Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Παρουσιάζουμε τα ασφαλέστερα μικρά SUV

  • newsautoteam

Είναι η πιο δυνατή (σε πωλήσεις) και μία από τις πολυπληθέστερες (σε μοντέλα) κατηγορίες της αγοράς. Ποιο μοντέλο της είναι το ασφαλέστερο; Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP, μας απαντά.

 

Ψάξαμε τα καλύτερα μικρομεσαία SUV της αγοράς, τα κατατάξαμε με αλφαβητική σειρά και με την βοήθεια των Crash Tests (δοκιμών πρόσκρουσης) του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης European New Car Assessment Programme ή όπως τον γνωρίζουμε Euro NCAP ανακαλύψαμε τα ασφαλέστερα. Τα παρακάτω μοντέλα αφορούν δοκιμές των δύο τελευταίων ετών, με βάση τα νέα και αυστηρότερα πρότυπα που εφάρμοσε ο Euro NCAP.

Λίγη Ιστορία

Τον Φεβρουάριο του 1997 ο νεοσύστατος θεσμός Euro NCAP εξέδωσε προς την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) την πρώτη του αναφορά σχετικά με δοκιμές πρόσκρουσης στην οποία αξιολογούσε επτά συνολικά αυτοκίνητα πόλης, τα Fiat Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, Renault Clio, Rover 100, Opel Corsa και VW Golf.

Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν στις απαιτήσεις του Euro NCAP τα μοντέλα των αυτοκινήτων τους ώστε να αποσπούν την κορυφαία, 5άστερη, διάκριση.  Από το 2009 τα κριτήρια έγιναν αυστηρότερα εισάγοντας νέες παράμετρους. Ανάλογα με τις επιδόσεις του, κάθε μοντέλο συγκεντρώνει έως 3 βαθμούς με τον χαρακτηρισμό «Καλό, Επαρκές ή Οριακό».

H διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης.

Τα crash test του Euro NCAP κατατάσσονται σε τέσσερις κυρίως φάσεις πρόσκρουσης: στην μετωπική, στην πλευρική, στην σύγκρουση με πεζό και στην πλευρική σύγκρουση με σταθερό εμπόδιο. Μέσα στο αυτοκίνητο υπάρχουν δύο ή περισσότερες «ανδρείκελα» και μετά το τέλος κάθε διαδικασίας αξιολογείται το μέγεθος της καταπόνησης (σε αυτά) το οποίο σημειώνεται με διαφορετικές αποχρώσεις. Η βαθμολογία των μοντέλων αποδίδεται με αστέρια με την κορυφαία αξιολόγηση που φτάνει τα πέντε.

Τα μοντέλα

DS 3 Crossback, Ford Puma, Hyundai Kona, Nissan Jike, Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq και VW T-Cross. Όλα έχουν κερδίσει την ανώτερη διάκριση, όλα έχουν τις ίδιες αντιδράσεις. Βέβαια κάποια έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά και τα ποσοστά το αποκαλύπτουν. Δεν όμως οι αριθμοί που “μετρούν” αλλά το σύνολο και η ομοιογένεια.
Δείτε τα αναλυτικά:

DS 3 Crossback (Με Safety Pack)

5 * – Προστασία Ενηλίκων 96%
Προστασία Παιδιών 86%
Προστασία πεζών 64%
Συστήματα Ασφάλειας 76%

Η καμπίνα επιβατών του DS 3 Crossback παρέμεινε σταθερή στη δοκιμή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν καλή προστασία των γονάτων και των μηρών του οδηγού και του συνοδηγού. Παρόμοιο επίπεδο προστασίας είχαν οι επιβάτες διαφορετικών μεγεθών (παιδιά) αλλά και εκείνοι που κάθονταν σε διαφορετικές θέσεις. Στη δοκιμή πρόσκρουσης σε σταθερό αντικείμενο (πλήρους πλάτους), η προστασία ήταν καλή ή επαρκής για όλες τις κρίσιμες περιοχές αμαξώματος τόσο του οδηγού όσο και των πίσω επιβατών. Πολύ καλή ήταν η αντίδραση του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση και το αυτοκίνητο σημείωσε μέγιστους βαθμούς για αυτό το μέρος της αξιολόγησης. Τέλος οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα επέδειξαν καλή προστασία σε τραυματισμούς στον αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης στο πίσω μέρος.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ DS3 CROSSBACK

