Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 408 στις ΗΠΑ

Ελλάδα 17:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 408 στις ΗΠΑ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 408 στις ΗΠΑ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τι θα μπορούσε να είναι πιο παράξενο από τον ανάποδο κόσμο της τηλεοπτικής επιτυχίας του Netflix «Stranger Things»; Ισως ένα Peugeot που επιστρέφει στους δρόμους των ΗΠΑ.

Advertisement
Advertisement

Ο πύργος αποθήκευσης νερού υψώνεται πάνω από το κόκκινο Peugeot 408 σαν εξωγήινη μηχανή από τον «Πόλεμο των Κόσμων» του HG Wells.

Η επιγραφή «Τζάκσον» με τεράστια γράμματα πάνω του αναγγέλλει περήφανα τον περιτριγυρισμένο από ένα πυκνό πευκόδασος οικισμό της Τζόρτζια νοτιοανατολικά της Ατλάντα.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας γουργουρίζει απαλά καθώς διασχίζουμε τον φαρδύ μονόδρομο που μπαίνει στο Τζάκσον, περνώντας κάθε τόσο από γραφικές ισόγειες μονοκατοικίες με κήπο και σημαίες με την αστερόεσσα να κυματίζουν και από ξύλινες εκκλησίες με καμπαναριά που λάμπουν μέσα στο απαλό μπλε του ουρανού. Λίγα λεπτά αργότερα βρισκόμαστε στο κέντρο της πόλης που είναι τόσο ήρεμο όσο περιμένεις από ένα μέρος με πληθυσμό οριακά πάνω από 5.000 κατοίκους.

Advertisement
Advertisement

Στην κεντρική πλατεία δεσπόζει η πορτοκαλί πρόσοψη από τούβλα της Βιβλιοθήκης Χόκινς και λίγο πιο κάτω ξεπροβάλλει ο κινηματογράφος Hawk, το κατάστημα Melvalds, το Radio Shack και πολλά ακόμα κτίρια και μέρη που είναι απίστευτα οικεία παρόλο που δεν έχουμε επισκεφθεί ποτέ ξανά αυτή την πόλη. Η Πολιτεία της Τζόρτζια έχει κλέψει την προσοχή του Χόλιγουντ και το Τζάκσον είναι τόσο γνώριμο επειδή είναι αυτό που ντουμπλάρει την πόλη Χόκινς της Ιντιάνα στην τηλεοπτική σειρά-φαινόμενο «Stranger Things» του Netflix. Η πλοκή διαδραματίζεται στη δεκαετία του ’80.

Τη δεκαετία κατά την οποία η ταραγμένη προεδρία του Τζίμι Κάρτερ διαδέχεται την αισιοδοξία από την έλευση του Ρόναλντ Ρίγκαν. Η δεκαετία που οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαθιστούν εργοστάσια στον αμερικανικό Νότο, οι πωλήσεις των SUV αρχίζουν να αυξάνονται και οι γαλλικές μάρκες Renault, Citroën και Peugeot έχουν ακόμα ένα μικροσκοπικό πάτημα στις ΗΠΑ. Το 1984 οι πωλήσεις της Peugeot ανήλθαν σε 20.007 αυτοκίνητα κυρίως χάρη στα σχεδιασμένα από την Pininfarina και ξεχωριστά για την άνεσή τους 604 και 505.

Advertisement

Ιδιαίτερα το 505 έκανε θραύση με τους πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονταν σε τετράθυρα και στέισον βάγκον αμαξώματα. Ομως μέχρι το 1989 οι πωλήσεις είχαν μειωθεί στις 6.095 μονάδες και η έλευση του 405 δεν βοήθησε καθόλου. Μέχρι το 1991 ο όγκος πωλήσεων είχε υποδιπλασιαστεί εκ νέου με αποτέλεσμα η Peugeot να σταματήσει τις εξαγωγές. Από τότε η γαλλική φίρμα παρέμεινε αδρανής στις ΗΠΑ, ενώ οι συζητήσεις για την επιστροφή της μπήκαν στον πάγο όταν οι Peugeot-Citroën συγχωνεύτηκαν με τις αμερικανικές μάρκες Jeep, Dodge και Ram.

