Πόσα ηλεκτρικά πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2023;
ΝΕΑΠόσα ηλεκτρικά πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2023;
ΝΕΑΗ Strategy&, μέλος της PwC, ανακοίνωσε τα στοιχεία από τις πωλήσεις καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως για τη χρονιά που πέρασε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι άνθρωποι της Strategy& (μέλος του δικτύου της PwC) από τις 20 μεγαλύτερες αγορές ανά τον κόσμο, οι πωλήσεις των καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV ) την περυσινή χρονιά παρουσίασαν αισθητή αύξηση, σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2022.
WHAT CAR
Όπως προκύπτει από την ανάλυσή τους, το 2023 το 30% των συνολικά ταξινομημένων νέων οχημάτων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα (ήπια υβριδικά, υβριδικά και Plug-in Hybrid). Συγκεκριμένα, στην έρευνα αναφέρεται ότι ο αριθμός τους έφτασε περίπου τα 9.970.000 οχήματα (πάντα για τις 20 μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου).
Εάν σε αυτές προστεθεί και ο αριθμός όσων πουλήθηκαν και σε άλλες -για τις οποίες τα στοιχεία δεν έχουν διασταυρωθεί για τη εγκυρότητά τους – τότε ο αριθμός ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια, όπως αναφέρεται.
Σύμφωνα με την έρευνα, η ποσοστιαία αύξηση των BEV οχημάτων έφτασε το 28% συγκριτικά με αυτές του 2022. Για τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης η αντίστοιχη αύξηση ήταν 5%, συγκριτικά με αυτές της προπερσινής χρονιάς.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών καινούργιων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τα 1.300.000 οχήματα. Αυτό σημαίνει μια ποσοστιαία αύξηση κατά 23% σε σχέση με αυτές του 2022.
Σε ό,τι αφορά στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, η Ισπανία ήταν αυτή που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με πρόπερσι (+66%). Επόμενη ήταν η Ολλανδία (+59%, συγκριτικά) και τρίτη η Αυστρία (+39%, συγκριτικά).
Σύμφωνα με τι στοιχεία της έρευνας, η Νορβηγία είναι χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογία πωλήσεων καινούργιων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σχέση με αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα, το 82% αυτών κινούνται με μπαταρίες.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις καινούριων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 1.000.000 και αυξήθηκαν κατά 54%, σε σχέση με αυτές του 2022.
Τέλος, στην Κίνα, η αύξηση ήταν 24%, με τα δύο στα τρία καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην εγχώρια αγορά να είναι ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, η ποσοστιαία αύξηση είναι σημαντικά μικρότερη από την αντίστοιχη του 2022 (που ήταν +85%) και του 2021 (που ήταν +172%).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι Αμερικανοί «ψηφίζουν» ηλεκτρικά, αλλά με τιμές συμβατικών!
Το γερμανικό «ηλεκτρικό όνειρο» εξελίσσεται σε… Βατερλό!
Πόσα ηλεκτρικά ταξί έχουν πουληθεί στην Ελλάδα;