Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Πως θέλει να αντιμετωπίσει τη «λαίλαπα» Tesla η Geely;

Ελλάδα 2:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως θέλει να αντιμετωπίσει τη «λαίλαπα» Tesla η Geely;

Mobility

Πως θέλει να αντιμετωπίσει τη «λαίλαπα» Tesla η Geely;

Mobility

Ο Κινέζος μεγιστάνας που είναι στο τιμόνι της Volvo, έχει ξεκάθαρο πλάνο για να αντιμετωπίσει την Tesla που έχει κατακτήσει την κορυφή και να βρεθεί στη θέση της όσο πιο σύντομα γίνεται.

Η ιστορία του επιχειρηματία Li Shufu, είναι από αυτές που στο μέλλον μπορεί και να δούμε να γίνεται ταινία για τη μεγάλη οθόνη.

Advertisement
Advertisement

Το πλάνο του είναι ξεκάθαρο και τα βήματα που κάνει για την ολοκλήρωσή του, είναι σταθερά. Αν μη τι άλλο, ως λαός, οι Κινέζοι διακρίνονται για αυτό το χαρακτηριστικό της επιμονής στο πλάνο και στη σκληρή δουλειά. Ο Li Shufu –που πρόσφατα επέλεξε και το «ξενόφερτο» Eric ως όνομα γιατί του άρεσε το άκουσμά του- είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της φυλής και ως τέτοιο, δεν σου αφήνει αμφιβολίες ότι θα πετύχει τους στόχους του όταν τον ακούς να μιλάει.

Το 2008, ως επικεφαλής της εταιρείας αυτοκινήτων που είχε ναυαρχίδα το μοντέλο King Kong (που ελάχιστοι γνωρίζουν στην Ευρώπη- και καλά κάνουν) είχε προσπαθήσει να προσεγγίσει τη Ford προκειμένου να εξαγοράσει τη Volvo που τότε ήταν κάτω από την «ομπρέλα» του Blue Oval. Με συνοπτικές διαδικασίες, οι ιθύνοντες της Ford, απέρριψαν την πρότασή του, καθώς κρίθηκε πως ο Shufu δεν ήξερε το μέγεθος της Volvo και δεν θα μπορούσε να την «αποκαταστήσει» δεόντως. Που να ήξεραν…

Advertisement
Advertisement

Σήμερα λοιπόν, ο Li Shufu που είναι CEO της Zhejiang Geely Holding Group, μίας από τις εταιρείες με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα με τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, ελέγχει όχι μόνο τη Volvo Cars αλλά και ένα πλήθος παγκόσμιων εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων. Μεταξύ άλλων, έχει ένα σημαντικό μερίδιο στο γερμανικό κολοσσό Daimler AG, κατασκευαστή της Mercedes-Benz.

Advertisement

Να σημειώσουμε επίσης πως η Geely προετοιμάζει τη Volvo για εισαγωγή στο χρηματιστήριο Nasdaq της Στοκχόλμης, με την νέα εταιρική μορφή που προβλέπει το μέλλον στις μεταφορές, ως υπηρεσία. Τα αυτοκίνητα στο συγκεκριμένο πλάνο, αποτελούν μέρος ενός εξηλεκτρισμένου δικτύου υπηρεσιών κινητικότητας, θα κινούνται αυτόνομα και θα συνδέονται μεταξύ τους, ενώ όπως τα κινητά τηλέφωνα, με αυτή τη μορφή της κινητικότητας, δημιουργείται μια σειρά δεδομένων και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Advertisement

Πρόκειται για ένα όραμα που «απομακρύνει» το συνολικό project από την παραδοσιακή προσέγγιση των αυτοκινητοβιομηχανιών και θα δώσει την ευκαιρία στη Geely να βρεθεί «μπροστά» από τις εξελίξεις και –γιατί όχι;- να υποσκελίσει τον πρωτοπόρο σε αυτά τα θέματα, που δεν είναι άλλη από την Tesla. Ο Li Shufu και οι σύμβουλοί του, βλέπουν τη Volvo και τις υπόλοιπες εταιρείες που έχει βάλει η Geely κάτω από την «ομπρέλα» της (όπως είναι η Lotus, η Smart και η London Electric Vehicle Company) να σχηματίζουν ένα δίκτυο.

Με την «υποστήριξη του δικτύου αυτού, ο 58χρονος Li Shufu λέει πως η Geely θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τους πάντες σε ένα μέλλον όπου τα αυτοκίνητα δεν θα είναι οχήματα αποκλειστικά αλλά ένα δίκτυο παροχής υπηρεσιών. Σε αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα με συνδρομή και θα προσφέρουν υπηρεσίες όπως πληρωμές και εφαρμογές εντός αυτοκινήτου, θα ενημερώνουν αυτόματα το δικό τους λογισμικό και θα δημιουργήσουν προοπτικές ανάπτυξης όπως έκαναν τα λειτουργικά συστήματα για smarphones που αναπτύχθηκαν από την Apple Inc και την Google.

Advertisement

«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα αυτοκινήτου παρόμοιο με το Android», είπε και για το μέλλον αυτό, κάθε μια από τις εταιρείες που ανήκουν στη Geely πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο. Εκτός από τις εταιρείες με τα αυτοκίνητα, η Geely διαθέτει μια δανέζικη τράπεζα, μια start-up για την εξέλιξη του λογισμικού με το οποίο θα ελέγχονται τα οχήματα και την Geespace, μια εταιρεία με έδρα την Κίνα που πήρε το πράσινο φως από το Πεκίνο φέτος για να κατασκευάσει δορυφόρους χαμηλής τροχιάς που θα είναι «τα βλέμματα από τον ουρανό». Η κλίμακα των επενδύσεων, καλύπτει την Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες και προφανώς είναι μοναδική μεταξύ των κινεζικών εταιρειών αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Geely ποντάρει στη μεθανόλη
Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge
Νέα αναβολή για το λανσάρισμα του νέου Tesla Roadster