 

Ford Puma

5 * – Προστασία Ενηλίκων 94%
Προστασία Παιδιών 84%
Προστασία πεζών 77%
Συστήματα Ασφάλεια 74%

Το διαμέρισμα επιβατών του Puma παρέμεινε σταθερό στη δοκιμή σύγκρουσης (πλαγιομετωπική). Η εξέταση των dummies έδειξε ότι υπάρχει καλή προστασία για τα γόνατα και τους μηρούς του οδηγού και του συνοδηγού. Η Ford έδειξε ότι μπορεί να παρέχει παρόμοιο επίπεδο προστασίας σε επιβάτες διαφορετικών μεγεθών και σε εκείνους που κάθονται σε διαφορετικές θέσεις. Τα ίδια καλά αποτελέσματα είχε το Puma και στην δοκιμή πρόσκρουσης σε σταθερό αντικείμενο (μετωπική). Εκεί η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών αμαξώματος ήταν καλή ή επαρκής τόσο για τον οδηγό όσο και για τους πίσω επιβάτες. Τόσο στην πλευρική πρόσκρουση όσο και σε αυτήν σε κολώνα, η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του αμαξώματος ήταν καλή. Οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα επέδειξαν καλή προστασία για τον τραυματισμό στον αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης στο πίσω μέρος.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ FORD PUMA

 

Hyundai Kona

5 * – Προστασία Ενηλίκων 87%
Προστασία παιδιών 85%
Προστασία πεζών 62%
Συστήματα ασφάλειας 60%

Η προστασία των dummies (κούκλες/επιβάτες) ήταν καλή σε όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος τους στις δοκιμές σύγκρουσης ιδιαίτερα στα γόνατα και τους μηρούς οδηγού και του συνοδηγού. Το διαμέρισμα επιβατών του Kona παρέμεινε σταθερό στην πλαγιομετωπική πρόσκρουση ενώ την ίδια προστασία απολαμβάνουν και οι επιβάτες των πίσω θέσεων ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση ή την θέση τους. Το ίδιο καλά ήταν και τα αποτελέσματα στις πλάγιες συγκρούσεις. Η μοναδική παρατήρηση αφορούσε το μπροστινό παρμπρίζ το οποίο αποσπάστηκε από το όχημα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή αυτό το συμβάν δεν είναι αντιπροσωπευτικό για τα Kona κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε στην επανάληψη των δοκιμών. Κατά την σύγκρουση στο πίσω μέρος τα καθίσματα και τα προσκέφαλα προστάτευσαν τους επιβαίνοντες από τραυματισμούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ HYUNDAI KONA

 

Nissan Juke

5 * – Προστασία ενηλίκων 94%
Προστασία Παιδιών 85%
Προστασία πεζών 81%
Συστήματα Ασφάλειας 73%

Η πλαγιομετωπική σύγκρουση δεν επηρέασε την καμπίνα επιβατών του Juke η οποία παρέμεινε σταθερή. Τα ανδρείκελα στις θέσεις του οδηγού του συνοδηγού αλλά και στα πίσω καθίσματα, στο Crossover της Nissan, είχαν πολύ καλή προστασία στα γόνατα και τους μηρούς ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση. Το ίδιο ισχύει και για τις πλευρικές συγκρούσεις (εμπρός και πίσω) ενώ καθίσματα και προσκέφαλα απέτρεψαν τους τραυματισμούς στον αυχένα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ NISSAN JUKE

 

Peugeot 2008 (Safety Pack)

5* – Προστασία Ενηλίκων 93%
Προστασία Παιδιών 84%
Προστασία Πεζών 73%
Συστήματα Ασφαλείας 73%

 

