Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιες εταιρίες έχουν το άλογο στο σήμα τους;

Ελλάδα 0:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιες εταιρίες έχουν το άλογο στο σήμα τους;

ΝΕΑ

Ποιες εταιρίες έχουν το άλογο στο σήμα τους;

ΝΕΑ

Το άλογο είναι συνδεδεμένο με την ελευθερία, την δύναμη και την χάρη. Και κάποιες εταιρίες φρόντισαν να το συνδέσουν και με τα αυτοκίνητά τους.

Advertisement
Advertisement

Στην αυτοκινητοβιομηχανία αρέσουν τα κλισέ. Και ένα τέτοιο κλισέ είναι η σύνδεση των οχημάτων με τα άλογα, μια σύνδεση που πηγαίνει πολύ πίσω, στις πρώτες ημέρες των αυτοκινήτων.

Για τον περισσότερο κόσμο ένα άλογο υποδηλώνει δύναμη, ταχύτητα και κομψότητα σε ένα πακέτο. Και κάποιες εταιρίες έσπευσαν να το υιοθετήσουν, θέλοντας να αναδείξουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Ας δούμε λοιπόν ποιες από αυτές υπάρχουν σήμερα, με πρώτη και καλύτερη (ξέρετε ποια…)

Advertisement
Advertisement

Ferrari

To όρθιο αλογάκι σε κίτρινο φόντο είναι πλέον ταυτόσημο με την ίδια την ψυχή της μάρκας. Το σήμα προήλθε από τον κόμη Φραντσέσκο Μπαράκα, έναν θρυλικό πιλότο της  πολεμικής αεροπορίας στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Advertisement

Αυτός ζωγράφισε το μαύρο άλογο στο πλάι του αεροπλάνου του, ίσως γιατί είχε να κάνει με το έμβλημα του δούκα της Σαβοΐας είτε γιατί του θύμιζε το σπίτι του και τους στάβλους της οικογένειάς του.

Ο Enzo Ferrari συνάντησε τη μητέρα του, την κόμισσα Παολίνα Μπαράκα, το 1923. Η κόμισσα του πρότεινε να βάλει το λογότυπο του αλόγου στα αγωνιστικά του αυτοκίνητα για καλή τύχη.

Advertisement

Η τύχη δεν ακολούθησε και τον ίδιο τον Μπαράκα, που καταρρίφθηκε και αυτοκτόνησε πίσω από τις εχθρικές γραμμές. Στον Enzo άρεσε το άλογο (πιθανόν και η κόμισσα…) και έτσι το χρησιμοποίησε στην αγωνιστική του ομάδα, πριν το βάλει και στα αυτοκίνητα δρόμου. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Ford Mustang


Ένα ακόμα εμβληματικό άλογο στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αρχικά, το λογότυπο του αλόγου Mustang σχεδιάστηκε από τον Phil Clark με τις κόκκινες, λευκές και μπλε ράβδους πίσω για να υποδηλώνουν το αυτοκίνητο και την αμερικανική κληρονομιά της μάρκας.

Advertisement

Μια δεύτερη έκδοση σχεδιάστηκε από τον Charles Keresztes με το πόνι να καλπάζει από αριστερά προς τα δεξιά γιατί έτσι φαινόταν πιο δυναμική στον Lee Iacocca. Σε κάθε περίπτωση το ατίθασο άλογο της Mustang χαρακτηρίζει έκτοτε το αμερικάνικο pony car και αποτελεί έμβλημα ολόκληρης της αμερικάνικης αυτοκινητικής κουλτούρας.

Porsche


H ιδέα ενός σήματος που θα αντιπροσώπευε την Porsche γεννήθηκε το 1951. Τον Μάρτιο του ίδιου έτους, η Porsche και ο Ottomar Domnick, γιατρός από τη Στουτγάρδη και αρχικός πελάτης της Porsche, έκαναν έναν διαγωνισμό σχεδιασμού μεταξύ των γερμανικών σχολών τέχνης.

Το βραβείο ήταν 1.000 γερμανικά μάρκα (περίπου 500 ευρώ σε σημερινά χρήματα), αλλά δυστυχώς, κανένα από τα σχέδια δεν κέρδισε. Η συνέχεια δόθηκε από τον Ferry Porsche ο οποίος επισκέφτηκε τη Νέα Υόρκη στο τέλος του έτους, και ζήτησε την βοήθεια του αυστριακής καταγωγής εισαγωγέα Max Hoffman.

Μετά από λίγο καιρό, ανατέθηκε στον σχεδιαστή της εταιρίας Franz Xaver Reimspieß να σχεδιάσει ένα εμπορικό σήμα. Η παραγγελία ήταν να υπάρχει κάτι που να αντικατοπτρίζει συμβολικά τις ρίζες της εταιρείας, καθώς και την «ποιότητα και δυναμισμό των προϊόντων».

Το αποτέλεσμα ήταν το έμβλημα που βλέπουμε στα σπορ αυτοκίνητα της Porsche σήμερα, εμπνευσμένο από την σφραγίδα της πόλης της Στουτγάρδης. Το οικόσημο διαθέτει ένα άλογο στο κέντρο, πλαισιωμένο από τα περιγράμματα μιας χρυσής ασπίδας και το όνομα της πόλης.

Carlsson


Η Carlsson είναι μια γερμανική εταιρεία βελτιώσεων και κατασκευής αμαξωμάτων που ειδικεύεται στις Mercedes.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1989 από τους αδερφούς Rolf και Andreas Hartge. Για 30 χρόνια, η Carlsson ειδικεύεται στην ανάπτυξη ζαντών αλουμινίου, εξελιγμένων αναρτήσεων, βελτιώσεων απόδοσης κινητήρα και μετατροπών στο σαλόνι του αυτοκινήτου.

Δεν είναι πολλά γνωστά για την προέλευση του λογότυπου, αλλά η Carlsson πήρε το όνομά του προς τιμήν του Σουηδού οδηγού ράλι Ingvar Carlsson, ο οποίος οδήγησε για τη Mercedes τη δεκαετία του 1980.

Kamaz


Η Kamaz είναι η πιο μεγάλη ρώσικη εταιρία κατασκευής φορτηγών, μεγάλων κινητήρων και βαρέων οχημάτων.

Δημιουργήθηκε το 1969 ενώ η Ρωσία ήταν ακόμα μέρος της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά κατάφερε να έχει ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής με πάνω από 100.000 άτομα στο αποκορύφωμά της, ενώ και η μικρή πόλη στην οποία χτίστηκε έχει διογκωθεί σε πάνω από μισό εκατομμύρια κατοίκους.

Σημαντική είναι η επιτυχία της και στους αγώνες τύπου Ντακάρ, ενώ τα μηχανήματά της φημίζονται για την αξιοπιστία τους και τις μοναδικές τους ικανότητες να κινούνται σε κάθε είδους έδαφος.

Baojun


Η Baojun είναι μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και το όνομα μεταφράζεται ως “Πειραγμένο Άλογο”, κάτι που εξηγεί το λογότυπο.

Είναι η μόνη εταιρεία αυτοκινήτων με λογότυπο αλόγου που σχετίζεται άμεσα με το όνομά της. Η Baojun εμφανίστηκε το 2010 ως φθηνότερη κινεζική εναλλακτική λύση έναντι της Chevrolet και της Buick. Το λογότυπο στα αριστερά είναι το αρχικό έμβλημα της εταιρείας, αλλά άλλαξε το 2019 για κάτι λίγο πιο σύγχρονο, έχοντας όμως υπόψη το πρωτότυπο.

Η Baojun έχει ήδη 17 αυτοκίνητα στη γκάμα της, μερικά από τα οποία είναι νέα μοντέλα από άλλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένου του πανταχού παρόντος Chevrolet Spark/Daewoo Matiz. Με τη σειρά της, η Chevrolet πουλά μία δική της εκδοχή του Baojun 510 compact crossover στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Hamann Motorsport


Η Hamann Motorsport είναι μια γερμανική εταιρεία βελτιώσεων με το λογότυπό της να έχει ως κεντρικό στοιχείο τον Πήγασο.

Η Hamann δεν είναι ακολουθεί σε μία μάρκα αυτοκινήτου και έχει μια έκδοση από σχεδόν κάθε premium αυτοκινητοβιομηχανία, από BMW έως Lamborghini και Aston Martin. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1986 από τον Richard Hamann και το πρώτο της αυτοκίνητο βασίστηκε στη BMW M3 γενιάς E30.

Ο Πήγασος που χρησιμοποιεί η Hamann είναι ένας φτερωτός θεϊκός επιβήτορας από την ελληνική μυθολογία και χρησιμοποιείται σε πολύ για λογότυπα, με πιο διάσημο της Mobil και τα βενζινάδικά της. Στη λαϊκή κουλτούρα, χρησιμοποιείται συχνά ως έμβλημα έμπνευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Κάντο όπως η Tesla
Μία ολοκαίνουργια Ferrari Roma θύμα ενός… ασανσέρ!
Ferrari: Πωλήσεις ρεκόρ, bonus-μαμούθ 13.500 ευρώ στους υπαλλήλους