Advertisement

Η αποστολή μας λοιπόν είναι πραγματικά ξεχωριστή: για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια ένα καινούριο Peugeot, το νέο 408, φορτώνεται σε κοντέινερ για τις ΗΠΑ. Το παραλαμβάνουμε στη Φλόριντα λίγο πριν τον αγώνα αντοχής 1.000 μιλίων του Σέμπρινγκ, τον πρώτο αγώνα του 2023 για το hypercar 9X8 της Peugeot. Δυστυχώς για την Peugeot η τύχη δεν δείχνει να είναι με το μέρος της.

Το 9X8 με το νούμερο 93 τερματίζει τελευταίο, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο με το νούμερο 94 ουσιαστικά εγκαταλείπει από πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων μόλις στα πρώτα λεπτά του αγώνα. Η ομάδα δείχνει εντελώς απογοητευμένη. Ο τεχνικός διευθυντής Oliver Jansonnie αποδίδει το άσχημο αποτέλεσμα στην έλλειψη δοκιμών στην ασυνήθιστα ανώμαλη πίστα του Σέμπρινγκ, κάτι που οδήγησε σε λάθος ρύθμιση της ανάρτησης με αντίκτυπο στην απόδοση των ελαστικών και της αεροδυναμικής. Και φυσικά υπάρχουν και τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Advertisement

Πρόκειται για μια μεγάλη απογοήτευση και για τον Eric Valdes, έναν οπαδό της Peugeot που συναντάμε στην πίστα και ο οποίος ταξίδεψε από τα βόρεια της Τάμπα για να υποστηρίξει την ομάδα. Είναι μόλις 34 ετών, αλλά μεγάλος οπαδός της γαλλικής φίρμας. Εχει επισκεφθεί το μουσείο της στη Γαλλία και έχει στην κατοχή του ένα 405 Mi16 του 1991, ένα 505 και ένα μοτοποδήλατο 103.

«Η γιαγιά μου ήταν Γαλλίδα και δεν είμαι μεγάλος οπαδός των muscle cars», εξομολογείται. «Το Mi16 είναι ελαφρύ, ευέλικτο και έχει αγωνιστικό DNA. Πώς να μη θαυμάζεις την Peugeot όταν πρόκειται για μία από τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο;». Ωστόσο κανένα από τα δύο Peugeot δεν του κάνει τη ζωή ευκολότερη.

Το 505 χρειάζεται ένα νέο ρεζερβουάρ ενώ το Mi16 τον κρατά πάντα απασχολημένο με μικροπροβλήματα. Και το να βρει ανταλλακτικά Peugeot στην Αμερική δεν είναι εύκολο. Τον ρωτάμε τη γνώμη του για το 408. «Φαίνεται κομψό και σίγουρα ξεχωρίζει από τα αμερικανικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα crossover με αισθητική ανάμεσα σε μπερλίνα και shooting brake, ενώ εδώ τα περισσότερα crossover είναι τύπου SUV».

Σίγουρα λοιπόν το 408 είναι κάτι παράξενο στον τόπο που βρισκόμαστε. Ο Valdes μας προτείνει να προσθέσουμε στο road trip που έχουμε προγραμματίσει με το 408 και μια επίσκεψη στην «Ουρά του Δράκου», μια ορεινή διαδρομή 18 χιλιομέτρων με 318 στροφές στο Smoky Mountain. Περίφημη ιδέα.

Λίγο αργότερα οδηγώντας προς τα βόρεια, σε ένα τοπίο που μοιάζει σε εμάς τόσο ξένο όσο ξένο δείχνει και το 408 γι’ αυτούς που συναντάμε στον δρόμο, η καμπίνα μεταδίδει την κατάλληλη αύρα ηρεμίας. Η αίσθηση είναι οικεία μετά από μια δεκαετία που το i-Cockpit έχει συνδεθεί με τα Peugeot.

Στην πιο σύγχρονη εκδοχή του ο ψηφιακός πίνακας με τις 3D ενδείξεις δεσπόζει πάνω από το μικρό τιμόνι, ενώ στο κέντρο του ταμπλό μια κομψή οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας συγκεντρώνει τα χειριστήρια και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα καθησυχαστικά σίγουρη και οικεία είναι και η συμπεριφορά του 408. Μια μικρή κίνηση του οβάλ τιμονιού είναι αρκετή για να δώσει την ανάλογη εντολή στο μπροστινό, χωρίς τη νωχελική απόκριση που συνήθως συναντάς σε ένα SUV.

Ο αυτοκινητόδρομος Ι-98 είναι ένα από τα πιο τυπικά δείγματα του αμερικάνικου οδικού δικτύου. Μια ατελείωτη μονότονη ευθεία που περιστασιακά περνά από λωρίδες μικρών οικισμών με επαναλαμβανόμενες βιτρίνες καταστημάτων αλυσίδων όπως η Advance Auto Parts και τα Wendy’s. Κάθε τόσο φωτεινοί σηματοδότες σε διασταυρώσεις τραβούν το βλέμμα μέσα στο σκοτάδι σαν χριστουγεννιάτικα λαμπάκια.

Μπορείς να διακρίνεις μερικούς από αυτούς από σχεδόν ένα χιλιόμετρο μακριά. Ενας ανάβει κόκκινο καθώς πλησιάζουμε και τραβώντας το αριστερό paddle κατεβάζουμε σχέσεις στο 8άρι κιβώτιο ξυπνώντας τις στροφές του 3κύλινδρου 1.200άρη σε κάθε αλλαγή. Το ύψος του 408 από το έδαφος είναι 40 mm, πιο ψηλό από αυτό του 308 hatchback. Δίπλα σε ένα Ford F-150 όπως και στο Grand Cherokee που σταματά στο φανάρι μαζί μας αυτά τα 40 χιλιοστά μοιάζουν εντελώς ασήμαντα.

Το ελαφρύ, σαν θρόισμα, γουργούρισμα του 1.2 PureTech του 408 ακούγεται σαν σοπράνο στο ντουέτο με τον μπάσο γείτονά του με τον διπλάσιο αριθμό κυλίνδρων. Μόλις ανάβει πράσινο αφήνουμε το Jeep πολύ πίσω χάρη στην πολύτιμη βοήθεια από τους 130 PS, τα 230 Nm ροπής, το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.462 kg και την άγνοια του οδηγού του Cherokee ότι έχουμε κόντρα.

Το ταξίδι συνεχίζεται για λίγο ακόμα μέχρι το Airbnb που έχουμε κλείσει σε ένα συγκρότημα κατοικιών. Στην πύλη που οδηγεί στο συγκρότημα ο φύλακας ρωτάει: «Είναι Porsche;». Του εξηγούμε ότι είναι ένα Peugeot 408 που έχει εισαχθεί ειδικά για εμάς από την Ευρώπη. «Εχω πάει εκεί και τα αυτοκίνητα είναι μικροσκοπικά», λέει χαμογελώντας. «Πάντως αυτό είναι πολύ όμορφο. Κλειδώστε το σε ασφαλές μέρος».

Το επόμενο πρωί ο ουρανός είναι απειλητικά σκοτεινός. Φτάνουμε στην παραλία της Ντεϊτόνα και περνάμε έξω από τη διάσημη πίστα που είναι η Μέκκα του NASCAR. Αυτός ο τόπος έχει δημιουργηθεί από την ανάμειξη λαδιού μηχανής και λαδιού μαυρίσματος. Ο θρύλος της Ντεϊτόνα γεννήθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα όταν στη σκληρή άμμο της παραλίας γίνονταν δοκιμές και αγώνες αυτοκινήτου. Κινούμαστε κατά μήκος της παραλίας ενώ αθλητές πετούν μπάλες αμερικάνικου ποδοσφαίρου πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου και παιδιά με φουσκωτά παιχνίδια τρέχουν ανησυχητικά κοντά μας.

Το μέρος έχει γνωρίσει σίγουρα πολύ καλύτερες στιγμές. Ο τυφώνας «Νικόλ» πέρασε από εδώ τον περασμένο Νοέμβριο με θυελλώδεις ανέμους και γιγάντια κύματα, ξεριζώνοντας ολόκληρα κομμάτια από τον ογκώδη κυματοθραύστη και διαλύοντας τα παρακείμενα κτίρια που είναι ακόμα εγκαταλελειμμένα. Παρκάρουμε ανάμεσα σε δύο τεράστια φορτηγά που κάνουν το Peugeot των 4.687 mm να μοιάζει με παιχνίδι.

Με ένα πίσω μέρος που μοιάζει κλεμμένο από Lamborghini, μια καμπυλωτή γραμμή οροφής που έρχεται σε έντονη αντίθεση με τα τετράγωνα SUV και μια μάσκα που μοιάζει με καταρράκτη και στολίζεται από ένα εξωγήινο για τους ντόπιους σήμα, το Peugeot είναι αναμφισβήτητα κάτι παράξενο. Και απόλυτα φυσιολογικά τραβάει την προσοχή των φοιτητών που απολαμβάνουν τις ανοιξιάτικες διακοπές τους στην παραλία με ποτό και ατελείωτα πάρτυ.

Νέοι και νέες από τη Νέα Υόρκη, την Πενσιλβάνια και τη Βιρτζίνια χαζεύουν το αυτοκίνητο, θαυμάζοντας τη φρέσκια και δροσερή αισθητική του. Η Φλόριντα είναι η έδρα του Τραμπ και οι κυβερνώντες Ρεπουμπλικάνοι δεν θα δώσουν την αποκλειστικότητα της άμμου της Ντεϊτόνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ σύντομα.

Τα Tesla, αλλά και γενικά τα ηλεκτρικά που έχουμε συναντήσει στο μέχρι στιγμής ταξίδι μας στην ηλιόλουστη Πολιτεία είναι ανέλπιστα λίγα. Τα παραδοσιακά θερμικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αμερικανική κοινωνία και τίποτα δεν το καταδεικνύει αυτό πιο έντονα από την παραλία της Ντεϊτόνα.

Η βαλτώδης, καταπράσινη Φλόριντα δίνει τη θέση της στην πευκώδη βλάστηση της Τζόρτζια καθώς κατευθυνόμαστε προς την Ατλάντα από τον I-75 North. Η πλοήγηση TomTom Live του 408 είναι εντελώς νεκρή, όπως και το ραδιόφωνο DAB, που φυσικά δεν βρίσκει ευρωπαϊκές συχνότητες. Μια λύση είναι το ασύρματο Apple CarPlay, το οποίο μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε του χάρτες Google και να ακούμε στο Spotify την cult λίστα αναπαραγωγής του «Stranger Things» με τραγούδια των 80s.

Το Peugeot ταξιδεύει ήρεμα και άνετα, σχεδόν αγχολυτικά, στα 110 km/h, με τον κινητήρα να γουργουρίζει χαμηλόφωνα στις 2.000 rpm αφήνοντας το βουητό των ελαστικών στην τραχιά άσφαλτο να δηλώνει πιο έντονα την παρουσία του. Περιστασιακά το τιμόνι αντιδρά από μόνο του: δεν πρόκειται για ψυχοκινητικό σαμποτάζ από τα παιδιά-θαύματα του εργαστηρίου Χόκινς στο «Stanger Things», αλλά για τo σύστημα υποβοήθησης λωρίδας που λειτουργεί περίφημα στις ξεκάθαρες αμερικανικές οδικές σημάνσεις.

Είναι σίγουρα μια ευπρόσδεκτη βοήθεια, δεδομένου ότι θα καλύψουμε περισσότερα από 2.000 km. Το ίδιο ευπρόσδεκτα είναι και τα άνετα καθίσματα της έκδοσης GT με την πολύ καλή πλευρική στήριξη και τις όμορφες επενδύσεις από μαλακή αλκαντάρα και τεχνητό δέρμα.

Η κεντρική πλατεία του Τζάκσον είναι σχεδόν έρημη. Είναι ένα ηλιόλουστο αλλά ασυνήθιστα κρύο κυριακάτικο πρωινό και υποθέτουμε πως οι περισσότεροι ντόπιοι είναι στην εκκλησία. Παίρνουμε καφέ από το «Lucy Lu’s» στο οποίο φημολογείται πως οι δημιουργοί του «Stranger Things», οι αδελφοί Duffer, έγραψαν κάποια κομμάτια του σεναρίου.

Χαζεύουμε την τοιχογραφία με τους νεαρούς χαρακτήρες απέναντί μας, ενώ λίγο πιο κάτω στον δρόμο μια σειρά από ξηλωμένες πόρτες αυτοκινήτων παραπέμπουν στην τηλεοπτική σειρά. Το Τζάκσον φαίνεται να απολαμβάνει τη δεύτερη ταυτότητά του ως το φανταστικό Χόκινς της Ιντιάνα.

Η Hannah Thompson είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: το μαγαζί της πουλάει τοπικά βιολογικά προϊόντα και προσφέρει ξεναγήσεις για θαυμαστές του «Stranger Things». Μετακόμισε στο Τζάκσον το 2015 χωρίς να γνωρίζει ότι το Netflix γύριζε εκεί την πρώτη σεζόν της σειράς. Εκείνη την περίοδο το κέντρο του Τζάκσον είχε μια εικόνα εγκατάλειψης. Πολλά καταστήματα είχαν βάλει λουκέτο λόγω της στροφής του κόσμου στα ψώνια εκτός πόλης. «Το “Stranger Things” βοήθησε την πόλη να αναγεννηθεί. Ο τουρισμός έφερε περίπου 250.000 δολάρια πέρυσι», μας λέει. «Η τοπική κοινωνία είναι όμως αρκετά συντηρητική -κάτι που μπορείτε να υποπτευθείτε από τις πολλές εκκλησίες- και υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να παρακολουθήσουν τη σειρά παρά τα οικονομικά οφέλη».

Κάποιοι κάτοικοι είναι επιφυλακτικοί με τα υπερφυσικά φαινόμενα αλλά περίεργοι για τη σειρά. Η Thompson τους κρατά ενήμερους για την πλοκή της ιστορίας, αλλά και για τις εμφανίσεις του Τζάκσον στη μικρή οθόνη. Δεν κρύβει τον θαυμασμό της για το Peugeot και το ψηφιακό του πιλοτήριο, που απέχει πολύ από αυτό του F-150 Bullnose του 1986 και το van με τα λογότυπα του Surfer Boy Pizza από την εκπομπή.

«Το 408 δεν μοιάζει με τίποτα άλλο εδώ στην περιοχή. Και υπέροχο χρώμα, πολύ Stranger Things! Αυτή η ιριδίζουσα κόκκινη λάμψη είναι σχεδόν υπερφυσική», αναφωνεί χαμογελώντας. Η Πολιτεία της Τζόρτζια προσελκύει κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές προσφέροντας τεράστιες φοροαπαλλαγές, ενώ τα στούντιο Pinewood στο Φέιετβιλ είναι μεγαλύτερα από οποιοδήποτε του Χόλιγουντ.

Κατευθυνόμαστε προς την Ατλάντα, όπου βρίσκονται αρκετές τοποθεσίες από το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel και της Disney – συμπεριλαμβανομένων των κεντρικών γραφείων της Porsche που έχουν παίξει τον ρόλο του αρχηγείου των Avengers. Προορισμός μας είναι το Druid Hills ανατολικά του κέντρου της πόλης. Εκεί βρίσκεται το κτίριο του μυστηριώδους κυβερνητικού εργαστηρίου του   «Stranger Things» που κάνει πειράματα σε παιδιά με ψυχοκινητικές ικανότητες. Στην πραγματικότητα το εργαστήριο Χόκινς είναι το παλιό κτίριο Α της Πανεπιστημιούπολης Μπριάρκλιφ του Πανεπιστημίου Εμορι.

Ενα αυτοκίνητο ασφαλείας μπλοκάρει την είσοδο ενώ ένα ακόμα περιπολεί στον χώρο. Οι φήμες που κυκλοφορούν στους κύκλους των οπαδών της σειράς λένε πως η πέμπτη σεζόν θα γυριστεί εκεί και τα μέτρα ασφαλείας που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν συντείνουν σε ένα τέτοιο συμπέρασμα.

Ο φύλακας μας λέει ότι το εγκαταλελειμμένο κτίριο λεηλατείται από τους οπαδούς του «Stranger Things» που θέλουν να εισβάλουν στο εσωτερικό του και να φτάσουν στο σημείο που βρίσκεται η πύλη στον μοχθηρό κόσμο του Upside Down, του εναλλακτικού Χόκινς. Στεκόμαστε και χαζεύουμε από μακριά το επιβλητικό και κάπως σκοτεινό κτίριο. Το προσκύνημά μας στο «Stranger Things» τελειώνει κάπου εδώ.

Την επόμενη μέρα μαζεύουμε χιλιόμετρα στον 411 με κατεύθυνση βόρεια μέσω του Τενεσί με προορισμό την «Ουρά του Δράκου». Ο 411 είναι μονόδρομος για μεγάλα διαστήματα και περνά μέσα από πυκνά δάση με τα χαρακτηριστικά ψηλά πεύκα του Τενεσί και εκπληκτική βλάστηση που στολίζει την εικόνα με ροζ, κόκκινες και πορτοκαλί αποχρώσεις. Τα βουνά πλησιάζουν όλο και περισσότερο κοντά μας, ενώ στους οικισμούς που συναντάμε τα περισσότερα σπίτια είναι λευκά και φιλοξενούν στις αυλές τους από έναν μεγάλο λευκό σταυρό.

Σε ένα από αυτά υπάρχει και μια μεγάλη κόκκινη πινακίδα που γράφει «Make America Great Again», το διάσημο σλόγκαν του Τραμπ. Στρίβουμε στην πινακίδα προς Great Smoky Mountain. Ο δρόμος χάνεται μέσα στα δέντρα. Η Ford Mustang GT500, το Subaru Impreza WRX, οι τρεις σπορ μοτοσικλέτες και το MX-5 που συναντάμε να κατεβαίνουν από την αντίθετη κατεύθυνση είναι σίγουρα καλό σημάδι. Λίγες στροφές πιο κάτω τα δέντρα εξαφανίζονται και ξεπροβάλει μια υπέροχη λίμνη.

Εχουμε φτάσει στο Happy Valley, όμως η κοιλάδα δεν είναι το μόνο χαρούμενο πράγμα αυτή τη στιγμή. Οι στροφές δεν σταματούν να έρχονται. Δεν υπάρχει κίνηση και η διαδρομή είναι απολαυστική ακόμη και οδηγώντας ένα οικογενειακό crossover που χρειάζεται 10,4’’ για να φτάσει τα 100 km/h από στάση. Ο ζωηρός κινητήρας με την άμεση απόκριση αξίζει πολλά από τα εύσημα.

Το 408 πατάει με σιγουριά στις σβέλτες στροφές με τρίτη και τέταρτη σχέση στο κιβώτιο, ο 3κύλινδρος PureTech ανεβάζει πρόθυμα στροφές μέχρι τον κόφτη κοντά στις 6.000 rpm και το κιβώτιο αποκρίνεται γρήγορα στις χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles. Το τιμόνι είναι πιο βαρύ και πιο γρήγορο απ’ όσο θα περίμενε κανείς σε ένα crossover. Τα φρένα είναι δυνατά και το αμάξωμα παραμένει καλά ζυγισμένο ακόμα και αν επιχειρήσεις αλλαγές της κατεύθυνσης μέσα στη στροφή.

Ανηφορίζουμε για σχεδόν 16 km βλέποντας συνεχώς πινακίδες με σήματα που δηλώνουν πως η διαδρομή έχει συνεχείς στροφές συμβουλεύοντας ταχύτητες μέχρι 55 km/h. Αδύνατο να υπακούσεις. Εν τέλει φτάνουμε σε μια φουρκέτα που αποκαλύπτει μια υπέροχη θέα στα καταπράσινα βουνά υπό το φως του ηλιοβασιλέματος.

Το Murray Gap είναι το υψηλότερο σημείο της «Ουράς του Δράκου» και η εικόνα από εδώ είναι αντίστοιχα όμορφη με τη διαδρομή που μας έφερε μέχρι αυτό το σημείο. Η ένδειξη στον πίνακα οργάνων, όμως, προειδοποιεί ότι πρέπει να αρχίσουμε την αναζήτηση για καύσιμο. Αρχίζουμε να κατεβαίνουμε το βουνό προς το Μέριβιλ που το Google Maps μας δείχνει ότι βρίσκεται το πλησιέστερο βενζινάδικο.

