειρότερες και σίγουρα πιο δύσκολες χρονιές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο. Προβλήματα που είχαν σωρευτεί από τις προηγούμενες χρονιές ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο με νέες δύσκολες καταστάσεις, κάτι που οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων σε όλες σχεδόν τις μεγάλες εταιρίες.

Ο κορωναϊός ήταν και παραμένει εδώ και τρία χρόνια το μόνιμο και σταθερό πρόβλημα στην σταθερή εξέλιξη της βιομηχανίας και της κοινωνικής ζωής γενικότερα. Αν και πλέον έχουμε συνηθίσει να ζούμε μαζί του, οι επιπτώσεις του παραμένουν φανερές. Με μεγαλύτερο πρόβλημα την Κίνα, που για άλλη μια χρονιά έζησε στην σκληρή διαδικασία των lockdown και των περιορισμών στην παραγωγή.

Μαζί με τον κορωναϊό, την βιομηχανία χτύπησε και η έλλειψη σε βασικά εξαρτήματα, με κυριότερο από αυτά τους ημιαγωγούς. Πολλές εταιρίες έφθασαν στο σημείο να κλείνουν ολόκληρες γραμμές παραγωγής αδυνατώντας να ολοκληρώσουν τα αυτοκίνητά τους, ενώ και οι παραδόσεις μπήκαν στο “ψυγείο” με καθυστερήσεις πολλών μηνών.

Advertisement
Advertisement

Σε αυτό το ήδη δυσχερές περιβάλλον ήρθε να προστεθεί και ο πόλεμος που προκλήθηκε από την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, και την τεράστια αναστάτωση που δημιούργησε όχι μόνο σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές της ενέργειας.

Και την χαριστική βολή δίνει ο πληθωρισμός που σημειώνει ιστορικά ρεκόρ σε όλη την Ευρώπη, φέρνοντας υπερβολική ακρίβεια και εξωφρενικές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα.

Μέσα σε αυτή την “τέλεια καταιγίδα”, μία από τις εταιρίες που βρέθηκε με την πλάτη στην γωνία ήταν η Skoda. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ίδια η εταιρία, οι συνολικές της πωλήσεις έπεσαν κατά 16,7% σε σχέση με το 2021.

Advertisement

Για την ακρίβεια, η τσέχικη εταιρία πούλησε 731.300 μονάδες όταν το 2021 είχε κλείσει με 878.200 μονάδες. Η πιο μεγάλη αγορά της εταιρίας είναι η Γερμανία, ακολουθούμενη από την Τσεχία και την Ινδία. Ενώ το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο είναι η Skoda Octavia, έχοντας πίσω του το Kamiq και το Kodiaq.

Advertisement

Όμως το νούμερο δεν είναι τόσο ενδεικτικό για την κατάσταση που βρίσκεται όχι μόνο η Skoda αλλά το σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πιο χαρακτηριστική είναι η σύγκριση με την προ-covid εποχή, δηλαδή το 2019. Εκείνη την χρονιά η Skoda είχε πουλήσει 1.242.800 αυτοκίνητα, σχεδόν 500.000 μονάδες περισσότερες από το 2022.

Η εικόνα πάντως δεν είναι τόσο “γκρίζα” αν δούμε και τους ποιοτικούς δείκτες, με την τσέχικη εταιρία να σημειώνει άνοδο των πωλήσεων στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα ενώ και οι παραγγελίες που υπάρχουν και μένουν να εκτελεστούν είναι πολύ μεγάλες σε αριθμό.

Advertisement

Το μόνο σίγουρο είναι η Skoda αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τις επιπτώσεις της πολύπλευρης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τον πλανήτη. Το 2023 ξεκινά μουδιασμένα, με την βιομηχανία να περιμένει σημάδια σταθεροποίησης και την αρχή μιας ανάκαμψης από τα μέσα της χρονιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Skoda Kodiaq
Πώς μπορεί να πέσει η μέση κατανάλωση στο Skoda Enyaq;
Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 1.2 vs Hyundai i20 1.0T vs Skoda Fabia 1.0 TSI