Χωρίς σοβαρές ζημιές ήταν η καμπίνα του 2008 μετά την πλαγιομετωπική δοκιμή σύγκρουσης και χωρίς να «τραυματιστούν» οδηγός και συνοδηγός αλλά και οι πίσω επιβάτες (ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης ή θέσης στο αυτοκίνητο). Στην μετωπική δοκιμή σύγκρουσης ικανοποιητική ήταν η προστασία σε οδηγό και συνοδηγό για τον λαιμό και τον θώρακα, όσο για τις πλάγιες συγκρούσεις η προστασία των επιβατών ήταν παραπάνω από ικανοποιητική. Τέλος τα προσκέφαλα και τα καθίσματα βοήθησαν να μην έχουμε τραυματισμούς στον αυχένα στους εμπρός και πίσω επιβάτες.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ PEUGEOT 2008

 

Renault Captur

5* – Προστασία Ενηλίκων 96%
Προστασία Παιδιών 83%
Προστασία παιδιών 75%
Συστήματα ασφαλείας Safety Assist 74%

Η καμπίνα επιβατών του Captur προστάτευσε τους επιβαίνοντες παραπάνω από ικανοποιητικά κατά την διάρκεια της πλαγιομετωπικής δοκιμής σύγκρουσης. Τα dummies τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα δεν είχαν τραυματισμούς σε γόνατα και μηρούς τόσο στην δοκιμή μετωπικής όσο και στην δοκιμή πλάγιας σύγκρουσης. Τα αποτελέσματα των δοκιμών δεν επηρεάστηκαν από τον σωματότυπο ή την θέση των επιβατών. Τα καθίσματα και τα προσκέφαλα (εμπρός και πίσω) βοήθησαν ώστε να μην έχουμε τραυματισμό από συγκρούσεις στο πίσω μέρος.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ RENAULT CAPTUR

 

Skoda Kamiq

5* – Προστασία Ενηλίκων 96%
Προστασία Παιδιών 85%
Προστασία Πεζών 80%
Συστήματα Ασφάλειας 76%

Το Urban SUV της Skoda παρέμεινε σταθερό στη πλαγιομετωπική δοκιμή σύγκρουσης. Τα ανδρείκελα (οδηγός συνοδηγός) έμειναν προστατευμένα από τραυματισμούς χωρίς χτυπήματα στα γόνατα και τους μηρούς, ούτε στην δοκιμή μετωπικής, ούτε στην δοκιμής σύγκρουσης σε κολώνα. Το μοντέλο της Skoda προστατεύει τους επιβάτες ανεξαρτήτως θέσης και σωματικής διάπλασης. Το Kamiq ολοκλήρωσε με επιτυχία (χωρίς τραυματισμούς για τα ανδρείκελα) και τις πλάγιες δοκιμές σύγκρουσης. Τέλος στις δοκιμές πρόσκρουσης στο πίσω μέρος καθίσματα και προσκέφαλα δεν επέτρεψαν τραυματισμούς στον αυχένα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ SKODA KAMIQ

 

Volkswagen T-Cross

5* – Προστασία Ενηλίκων 97%
Προστασία Παιδιών 86%
Προστασία Παιδιών 81%
Συστήματα Ασφαλείας 80%

Το μικρό SUV της VW έδωσε πολύ υψηλά ποσοστά προφύλαξης τόσο σε ενήλικές όσο και σε ανήλικούς επιβάτες. Η καμπίνα έμεινε σταθερή (χωρίς ζημιές και παραμορφώσεις) κατά την διάρκεια της πλαγιομετωπικής αλλά και της μετωπικής δοκιμής σύγκρουσης. Οι επιβάτες εμπρός και πίσω (διαφορετικών μεγεθών) δεν είχαν τραυματισμούς σε γόνατα και μηρούς και σχεδόν κανένα τραύμα στις πλάγιες συγκρούσεις. Οι δοκιμές με χτυπήματα στο πίσω μέρος δεν τραυμάτισαν των αυχένα των επιβαινόντων χάρη στα καθίσματα και τα προσκέφαλα τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ VW T-CROSS

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr