Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo συνδυάζει το σχήμα SUV, ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης (408 ίπποι), μεγάλη αυτονομία (418 χλμ) και πρακτικότητα.

Γιατί όμως 400 ίπποι σε ένα Sport Utility Vehicle; Ίσως γιατί η Volvo με το XC40 Recharge θέλει να μη κάνετε συμβιβασμούς όταν οδηγείτε… γρήγορα με έναν πιο βιώσιμο τρόπο.

Η εξέλιξη του Volvo XC40 Recharge μας λέει πολλά για τις προτιμήσεις των αγοραστών αυτοκινήτων. Όταν ξεκίνησε η σειρά SUV της οικογένειας XC40, μπορούσατε να το αποκτήσετε μόνο με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης. Σήμερα, τα diesel δεν προσφέρονται πλέον.

Επιπλέον, οι περισσότεροι βενζινοκινητήρες είναι ήπια υβριδικοί, υπάρχει ένα plug-in υβριδικό με ηλεκτρική αυτονομία 46 χιλιομέτρων και τώρα έχουμε την πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Με μια τέτοια ιστορία, ίσως υποθέσατε ότι το XC40 είναι ένα παλιό αυτοκίνητο με διάρκεια ζωής πολλές δεκαετίες, αλλά συμβαίνει το αντίθετο.

Στην πραγματικότητα, η ταχεία εξέλιξη του XC40 είχε προγραμματιστεί από την αρχή και η σειρά οχημάτων Recharge Pure Electric ήταν πάντα μέρος του μεγάλου σχεδίου της Volvo, για να πετύχει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν τις μισές πωλήσεις της σε μερικά χρόνια από τώρα.

Αυτή τη στιγμή, το XC40 Recharge διατίθεται μόνο με μπαταρία 78kWh, 408 ίππους από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και αυτονομία έως 418 χλμ. Μπορείτε, ωστόσο, να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο εκδόσεις: την Standard και την Upgrade.

Ηλεκτρικό XC40 πως το ξεχωρίζουμε;

Η εξωτερική εμφάνιση του XC40, είναι έργο του βρετανικού σχεδιαστή Ian Kettle, ο οποίος μετά την αποκάλυψή του Volvo έπιασε δουλειά στην Tesla. Το ηλεκτρικό XC40 διαφοροποιείται ελάχιστα από το συμβατικό στο σχήμα. Πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η κλειστή μάσκα, και η απουσία αεραγωγών. Το σημείο φόρτισης βρίσκεται στο πίσω αριστερό «φτερό» ενώ οι τροχοί αλουμινίου είναι ειδικά σχεδιασμένοι για το ηλεκτρικό Volvo.

Εσωτερικό με υποστήριξη google

Τα μπροστινά καθίσματα στο Volvo XC40 Recharge Pure Electric είναι ίσως από τα καλύτερα που θα βρείτε. Με άνεση και υποστήριξη χωρίς να γίνονται… πιεστικά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ με την οθόνη του Recharge Pure Electric να έχει την υψηλότερη ανάλυση από την οθόνη σε άλλα XC40, οπότε έχει υψηλότερη ευκρίνεια και είναι πολύ εύκολη στην ανάγνωση.

Η οθόνη αφής 9,0 ιντσών, σε στιλ tablet, μοιάζει με αυτήν που θα βρείτε σε άλλα XC40, αλλά το λογισμικό είναι εντελώς διαφορετικό. Αναπτύχθηκε σε συνδυασμό με τη Google. Οι Χάρτες Google και ο Βοηθός Google παρέχονται ως στάνταρ, όπως και οι λειτουργίες Apple CarPlay / Android Auto.

Θεωρητικά μια οθόνη που σας επιτρέπει να σύρετε, να… επιλέγετε και να μετακινείτε σελίδες και υπομενού  ακούγεται καλή και εύκολη, στην πραγματικότητα πρέπει να κάνετε τις περισσότερες επιλογές/ρυθμίσεις σε στάση ακόμη και για να ολοκληρώσετε απλές εργασίες, αλλαγή ραδιοφωνικού σταθμού, για παράδειγμα. Τα πολυάριθμα μικρά εικονίδια και η ακατάστατη εμφάνιση ορισμένων τμημάτων δεν βοηθούν τα πράγματα. Δείτε π.χ το μενού ρυθμίσεων, με το οποίο θα ρυθμίσετε την οδήγηση με ένα πεντάλ. Έχει ένα αναλυτικό κείμενο και διάφορα υπομενού, τα οποία δεν θα τα ρυθμίσετε κατά την οδήγηση.

Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του ταμπλό σημαίνει ότι όλα περνούν από αυτήν και πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να την μάθετε. Κάτι πολύ σημαντικό είναι η σύνδεση με την Google που αν δεν την έχετε δεν υπάρχει καμία υποστήριξη (μόνο το ραδιόφωνο και το τηλέφωνό σας λειτουργούν).

Η υπερυψωμένη θέση καθισμάτων στο XC40 σας δίνει μια καλή εικόνα του δρόμου μπροστά, βοηθούμενη από τις σχετικά λεπτές κολώνες του παρμπρίζ. Υπάρχουν επίσης μεγάλοι καθρέφτες στις πόρτες, ώστε να μπορείτε να δείτε καθαρά τι γίνεται δίπλα σας. Υπάρχουν επίσης, αυτόματοι προβολείς LED (με αυτόματη λειτουργία υψηλής φωτεινής δέσμης) οι οποίοι κάνουν εύκολη τη νυχτερινή οδήγηση. Η ορατότητα προς τα πίσω θέλει λίγη συνήθεια αφού η γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου καλύπτει λίγο από το οπτικό πεδίο.

Είναι δύσκολο να νικήσετε την Volvo όσον αφορά την ποιότητα του εσωτερικού. Σχεδόν οτιδήποτε αγγίζετε στο ηλεκτρικό XC40, το αισθάνεστε έτοιμο να αντέξει τη δοκιμασία του χρόνου και την καθημερινή οικογενειακή χρήση, ενώ παραμένει κομψό και με ωραία υφή. Ο εξαιρετικός συνδυασμός υψηλής ποιότητας πλαστικών, μεταλλικών ενθέτων και δέρματος δίνει στο Volvo XC40 Recharge μία premium αίσθηση.

Χώρος επιβατών & αποσκευών

Οι διαστάσεις του ηλεκτρικού XC40 είναι compact και φιλικές για κίνηση στην πόλη, ενώ υπάρχει αρκετός χώρος στο εσωτερικό. Υπάρχει πολύς χώρος για τα κεφάλια οδηγού/συνοδηγού εμπρός και πίσω, ακόμη και με την πανοραμική γυάλινη οροφή που κλέβει λίγο ύψος. Επίσης λόγω πλάτους δεν θα «χτυπάτε» τα χέρια σας με τον συνοδηγό.

Το εσωτερικό αν και minimal έχει πολλές πρακτικές λεπτομέρειες, όπως: Το μεγαλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο, τις τσέπες πόρτας με μοκέτα που είναι αρκετά μεγάλες για να βάλετε ένα φορητό υπολογιστή ή δύο μεγάλα μπουκάλια νερό, καθώς και συρόμενα συρτάρια κάτω από τα μπροστινά καθίσματα.

Στο πίσω μέρος είναι αρκετά ευρύχωρο για να μπορούν τρεις ψηλοί ενήλικες να καθίσουν άνετα χωρίς το κεφάλι τους να ακουμπά στην οροφή ή τα γόνατά τους να βρίσκουν στο κάθισμα μπροστά. Τα πίσω πτυσσόμενα καθίσματα είναι στάνταρ στο XC40. Ωστόσο, οι πλάτες των καθισμάτων είναι χωρισμένες 60/40.

To πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο φόρτωσης, αν και αυτό αντισταθμίζεται από τον εμπρός χώρο φόρτωσης των 31 λίτρων ο οποίος καλύπτει στην θέση που θα υπήρχε κανονικά ένας κινητήρας, και χωρά αρκετά αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης για παράδειγμα.

Στο δρόμο

Τα καθίσματα είναι sportive και όσο άνετα περιμένατε από ένα Volvo. Η θέση οδήγησης, θα  αισθανθείτε, πως είναι λίγο ψηλά τοποθετημένη και δεν κατεβαίνει αρκετά χαμηλά, επίσης κρύβει και τον τρόπο εκκίνησης. Με ένα αισθητήρα στην βάση του αναγνωρίζει πως κάθεται κάποιος διαβάζει το κλειδί και εκκινεί τα ηλεκτρικά μοτέρ. Εσείς επιλέγετε την θέση «D» ή «R». Εύκολο; Ίσως υπερβολικά πολύ.

Το XC40 Recharge Recharge P8 μπορεί να είναι το μικρότερο Volvo αλλά ζυγίζει 2.188 κιλά (100 κιλά περισσότερο από το Polestar 2, και σχεδόν μισό τόνο περισσότερο από το αντίστοιχο XC40 με θερμικό κινητήρα). Αυτό είναι κάτι, που πρέπει να συνηθίσετε αφού οι μπαταρίες έχουν βάρος.

Αυτό που δεν θα συνηθίσετε και πάντα θα σας εκπλήσσει ευχάριστα είναι η δύναμή του (408 ίπποι) και ο τρόπος που αποδίδονται. Άμεσα, προοδευτικά αλλά και τόσο διασκεδαστικά, που σχεδόν θα ξεχάσετε το φόβο της… αυτονομίας.

Ναι, το XC40 Recharge είναι γρήγορο, αλλά σας δίνει την αίσθηση της εύκολης διαχείρισης του επιπλέον βάρους και ενισχύει την εμπιστοσύνη σας σε αυτό. Η άνεση είναι σε πολύ καλό επίπεδο και σχεδόν εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η Volvo δεν προσποιήθηκε ότι χρησιμοποίησε την τελευταία λέξη στη δυναμική οδήγηση ή στην κινηματική της ανάρτησης, αλλά το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 έχει μία ισορροπία.

Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και καλές επιδόσεις (0-100 σε 4,9 χλμ και τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 180 χλμ) και παράλληλα νιώθει σαν στο σπίτι του σε μια χαλαρή οδήγηση ή μέσα στην πόλη. Από την άλλη πλευρά, μπορείτε να διασκεδάσετε σε δρόμο με στροφές με κάποιες παραχωρήσεις. Το ελαφρύ τιμόνι σε κανονική λειτουργία έχει κάποια ασάφεια, αλλά η λειτουργία Sport ενισχύει λίγο το βάρος κάτι που βοηθά αρκετά. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, ο αέρας φέρνει λίγο θόρυβο από το παρμπρίζ, ενώ και ο ήχος κύλισης γίνεται αισθητός.

Είναι επίσης σχετικά εύκολο να οδηγείτε ομαλά με το ένα πεντάλ, έτσι ώστε μόλις σηκώσετε το πόδι από το «γκάζι» να επιβραδύνει σταδιακά το αυτοκίνητο μέχρι τελικής στάσης. Το ηλεκτρικό XC40 διαθέτει λειτουργία οδήγησης εκτός δρόμου που μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω ενός μενού στην οθόνη, αρκεί να κινείται με ταχύτητα μικρότερη των 40 χλμ. Μεταξύ άλλων, επιτρέπει ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης σε λόφο όταν αφαιρείτε το πόδι σας από το γκάζι. Όταν είναι ενεργό, η ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο μπορεί να ρυθμιστεί (μειωθεί ή αυξηθεί) πατώντας οποιοδήποτε πεντάλ.

Το Volvo XC40 Recharge Pure Electric διαθέτει ελκυστικό εσωτερικό, αξιοπρεπή ηλεκτρική γκάμα, γρήγορη απόδοση και εντυπωσιακά διαπιστευτήρια ασφάλειας. Είναι ακριβό δίπλα σε πολλούς αντιπάλους, αλλά τα μοντέλα χαμηλότερων προδιαγραφών συνδυάζονται αρκετά καλά με παρόμοια premium (αν συχνά μεγαλύτερες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιο διασκεδαστικές) εναλλακτικές λύσεις.

Η κατανάλωση;

Η μέση κατανάλωση που είδαμε στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου ήταν 23,9 kWh / 100 km και η μπαταρία αποφορτίστηκε από 84% σε 46%, δηλαδή χρησιμοποίησε το 38% της χωρητικότητάς της για να καλύψει την αναφερόμενη απόσταση. Με αυτά τα δεδομένα και για αυτόν τον τύπο χρήσης, η πραγματική αυτονομία του XC40 θα ήταν περίπου 310 χιλιόμετρα, περίπου 108 λιγότερα από αυτά που αναφέρει η Volvo. Όμως και πάλι το παιχνίδι με την δύναμη είναι όμορφο…

Συμπέρασμα

Πρόκειται για ένα ισορροπημένο/ανισόρροπα γρήγορο SUV με όλα τα πλεονεκτήματα των μοντέλων της κατηγορίας και επιπλέον τη δύναμη των 408 ίππων. Ταχύ αλλά και άνετο δείχνει ότι τα ηλεκτρικά Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου μπορεί να γίνουν και διασκεδαστικά.

Tεχνικά χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 408 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 660 Nm (συνδυασμένη)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 23,9 kWh / 100 km
Εκπομπές CO2: —– (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.425 x 1.863 x 1.647 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.188 kg
Χώρος αποσκευών: 413lt
Τιμή: Από 51.987 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Volvo XC40 Recharge: Τεχνολογική πρωτοπορία με σουηδικό στιλ και στα αμιγώς ηλεκτρικά
Volvo XC40 Urban Aktiv: To απόλυτο lifestyle SUV για περιπετειώδεις αποδράσεις
Volvo XC40 Recharge Plug-in: Κορυφαία υβριδική τεχνολογία σε ελκυστική τιμή

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto