Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Πολύωρη οδήγηση: Πώς θα αποφύγουμε τον πόνο στη μέση;

  • newsautoteam

Η οδήγηση είναι μια ευχάριστη διαδικασία η οποία όμως μπορεί να μας δημιουργήσει κάποια προβλήματα σε σημεία του σώματός μας εάν δεν τηρούμε κάποιους κανόνες.

Η πολύωρη οδήγηση είτε για λόγους εργασίας είτε για την μετακίνησή μας προς κάποιο μακρινό προορισμό μας είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε.

Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να μην έχουμε προβλήματα με πόνο στη μέση μας, ιδίως εάν ήδη έχουμε κάποιο θέμα ή κάποια πάθηση σε αυτή, και η διαδρομή μας να γίνει όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη κατά την παραμονή μας στο αυτοκίνητο.

Σωστή στάση του σώματος

Ρυθμίζουμε το κάθισμά μας με τρόπο που η πλάτη του σώματός μας να ακουμπά ολόκληρη στο ερεισίνωτο. Προσπαθούμε να είναι κάθετα ρυθμισμένο και όχι σχετικά ξαπλωτά, καθώς έτσι δεν θα κουράζουμε τη μέση μας, ενώ θα έχουμε καλύτερη ορατότητα και θα είμαστε σε ετοιμότητα να αντιδράσουμε έγκαιρα σε ένα απρόσμενο συμβάν. Η λάθος θέση οδήγησης, εκτός από πόνο στη μέση μας, μπορεί να προκαλέσει και αυχενικό σύνδρομο.

Σωστή απόσταση από το τιμόνι και τα πεντάλ

Το να οδηγούμε μακριά από το τιμόνι επειδή μας βολεύει ή έχουμε συνηθίσει δεν είναι ό,τι καλύτερο. Η σωστή θέση οδήγησης είναι αυτή κατά την οποία όταν τα χέρια μας πιάνουν το τιμόνι στις αντίστοιχες θέσεις «10 και 10» ή «9 και 15» των αναλογικών δεικτών ενός ρολογιού, οι αγκώνες μας είναι ελαφρά λυγισμένοι και ο βραχίονας και ο πήχης των χεριών μας σχηματίζουν ορθή γωνία ή σχεδόν. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να χειριζόμαστε ευκολότερα και πιο άμεσα το τιμόνι, χωρίς να φορτίζονται οι ώμοι και η πλάτη μας.

Το αριστερό πόδι μας θα πρέπει να μπορεί να πατήσει το πεντάλ μέχρι το πάτωμα χωρίς να ζοριζόμαστε να φτάσει ως εκεί ή να παραμένει πολύ λυγισμένο στο τέλος της διαδρομής, εφόσον το όχημά μας διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επειδή αυτή την κίνηση θα την πραγματοποιήσουμε δεκάδες ή εκατοντάδες φορές κατά τη διαδρομή μας -και μάλιστα μηχανικά- καλό θα είναι να είναι άνετη και χωρίς κόπο η διαδικασία της.

Σωστό ύψος του καθίσματος
Κατεβάζουμε το έδρανο του καθίσματος οδηγού στο κατώτατο σημείο του και αρχίζουμε να το ανεβάζουμε σταδιακά μέχρι οι μηροί μας να έρθουν παράλληλα με αυτό και τα γόνατά μας να σχηματίσουν περίπου ορθή γωνία. Δεν θα πρέπει να είναι σχετικά χαμηλά ούτε πολύ ψηλά για να μην προκαλείται μούδιασμα ή πιάσιμο στα πόδια μας ή τη μέση μας.

Σωστή ρύθμιση ύψους στο προσκέφαλο του καθίσματος

Είναι κάτι που δεν προσέχουμε σχεδόν ποτέ αλλά είναι μία από τις παραμέτρους που εξασφαλίζουν την άνετη και ξεκούραστη στάση του σώματός μας κατά την οδήγηση. Όταν το κεφάλι μας δεν ακουμπάει στο προσκέφαλο του καθίσματός μας, το βάρος του μεταφέρεται στον αυχένα και κατ’ επέκταση ως την πλάτη μας.

Για να ρυθμίσουμε σωστά το ύψος του προσκέφαλου το φέρνουμε στο ίδιο ύψος με αυτό που βρίσκεται το κεφάλι μας όταν καθόμαστε στη θέση του οδηγού και το ακουμπάμε σε αυτό. Κοιτάμε προς τα εμπρός με τα μάτια μας να βλέπουν ακριβώς ευθεία. Αν το οπτικό μας πεδίο καλύπτει πλήρως τον δρόμο έχουμε βρει τη σωστή ρύθμιση. Εάν χρειάζεται να κατεβάσουμε ή να ανεβάσουμε το βλέμμα μας, πρέπει να ψάξουμε περισσότερο για τη ρύθμιση.

Μακριά το πόδι μας από τον συμπλέκτη

Αποφεύγουμε ακουμπάμε διαρκώς το αριστερό πόδι μας στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως το λεγόμενο «foot rest», δηλαδή την αντίστοιχα διαμορφωμένη επιφάνεια αριστερά του πεντάλ ακριβώς για να τοποθετούμε το πόδι μας όταν δεν χειριζόμαστε τον συμπλέκτη.

Αν έχουμε αυτή τη συνήθεια, «πιέζουμε» τον εαυτό μας να παίρνει το πόδι μας από το εν λόγω πεντάλ αμέσως μόλις ολοκληρώσουμε την αλλαγή ταχύτητας. Το να το διατηρούμε πάνω σε αυτό αφενός κουράζουμε το σώμα μας καθώς ασκούμε διαρκώς κάποια σχετική πίεση και αφετέρου πιθανόν να προκαλέσουμε φθορά και στον συμπλέκτη.

Σωστή οσφυϊκή στήριξη

Αν κρίνουμε ότι το κάθισμα μάς κουράζει κατά την πολύωρη οδήγηση φροντίζουμε να τοποθετήσουμε σε αυτό ένα μαξιλαράκι ή μια πετσέτα την οποία θα έχουμε διπλώσει κυλινδρικά και θα την εφαρμόζουμε στη μέση μας και προς την πλάτη μας, στο σημείο που μας βολεύει για να είμαστε πιο άνετα και πιο ξεκούραστοι στο τέλος της διαδρομής μας. Τέλος, φροντίζουμε να κάνουμε κάποια ολιγόλεπτα διαλείμματα στο ταξίδι μας και να βγαίνουμε από το όχημά μας για να κινηθούμε ή να κάνουμε κάποιες απλές ασκήσεις χαλάρωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδήγηση το καλοκαίρι: Ποτέ χωρίς νερό!
Οδήγηση με σαγιονάρες, παράνομη ή νόμιμη;
9+1 μυστικά για οικονομική οδήγηση

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto