Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσες ώρες χάνει ο μέσος οδηγός στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας;

Ελλάδα 12:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσες ώρες χάνει ο μέσος οδηγός στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας;

ΝΕΑ

Πόσες ώρες χάνει ο μέσος οδηγός στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας;

ΝΕΑ

Η αφόρητη κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της Αθήνας επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς με τον μέσο κάτοικο της πόλης να χάνει σχεδόν τρεις μέρες από την ζωή του περιμένοντας στο μποτιλιάρισμα.

Advertisement
Advertisement

Το βλέπουμε και το ζούμε όλοι μας ότι η κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας έχει γίνει πλέον αφόρητη. Ιδίως μετά την λήξη του lockdown όπου η κίνηση έχει αυξηθεί εκθετικά και οι δρόμοι είναι πλέον απροσπέλαστοι τις περισσότερες ώρες της ημέρας.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας αναλύσεων ΙNRIX Inc η οποία ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνει ότι ο μέσος Αθηναίος οδηγός χάνει 70 ώρες ετησίως περιμένοντας σε κάποιο μποτιλιάρισμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ίδιο διάστημα πέρσι, σε καθεστώς lockdown, οι ώρες αυτές ήταν μόλις 37.

Η “επίδοση” αυτή φέρνει την Αθήνα στην 30η θέση της άτυπης κατάταξης των πόλεων με τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα, με την Θεσσαλονίκη να βρίσκεται στην 48η με μόλις 22 ώρες κατά μέσο όρο χαμένες στην κίνηση.

Advertisement
Advertisement

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η μέση ταχύτητα στο κέντρο της Αθήνας είναι 24 χλμ/ώρα όταν πέρσι ήταν 26 χλμ/ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ/ώρα. Γύρω από το κέντρο η μέση ταχύτητα είναι 35 χλμ/ώρα όταν το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα. Μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ/ώρα όταν πέρυσι ήταν 15 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά την Θεσσαλονίκη δείχνει μία σαφώς καλύτερη εικόνα από την Αθήνα, με την μέση ταχύτητα στο κέντρο της πόλης να είναι 20 χλμ/ώρα όταν το 2019 ήταν στα 18 χλμ/ώρα. Πιο έξω από το κέντρο η μέση ταχύτητα ήταν στα 23 χλμ/ώρα το 2020 όταν το 20019 ήταν 25 χλμ/ώρα.

Ο αναλυτής της μελέτης Bob Pishue, σχολιάζοντας τα ευρήματα επισημαίνει ότι η κίνηση της κάθε πόλης είναι ένας σημαντικός δείκτης που συνδέεται με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη.

Advertisement

Οι έντονες διαφορές προκαλούνται από τις διαφορετικές προσεγγίσεις των κυβερνήσεων σχετικά με την πανδημία, και έχουν επίσης να κάνουν με την σχεδίαση των δρόμων, την επιχειρηματική δραστηριότητα στο κέντρο της πόλης και το πόσο ανεπτυγμένη είναι η εργασία από το σπίτι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος το μποτιλιάρισμα στη Θεσσαλονίκη
Τι είναι το μποτιλιάρισμα – φάντασμα;
Το μποτιλιάρισμα-ρεκόρ της Αθήνας από ψηλά (video)

Advertisement