Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως είναι στην πράξη το νέο «μισό» τιμόνι της Tesla;

Ελλάδα 23:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως είναι στην πράξη το νέο «μισό» τιμόνι της Tesla;

ΝΕΑ

Πως είναι στην πράξη το νέο «μισό» τιμόνι της Tesla;

ΝΕΑ

To νέο τιμόνι yoke που παρουσίασε η Tesla στα νέα Model S αντιμετωπίζεται με δυσπιστία και σκεπτικισμό καθώς δεν είναι ξεκάθαρο σε τι ακριβώς εξυπηρετεί και αν είναι εξίσου ασφαλές με τα κλασικά τιμόνια.

Advertisement
Advertisement

Στην Tesla και τον Εlon Musk αρέσει να προκαλεί. Και να δημιουργεί θόρυβο ακόμα με το παραμικρό. Όπως για παράδειγμα με την παρουσίαση ενός πολύ ιδιαίτερου σε σχεδιασμό τιμονιού το οποίο παρουσιάστηκε ως έξτρα εξοπλισμός στο νέο Model S.

To Υoke όπως ονομάζεται είναι μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο κλασικό τιμόνι και έχει προκαλέσει ήδη αρκετές συζητήσεις για την χρησιμότητά του. Ενώ δεν λείπουν και οι ανησυχίες για την ασφάλεια που προσφέρει, ιδίως όταν συνδυάζεται με την γενικότερη φασαρία που έχει ξεσπάσει γύρω από την λειτουργία του Autopilot.

To Consumer Reports στην Αμερική έκανε μία ενδελεχή μελέτη σχετικά με την λειτουργία του Yoke Και δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας. Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι μπορείς να το συνηθίσεις σχετικά εύκολα, αλλά δεν υπάρχουν ξεκάθαρα οφέλη από την σχεδίασή του.

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιασμός του το κάνει εύκολο να γλιστρήσει από τα χέρια του οδηγού ενώ γίνεται δύσκολο να κάνεις κάποιους ελιγμούς που απαιτούν την αλληλοκάλυψη των χεριών. Οι δοκιμαστές επίσης παραπονέθηκαν για πόνους στα χέρια μετά από πολύωρη χρήση ενώ η κακή επένδυση και η χοντρές λαβές το έκαναν δύσκολο στο κράτημα, με ελάχιστες επιλογές για ασφαλή και άνετη τοποθέτηση των χεριών.

Το συγκεκριμένο τιμόνι έχει ενσωματωμένα και τα χειριστήρια των φλας αλλά η λειτουργία τους δεν είναι ξεκάθαρη, και η τοποθέτησή τους μάλλον άβολη. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές λειτουργίες για τα φλας ανάλογα με το πάτημα του κάθε διακόπτη, χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη ένδειξη για τη λειτουργία τους κάθε φορά (σε σύγκριση πάντα με τους κλασικούς διακόπτες).

Advertisement

Πάντως η σχεδίαση αυτή δεν έχει μόνο αρνητικά. Για παράδειγμα η ορθογώνια σχεδίαση διευκολύνει την ορατότητα του οδηγού εμπρός και προς τον πίνακα οργάνων. Από την άλλη όμως δεν έχει νόημα αν ψάχνει διαρκώς να βρει ποιο φλας έχει ανάψει και με ποια ακριβώς λειτουργία.

Αυτό που επισημαίνει η έρευνα του Consumer Reports είναι ότι οι οδηγοί μπορεί μετά από την χρήση να το συνηθίσουν, όμως θα παραμένει ερωτηματικό για το πως θα μπορούν να αντιδράσουν σε έναν απότομο ελιγμό για την αποφυγή ενός εμποδίου ή για την διόρθωση της πορείας μετά από έναν ελιγμό.

Advertisement

Η έκθεση σημειώνει ότι θα χρειαζόταν να υπάρχει ενός είδους εκπαίδευση με αυτό το τιμόνι ώστε να είναι σίγουροι οι οδηγοί ότι θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στην λειτουργία του, ιδίως σε ελιγμούς υψηλής ταχύτητας. Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά η Τesla πέτυχε τον σκοπό της, να… τετραγωνίσει τον κύκλο και να δημιουργήσει θόρυβο από το πουθενά και πάντα προς όφελός της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση το Tesla Model Y; (+video)|
Tesla: Έτοιμη για πλήρως αυτόνομη οδήγηση
Σκυλίσια ζωή με το απίστευτο Dog Mode των Tesla