Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Plug-in Υβριδικά: Οικολογική λύση ή περιβαλλοντική απάτη;

Ελλάδα 12:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Plug-in Υβριδικά: Οικολογική λύση ή περιβαλλοντική απάτη;

ΝΕΑ

Plug-in Υβριδικά: Οικολογική λύση ή περιβαλλοντική απάτη;

ΝΕΑ

Τα Plug-in υβριδικά παρουσιάστηκαν ως μια ενδιαφέρουσα ενδιάμεση λύση για μείωση των ρύπων. Όμως όσο οι οδηγοί τους δεν τα φορτίζουν αποδεικνύονται περισσότερο ένας εύσχημος τρόπος για να πάρει κάποιος τις επιδοτήσεις.

Advertisement
Advertisement

Η λύση των Plug-in υβριδικών παρουσιάστηκε εξ αρχής ως ένα ενδιάμεσο στάδιο στον δρόμο προς την τελική επικράτηση της καθαρής ηλεκτροκίνησης.

Τα πλεονεκτήματά τους είναι πολλά και σημαντικά. Μπορούν να είναι καθαρά και οικολογικώς ορθά όσο κινούνται με ηλεκτρικό ρεύμα. Και δεν έχουν το άγχος της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού μοντέλου, καθώς μπορούν να κινούνται με τους θερμικούς κινητήρες τους.

Για τις κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη τα PHEV αντιμετωπίζονται με τον ίδιο -ή πανομοιότυπο- τρόπο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας το προνόμιο των επιδοτήσεων.

Advertisement
Advertisement

Όμως σε όλα αυτά υπάρχει μία βασική παράμετρος. Τα PHEV θα πρέπει να φορτίζονται. Αλλιώς, αν δεν γίνεται αυτό, η ιδέα ότι είναι “οικολογικά” αυτοκίνητα είναι εντελώς λανθασμένη.

Πολύ δε περισσότερο όταν είναι υποχρεωμένα να κουβαλούν 100-200 κιλά επιπλέον βάρους για την μπαταρία, τον ηλεκτροκινητήρα και όλα όσα συνοδεύουν την ηλεκτρική διάταξη.

Ο προβληματισμός για το πόσο “πράσινα” είναι τα PHEV υπήρξε από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής τους. Και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριξαν ότι δεν θα έπρεπε να μπουν μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς πολλοί τα αγόραζαν για να εκμεταλλευτούν τις επιδοτήσεις και ποτέ δεν μπήκαν στον κόπο να τα φορτίσουν,.

Advertisement

Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει μία νέα έρευνα από το International Council on Clean Transportation το οποίο υποστηρίζει ότι οι ιδιοκτήτες των PHEV χρησιμοποιούν την ηλεκτροκίνητη διάσταση του αυτοκίνητού τους πολύ λιγότερο από όσο νομίζαμε μέχρι τώρα.

Η έρευνα έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες, η χρήση με ηλεκτρική ενέργεια είναι από 26 έως 56% χαμηλότερη από ότι υπολογιζόταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κατάταξη του οχήματος με βάση τους ρύπους. Αυτό επίσης σημαίνει ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι από 42 έως και 67% μεγαλύτερη από την τιμή που ανακοινώνεται από τον κατασκευαστή.

Advertisement

H έρευνα υποστηρίζει ότι τα PHEV δεν επιτυγχάνουν τις μειώσεις εκπομπών που υποτίθεται ότι ανακοινώνουν. Και μάλιστα προτείνει πιο στενή παρακολούθηση και έρευνα σχετικά με την χρήση των PHEV από τους καταναλωτές.

Γενικά υπάρχει μία τάση να επανελεγχθεί το καθεστώς για τα PHEV σε αρκετές αγορές του πλανήτη, καθώς δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να ανήκουν στην κατηγορία των οχημάτων που θα μπορούν να πωλούνται και μετά το 2035, όταν θα καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Υπάρχουν διάφορες προτάσεις για την καλύτερη αξιολόγηση και ταξινόμηση των PHEV και τον εξορθολογισμό των επιδόσεών τους σχετικά με τους ρύπους. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να γίνουν πιο αυστηροί οι έλεγχοι πιστοποίησης για την καθαρή ηλεκτρική κίνηση του κάθε οχήματος ή να τεθεί ως προϋπόθεση η ύπαρξη wallbox ώστε ο καταναλωτής να τυγχάνει καλύτερης τιμής μέσω της επιδότησης.

Advertisement

Παρ’ όλα αυτά οι εταιρίες συνεχίζουν να εξελίσσουν αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα. Και μάλιστα οι πιο τελευταίες υλοποιήσεις, με τις μεγαλύτερες μπαταρίες εξασφαλίζουν αυτονομίες που αγγίζουν πλέον και τα 100 χιλιόμετρα.

Με βάση αυτό το νούμερο, τα PHEV έχουν προφανώς νόημα, καθώς οι αποστάσεις αυτές είναι ικανές στο να κινείται κανείς ηλεκτρικά όχι απλά για μικρές διαδρομές αλλά και για ακόμα μεγαλύτερα ταξίδια.

Το θέμα ήταν και παραμένει να βρεθεί ο τρόπος ώστε οι οδηγοί να πειστούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους και όχι να τα χρησιμοποιούν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχοντας πάρει το οικονομικό όφελος μιας επιδότησης. Τα PHEV είναι έτσι και αλλιώς μια ενδιάμεση λύση.

Και είναι στο χέρι του καθενός αν θα τα εκμεταλλευτεί όπως πρέπει ή απλά θα τα χρησιμοποιήσει ως έναν έξυπνο τρόπο για να αποκτήσει φθηνότερα ένα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Plug in υβριδική η επόμενη Lamborghini Aventador
Νέα Audi Q7 και Q8 plug in hybrid: Χωρίς συμβιβασμούς
Ο επικεφαλής της Mercedes υπερασπίζεται τα plug in υβριδικά