Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιες μάρκες έχουν τους πιο ριψοκίνδυνους οδηγούς;

Ελλάδα 2:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιες μάρκες έχουν τους πιο ριψοκίνδυνους οδηγούς;

ΝΕΑ

Ποιες μάρκες έχουν τους πιο ριψοκίνδυνους οδηγούς;

ΝΕΑ

Επηρεάζει η μάρκα και η εικόνα που έχει το κοινό μέσω των διαφημίσεων την οδική ασφάλεια; Και ποιες εταιρίες έχουν τους πιο… άτακτους οδηγούς;

Advertisement
Advertisement

Τον τελευταίο καιρό έχει αναπτυχθεί μια έντονη κουβέντα σχετικά με το πόσο επιδρά το μάρκετινγκ της αυτοκινητοβιομηχανίας στα τροχαία δυστυχήματα. Οι απόψεις διίστανται, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι οι άνθρωποι είναι ευαίσθητοι στις επιδραστικές διαφημίσεις.

Μια πρόσφατη βρετανική μελέτη εξέτασε διεξοδικά πάνω από 400.000 αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, αποκαλύπτοντας ενδιαφέρουσες συσχετίσεις μεταξύ ορισμένων εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και της οδηγικής συμπεριφοράς.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ιδιοκτήτες Subaru, BMW και Porsche ξεχώρισαν σε περιστατικά που αφορούσαν επικίνδυνους ελιγμούς.

Advertisement
Advertisement

Η παρατήρηση αυτή προκάλεσε συζητήσεις σχετικά με την πιθανή επιρροή της διαφήμισης στην οδηγική συμπεριφορά.

Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε λεπτομερώς στο Journal of Social Marketing, σημείωσε ότι οι μάρκες που έδιναν έμφαση στις επιδόσεις οδήγησης στις διαφημίσεις τους συνδέονταν με πιο ριψοκίνδυνες συμπεριφορές.

Αυτό δεν κατηγορεί τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά υποδηλώνει μια σύνδεση μεταξύ θεμάτων μάρκετινγκ και οδηγικής συμπεριφοράς.

Advertisement

Ωστόσο, είναι σημαντικό να ερμηνεύονται αυτά τα ευρήματα με προσοχή. Τα δεδομένα της μελέτης εκτείνονται από το 2011 έως το 2015 και οι αλλαγές στο μάρκετινγκ και στις σειρές προϊόντων από τότε ενδέχεται να μεταβάλλουν αυτές τις τάσεις.

Advertisement

Η Subaru, για παράδειγμα, μετατόπισε τη διαφημιστική της εστίαση από την ταχύτητα που εμπνέεται από τα ράλι σε θέματα με οικογενειακό προσανατολισμό, απομακρυνόμενη από την προηγούμενη εικόνα της ως εταιρίας με «αγωνιστικά αυτοκίνητα για τον δρόμο».

Ομοίως, η Porsche, ενώ γιορτάζει την κληρονομιά της, δίνει τώρα προτεραιότητα στα μελλοντικά ηλεκτρικά αντί να δοξάζει τα αγωνιστικά επιτεύγματα.

Η BMW, που ιστορικά συνδέεται με μια τολμηρή εικόνα, διατήρησε αυτή την αντίληψη μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ όπως η “M Town”, απευθυνόμενη σε οδηγούς που αναζητούν συγκινήσεις.

Advertisement

Η μελέτη διερεύνησε επίσης τη σχέση μεταξύ του σχεδιασμού των αυτοκινήτων και της ριψοκίνδυνης οδήγησης. Συμπεραίνεται ότι ορισμένοι σχεδιασμοί προσελκύουν εκείνους που τείνουν προς ένα τολμηρό στυλ οδήγησης.

Παρόλο που αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Subaru, η Porsche και η BMW τόνισαν τη δέσμευσή τους για την οδική ασφάλεια και την υπεύθυνη οδήγηση, η μελέτη εγείρει ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της διαφήμισης στην οδηγική συμπεριφορά.

Καθώς προκύπτουν αυτές οι αποκαλύψεις, ζητείται αυστηρότερη ρύθμιση. Αναγνωρίζοντας το ρόλο της διαφήμισης στη διαμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς, τόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και οι ρυθμιστικές αρχές ίσως χρειαστεί να συνεργαστούν για να μετριάσουν τις πιθανές αρνητικές επιρροές και να προωθήσουν την ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Subaru Sport Mobility μπορεί να είναι το επόμενο BRZ
Οι Porsche Turbo γίνονται ακόμα πιο «άγριες»
Τέλος οι θερμικοί κινητήρες στην BMW!