Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

Ποια μοντέλα αρίστευσαν στη νέα δοκιμή ασφαλείας του Euro NCAP

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Εκ των 10 μοντέλων που βρέθηκαν στο «μικροσκόπιο» του ανεξάρτητου οργανισμού, μόνο τρία συγκέντρωσαν τη μέγιστη βαθμολογία. Και αυτά «κατάγονται» από τη Γερμανία

Δεδομένης της νέας τάσης των αυτοκινητοβιομηχανίων να εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με συστήματα υποβοήθησης που διευκολύνουν το έργο των οδηγών, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αποφάσισε να… ρίξει φως στην αποτελεσματικότητά τους.

Αναλυτικότερα, προχώρησε σε ένα δεύτερο κύκλο δοκιμών με φόντο τη διερεύνηση της λειτουργικότητας των εν λόγω τεχνολογιών κατά την περιήγησή των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους. Στο μικροσκόπιο βρέθηκε η τεχνολογία Highway Assist, ο λόγος ύπαρξης της οποίας είναι η θωράκιση των επιβαινόντων μέσω του μετριασμού της κούρασης του οδηγού.

Επιπροσθέτως, επιτρέπει στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι να κρατάει μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα, καθώς και να κινείται στο κέντρο της λωρίδας -μέσω της σύμπραξης των συστημάτων Adaptive Cruise Control και Lane Centering.

Το νεοσύστατο πρωτόκολλο του οργανισμού Euro NCAP αφορούσε δύο θεματικές, πάνω στις οποίες βαθμολογήθηκαν τα μοντέλα:

Assistance Competence: Την επιδιωκόμενη ισορροπία ανάμεσα στην παρεμβατικότητα των συστημάτων υποβοήθησης και στην επαγρύπνηση του οδηγού (Driver Engagement)

Safety Backup: Το δίχτυ ασφαλείας που παρέχουν τα συστήματα σε κρίσιμες καταστάσεις.

Ποια είναι τα οχήματα που αρίστευσαν;

Στην τελευταία φάση δοκιμών, σε εξονυχιστικά τεστ υποβλήθηκαν 10 αυτοκίνητα, εκ των οποίων μόνο τα τρία συγκέντρωσαν τη μέγιστη βαθμολογία. Ο λόγος για τα γερμανικά BMW Σειρά 3, Audi Q8 και Mercedes GLE.

BMW Σειρά 3

– Βαθμολογία: 4/4

– Assistance Competence: 82%

– Safety Backup: 90%

– Mercedes GLE

– Βαθμολογία: 4/4

– Assistance Competence: 85%

– Safety Backup: 89%

Audi Q8

– Βαθμολογία: 4/4

– Assistance Competence: 78%

– Safety Backup: 84%

«Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτά τα τεστ καταδεικνύουν πως η υποβοηθούμενη οδήγηση ολοένα και βελτιώνεται, ενώ γίνεται και ευρέως διαθέσιμη. Μέχρι, όμως, να βελτιστοποιηθεί η ανάληψη του ελέγχου από το ίδιο το όχημα, ο οδηγός οφείλει να φέρει την ευθύνη για την κίνηση του οχήματος», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Γ.Γ. του οργανισμού, Dr. Michiel van Ratingen.

Αναλυτικά στοιχεία, αναφορικά με τη βαθμολογία των εξετασθέντων οχημάτων μπορείτε να βρείτε εδω.

Δείτε επίσης:

Renault Clio, όπως λέμε ασφάλεια

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Toyota Yaris

Παρουσιάζουμε τα ασφαλέστερα μικρά SUV

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto