ΝΕΑ

Πως οι Ευρωπαίοι πιάστηκαν στον ύπνο από τους Κινέζους

Ελλάδα 12:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πως οι Ευρωπαίοι πιάστηκαν στον ύπνο από τους Κινέζους

ΝΕΑ

Πως οι Ευρωπαίοι πιάστηκαν στον ύπνο από τους Κινέζους

ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι πλέον στρυμωγμένοι στην γωνία. Και η ιστορία με τις μπαταρίες είναι αυτή που δείχνει πως έπεσαν στην παγίδα των Κινέζων χωρίς να προβλέπουν το μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Η κυριαρχία της Κίνας στην αγορά μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής της διορατικότητας και της αδιάκοπης καινοτομίας της. Και αποτελεί και τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), τη μεγαλύτερη εταιρεία μπαταριών στον κόσμο, η οποία διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην πρωτοπορία της Κίνας.

Η αρχή έγινε το 1999, όταν ο Zeng Yuqun ίδρυσε την Amperex Technology Limited (ATL), εστιάζοντας στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αντιπροσώπευαν μια επαναστατική τεχνολογία ζωτικής σημασίας για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Παρά τις αρχικές προκλήσεις, η ταχεία ανάπτυξη και η αξιοπιστία της ATL ως προμηθευτή της χάρισαν φήμη στον κλάδο. Το 2011, ο Zeng και η ομάδα του ίδρυσαν την CATL, τονίζοντας την πίστη τους στο μέλλον των μπαταριών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η ώθηση της Κίνας προς τις ηλεκτρικές μεταφορές έγινε εμφανής κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου το 2008, όταν η κυβέρνηση εισήγαγε έναν στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων που τροφοδοτούνταν από μπαταρίες της ATL.

Advertisement

Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίστηκε με τη δέσμευση της Κίνας να καταπολεμήσει τη ρύπανση και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ταυτόχρονα, η κινεζική κυβέρνηση εφάρμοσε επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ορίζοντας ότι οι μπαταρίες έπρεπε να είναι εγχώριας κατασκευής.

Η BMW, επιδιώκοντας να επεκτείνει την παρουσία της στην Κίνα, συνεργάστηκε με την CATL και την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Brilliance. Μαζί, λάνσαραν το αμιγώς ηλεκτρικό Zinoro για την κινεζική αγορά το 2013, ενσωματώνοντας μπαταρίες της CATL.

Advertisement

Η συνεργασία της CATL με την BMW όχι μόνο ενίσχυσε τις μηχανολογικές της ικανότητες, αλλά παρείχε επίσης ανεκτίμητα μαθήματα ποιότητας και αξιοπιστίας.

Η συνεργασία επέτρεψε στην CATL να προσαρμόσει τις μπαταρίες σύμφωνα με συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων, ένας κρίσιμος παράγοντας στην αγορά EV.

Μέχρι το 2019, η CATL είχε δημιουργήσει το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών αυτοκινήτων της Γερμανίας, ξεπερνώντας τους καθιερωμένους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Advertisement

Η ιστορία επιτυχίας της εταιρείας επεκτάθηκε περαιτέρω με τη διεθνή επέκταση, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων στην Ουγγαρία, και σχέδια για εγκαταστάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Μεξικό.

Η επιρροή της CATL έγινε παγκόσμια, προμηθεύοντας μπαταρίες σε διάφορους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το πρώτο hypercar της Κίνας
Αυτή είναι η εξήγηση γιατί θα κυριαρχήσουν οι Κινέζοι
Η Κίνα, η αυτόνομη οδήγηση και το ορόσημο του 2035