Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος είναι ο εφευρέτης των ζαντών αλουμινίου;

Ελλάδα 14:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος είναι ο εφευρέτης των ζαντών αλουμινίου;

ΝΕΑ

Ποιος είναι ο εφευρέτης των ζαντών αλουμινίου;

ΝΕΑ

Οραματιστής, εργασιομανής και αντικομφορμιστής. Πρόκειται για τον ιδρυτή ενός εκ των κορυφαίων κατασκευαστών, που προκαλεί δέος με τα πανίσχυρα κομψοτεχνήματά του.

Advertisement
Advertisement

Bugatti. Ένα όνομα με τεράστια ιστορία. Μια εταιρεία κατασκευής απαράμιλλης ομορφιάς μοντέλων, που πρωταγωνιστούν στα όνειρα αναρίθμητων φίλων της αυτοκίνησης.

Η γιγάντωσή της οφείλεται στην ακολουθία μιας σειράς γεγονότων. Ενέταξε στους κόλπους της κορυφαίους μηχανικούς, δόθηκε προσοχή στη λεπτομέρεια και άπαντες διακατέχονταν από πάθος για την τελειότητα.

Τίποτα, ωστόσο, δεν θα γινόταν πραγματικότητα, ερήμην ενός συγκεκριμένου προσώπου. Του θρυλικού ιδρυτή της, Ettore Bugatti, εκείνου που της κληροδότησε το όνομα και κυοφόρησε το όραμα για τη δημιουργία μιας unique μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, και συγκεκριμένα στις 15 Σεπτεμβρίου συμπληρώθηκαν 140 χρόνια από τη γέννηση του πολυμήχανου μηχανικού και σχεδιαστή, o οποίος το 1947, σε ηλικία 65 ετών άφησε τα επίγεια για να ταξιδέψει στα επέκεινα.  Άφησε όμως πίσω του μια ανεκτίμητης αξία κληρονομιά.

Η αντικομφορμιστική του ματιά έγινε έκδηλη από νωρίς και δεν περιοριζόταν στα αυστηρά πλαίσια της αυτοκίνησης. Απογοητευμένος από την ποιότητα του ποτού της εποχής, δημιούργησε το δικό του ποτοποιείο. Παράλληλα, εξίσου δυσαρεστημένος από τα ποδήλατα της εποχής, προχώρησε στον σχεδιασμό ποδηλάτων.

Advertisement

Καταπιανόταν από κάθε ατέλεια, από καθετί που έχρηζε βελτίωσης. Δημιούργησε πλαίσια για μοτοσικλέτες, κλειδαριές ασφαλείας, χειρουργικά όργανα, ακόμα και… ξυραφάκια. Και όταν ήθελε να κάνει ένα δώρο στον γιο του, Roland, έστυψε το μυαλό του και ξημεροβραδιάστηκε, κατασκευάζοντας τη δημοφιλή Bugatti Type 52.

Ταλαντούχος και εργασιομανής, σε ηλικία 17 ετών εντάχθηκε, ως μαθητευόμενος, στη μικρή βιομηχανία κατασκευής δικύκλων και τρικύκλων οχημάτων Prinetti & Stucchi, όπου δεν άργησε να σχεδιάσει το πρώτο του τρίκυκλο.

Advertisement

Οι ιδέες του Ettore ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακές για την εποχή του. Όπως και το αυτοκίνητο που κατασκεύασε το 1903 για τον αγώνα Παρίσι-Μαδρίτη, ενόσω εργαζόταν για λογαριασμό του βαρώνου de Dietrich.

Το αγωνιστικό, ωστόσο, δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στον αγώνα, λόγω… υπερβολικής καινοτομίας. Ενώ ο Ettore τοποθέτησε τον οδηγό και τα μηχανικά μέρη χαμηλά, για βελτίωση του κέντρου βάρους, οι υπεύθυνοι του θεσμού του επισήμαναν πως η θέση οδήγησης θα έπρεπε να ήταν ψηλότερα τοποθετημένη. Πόσο άδικο είχαν.

Bugatti Type 10

Η απόρριψη του αυτοκινήτου του, ωστόσο, δεν πτόησε τον ρηξικέλευθο και οραματιστή νεαρό. Το 1907, ενόσω κατασκεύαζε heavy-duty οχήματα με μεγάλα μοτέρ για την Deutz, ασχολήθηκε και με τη δημιουργία ενός μικρού και ελαφρού βάρους αυτοκίνητου. Με όνομα “Type 10” ή “Pur Sang”, το πισωκίνητο όχημα είχε βάρος 365 κιλά και ενσωμάτωνε ένα 1,2 λτ. 4κύλινδρο μοτέρ που απέδιδε 10 άλογα και έφερε τελική 80 χλμ./ώρα.

Advertisement

Μια ανασχεδιασμένη εκδοχή της Type 10 –γνωστή ως Type 13- συμμετείχε στο γαλλικό Grand Prix του 1911 και κονταροχτυπήθηκε με αντιπάλους που είχαν διπλάσιο βάρος και οι κινητήρες του ήταν σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτεροι. Η Type 13, ωστόσο, τερμάτισε στη 2η θέση.

Bugatti Type 35

Σειρά πήρε η Type 35, με ακόμα πιο ικανό μοτέρ, με κόφτη στις 6.000 σ.α.λ. Ήταν το πρώτο μοντέλο με ζάντες αλουμινίου –μια πατέντα του Ettore- και μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα της τάξης των 190 χλμ./ώρα. Ακόμα ταχύτερη (215 χλμ./ώρα) ήταν η Type 35 B που φορούσε έναν 8κύλινδρο supercharged 2,3 λτ. και απέδιδε 140 PS.

Η παρθενική αγωνιστική παρουσία της Type 35 έλαβε χώρα στο Raga Florio 1925, όπου και είδε πρώτη την καρό σημαία. Μέσα στην επόμενη πενταετία, έδωσε το παρών σε συνολικά 2.000 αγώνες και αναδείχθηκε στο πιο επιτυχημένο αγωνιστικό που γνώρισε ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Παράλληλα, δεν σταμάτησε να σφυγμομετρεί τα «θέλω» των οδηγών, ειδικά όσων ανήκανε σε μια ολιγομελή ελίτ. Όπερ και εγένετο η Type 41, το μακρύτερο και πιο πολυτελές όχημα της εποχής που έγινε πόλος έλξης για βασιλιάδες και αριστοκράτες.

Bugatti Type 41 Royale

Με βάρος έως και 3,5 τόνους, η Type 41 Royale χρησιμοποιούσε έναν 8κυλινδρο σε σειρά κινητήρα 12,8 λτ. που παρήγαγε 300 άλογα. Η κίνηση έφτανε στους πίσω τροχούς μέσω 3τάχυτου κιβωτίου και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 200 χλμ./ώρα.

Αυτή είναι η ιστορία του Ettore Bugatti, ενός ανήσυχου πνεύματος, ενός οραματιστή και του ανθρώπου που καλλιέργησε τον πρώτο σπόρο για τη δημιουργία μιας θρυλικής εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσες καινούργιες Mercedes AMG GT αντιστοιχούν σε μεταχειρισμένη Bugatti Divo;
Ο Ronaldo παίρνει την Bugatti του και πάει Μάντσεστερ…
Νέο μοντέλο από τη Bugatti το 2024 (+video)