Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσα ηλεκτρικά θα πωλούνται στο τέλος της δεκαετίας;

Ελλάδα 4:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσα ηλεκτρικά θα πωλούνται στο τέλος της δεκαετίας;

ΝΕΑ

Πόσα ηλεκτρικά θα πωλούνται στο τέλος της δεκαετίας;

ΝΕΑ

Η κουβέντα για τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων εντός των επόμενων ετών και τη δυναμική τους στην αγορά είναι διαρκής. Μια νέα έρευνα προβλέπει το ποσοστό πωλήσεών τους ως το 2030.

Advertisement
Advertisement

Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από το ινστιτούτο «RMI» («Rocky Mountain Institute»), τον οργανισμό «Systems Change Lab» και τους φοιτητές του Πανεπιστημίου του Έξετερ (Αγγλία) οι οποίοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα «EEIST» («Economics of Energy Innovation and System Transition»).

Βάσει των αποτελεσμάτων αυτής, η ανάπτυξη των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων καινούργιων αυτοκινήτων τα αμέσως επόμενα χρόνια θα γίνεται με έντονο ρυθμό.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα αναφέρεται ότι εντός του 2024 στην ευρωπαϊκή αγορά θα μειωθεί αρκετά η τιμή πώλησης ενός καινούργιου ηλεκτρικού οχήματος συγκριτικά με την αυτή ενός αντίστοιχου μοντέλου με θερμικό κινητήρα, κάνοντας το πρώτο πιο προσιτό. Για τις ΗΠΑ, αυτό αναμένεται να γίνει το 2026.

Advertisement
Advertisement

Το δεύτερο σημαντικό εύρημα της εν λόγω έρευνας είναι το στοιχείο ότι ως το 2030 το 86% των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται ετησίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι ως τότε οι πωλήσεις τους θα εξαπλασιαστούν σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα. Για την Κίνα, η πρόβλεψη είναι ότι θα φτάσουν στο 90%, συγκριτικά.

Στην έρευνα επισημαίνεται, επίσης, ότι οι κυβερνήσεις θα σταματήσουν να δίνουν οικονομικά κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου επειδή η τιμή πώλησής τους θα μειώνεται.

Advertisement

Αυτό θα οφείλεται στο γεγονός ότι το κόστος κατασκευής των οχημάτων και ιδίως των μπαταριών- θα μειώνεται, κάτι που θα έχει αντίκρισμα και στην τιμή απόκτησής τους. Όπως αναφέρεται, ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε το κόστος των συσσωρευτών θα ελαττωθεί ως και περίπου το μισό απ’ ό,τι στις ημέρες μας.

Advertisement

Σύμφωνα με όσα αναφέρεται στην έρευνα, από τα 151 δολάρια/κιλοβατώρα (περίπου 142 ευρώ/κιλοβατώρα, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) που είναι τώρα θα μειωθεί στα μεταξύ 60-90 δολάρια/κιλοβατώρα (περίπου μεταξύ 56-84 ευρώ/κιλοβατώρα, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).

Τέλος, στην έρευνα αναφέρεται ότι λόγω της αύξησης στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων καινούργιων αυτοκινήτων θα μειωθεί η ανάγκη για εξόρυξη πετρελαίου από τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες.

Advertisement

Όπως προβλέπεται, το 2030 αναμένεται να μειωθεί η ημερήσια παραγωγή κατά 1.000.000 βαρέλια ημερησίως, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα, καθώς θα αγοράζονται λιγότερα νέα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έμεινα με ηλεκτρικό! Τι μπορεί να φταίει;
Πτώση για βενζίνη, πετρέλαιο άνοδος για υβριδικά και ηλεκτρικά
Η αύξηση της ταχύτητας θα σώσει το κυκλοφοριακό;