Εχει πλέον νυχτώσει όταν φτάνουμε στο προαύλιο του «Smoky Mountain 4×4», του ξενοδοχείου όπου θα διανυκτερεύσουμε. Είναι γεμάτο με άψογα Wrangler και αμερικανικές σημαίες. Ο ιδιοκτήτης, Bob Shaw, σκουπίζει μια αστραφτερή μπλε Mustang 5.0 και παρατηρεί αμέσως το 408. «Είναι όμορφο αμάξι. Θα μπορούσε να πιάσει εδώ.

Η γυναίκα μου κι εγώ παρατηρούμε τα περισσότερα αμερικανικά SUV και πλέον δεν μπορούμε να καταλάβουμε τις διαφορές μεταξύ τους». Ο Bob μαντεύει για τέσσερις κυλίνδρους κάτω από το καπό και δείχνει εντυπωσιασμένος όταν ακούει πως στην πραγματικότητα ο κινητήρας είναι 3κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος με 130 PS. Μάλλον όμως αυτή η αντίδρασή του είχε να κάνει με τους καλούς παλιούς τρόπους του Νότου.

Το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής μας περνά από το Κεντάκι μέσω του I-75 που οδηγεί στην Ινδιανάπολη. Ο αυτοκινητόδρομος είναι αρκετά ταλαιπωρημένος τεστάροντας σε πολλά σημεία την ανάρτηση, η οποία δείχνει ότι ξέρει να απορροφά τις τεράστιες λακκούβες αλλά και να κρατά ακλόνητο το 408. Τα καταφέρνει περίφημα ακόμα και όταν ένα κουφάρι σκασμένου ελαστικού από φορτηγό μας αναγκάζει να κάνουμε αποφυγή ταράνδου στην καρδιά του αμερικάνικου Νότου.

Ο ουρανός είναι βαρύς λούζοντας τα πάντα σε μια βαθιά γκρίζα απόχρωση καθώς περνάμε μέσα από τη σήραγγα της θρυλικής πίστας της Ινδιανάπολης, που είναι και ο τελικός μας προορισμός. Ο υπολογιστής ταξιδιού δείχνει 2.395 km και μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km. Oχι κι άσχημα αν αναλογιστεί κανείς ότι οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομο και σε πόλεις με πολύ μποτιλιάρισμα, αλλά απολαύσαμε και τη διαδρομή της «Ουράς του Δράκου», με το πορτμπαγκάζ των 536 lt συνεχώς γεμάτο με εξοπλισμό.

Παρά τους μόλις 130 PS, το μεγάλο Peugeot 408 δεν δυσκολεύτηκε πουθενά, μας ταξίδεψε άνετα και μας κέρδισε με την ωριμότητα της συμπεριφοράς του. Και η φινέτσα του έκλεψε την παράσταση και στις πέντε Πολιτείες που επισκεφθήκαμε. Αν μπορούσαμε, θα στοιχηματίζαμε πως η Stellantis θα λανσάρει crossover σαν αυτό στην Αμερική. Η ανάποδη ιδέα μας να γυρίσουμε το ρολόι πίσω στη δεκαετία του ’80 και να ξαναβάλουμε ένα Peugeot στους αμερικάνικους δρόμους πέτυχε: το 408 γοήτευσε την Αμερική. Αναμφίβολα η εικόνα του είναι κάτι παράξενο σε αυτό τον τόπο. Και όπως και η τηλεοπτική σειρά, έχει όλα τα προσόντα για να προσελκύσει ένα τεράστιο κοινό.

 

PEUGEOT 408 1.2 PURETECH 130 EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, I3, TURBO, 130 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,4’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,6 lt/100 km
CO2: 136 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.687/1.848/1.478 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.787 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 536 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.468 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €39.900

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδοιπορικό στο Μαρόκο με το Dacia Duster
Όλες οι Corvette στην πίστα!
Στα άδυτα της Rimac