Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Peugeot: Πλήρως εξηλεκτρισμένες εκδόσεις για όλα τα best-sellers

Ελλάδα 0:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot: Πλήρως εξηλεκτρισμένες εκδόσεις για όλα τα best-sellers

ΝΕΑ

Peugeot: Πλήρως εξηλεκτρισμένες εκδόσεις για όλα τα best-sellers

ΝΕΑ

Τα δημοφιλή μοντέλα της Peugeot φιγουράρουν στα ανώτερα στρώματα των segments τους και έχουν ήδη προετοιμαστεί για το νέο καθεστώς, της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Τις κορυφαίες θέσεις στις κατηγορίες τους καταλαμβάνουν τα μοντέλα της Peugeot, εξαργυρώνοντας τις συγκροτημένες προσπάθειες της γαλλικής εταιρείας για εξέλιξη προϊόντων που ανταποκρίνονται πλήρως στα «θέλω» του σύγχρονου οδηγού.

Η κομψή εμφάνιση, το premium εσωτερικό, και οι τελευταίας γενιάς τεχνολογίες αποτελούν κοινό παρανομαστή στο δημοφιλές superimini Peugeot 208, το Ελληνικό Car of the Year2008 και το μικρομεσαίο SUV 3008. Είναι, λοιπόν, αναπόφευκτο να φιγουράρουν στα ανώτερα στρώματα των ευρωπαϊκών και ελληνικών πωλήσεων.

Η Peugeot, ωστόσο, δεν συμβιβάζεται στις πανθομολογουμένως κορυφαίες εμπορικές της επιδόσεις και ήδη προετοιμάζεται για το μέλλον, εκεί που θα πρωταγωνιστεί η ηλεκτρική κινητικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει προνοήσει να εμπλουτίσει την γκάμα τους και με εξηλεκτρισμένες εκδόσεις που συνδυάζουν μηδαμινό κόστος χρήσης με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χωρίς να θυσιάζουν κανένα από τα πλεονεκτήματα των συμβατικών μοντέλων. Ας συστηθούμε, λοιπόν, μαζί τους.

Advertisement
Advertisement

e-208
Το ηλεκτρικό e-208 κληρονομεί την κομψή εμφάνιση του συμβατικού 208, και καλωσορίζει στο αμάξωμά του κάποιες όμορφες στιλιστικές λεπτομέρειες –όπως  το μονόγραμμα “e” –  που μαρτυρούν τον μηδενικών ρύπων χαρακτήρα του.

Τα γυαλιστερά μαύρα τόξα των φτερών, οι 17άρες αλουμινένιες ζάντες και τα κάθετα led φώτα ημέρας που παραπέμπουν σε δόντια λιονταριού τραβούν τα βλέμματα των περαστικών και «δένουν» αρμονικά με τη μαύρη φάσα που διατρέχει όλο το πλάτος της πόρτας του του πορτπαγκάζ και ενώνει τα φώτα με τις 3 νυχιές.

Advertisement

Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα εντός της καμπίνας με την πολυτελή επένδυση από αλκαντάρα και ύφασμα, καθώς και το εμβληματικό i-Cockpit. Αυτό εμπλουτίζεται με ακόμα περισσότερες λειτουργίες για τις ηλεκτρικές ανάγκες του e-208, μεταξύ των οποίων η ένδειξη για το επίπεδο αυτονομίας και τα τεχνολογικά γραφήματα πληροφοριών που απεικονίζουν τη λειτουργία της κίνησης σε πραγματικό χρόνο.

Το γαλλικό ηλεκτρικό supermini κινείται από ένα ηλεκτρομοτέρ 130 PS και 260 Nm ροπής, με τα τελευταία να απελευθερώνονται ακαριαία, με το που βυθιστεί το πόδι στο δεξί πεντάλ. Ενδεικτικά, η ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,1 δευτερόλεπτα, μία επίδοση κορυφαία για την κατηγορία του.

Advertisement

Η τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα γίνεται μέσω μιας μεγάλης ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρίας (50 kWh) που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο των επιβατών και είναι καλά προστατευμένη για το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Η Peugeot εφοδιάζει τον συσσωρευτή με ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης, έτσι ώστε αυτός να βρίσκεται πάντα στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας είτε για το ταξίδι είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτισή.

Τα 340 χλμ. αυτονομίας εγγυώνται πληθώρα μετακινήσεων με μία μόλις φόρτιση και η 8ετής εγγύηση (ή 160.000 χλμ. για το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας) απαλλάσσουν από πολλά άγχη των οδηγό.

Advertisement

Το e-2008 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις on-board φορτιστών. Μία με 7,4 kW και μία με 11,0 kW. Σε οικιακή πρίζα η φόρτιση απαιτεί 16 ώρες, όταν σε wallbox 11 kW χρειάζονται 7,5 ώρες. Ο χρόνος μπορεί να μειωθεί δραματικά στα μόλις 30 λεπτά (για το 0-80%) εφόσον επιλεχθεί ταχυφορτιστής ισχύος 100 kW DC.

Peugeot e-2008

Εγκωμιαστικά σχόλια διεκδικεί και το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, e-2008 το οποίο αποπνέει κύρος, αισθητική υπεροχή, και μια σπορ αύρα. Μοιράζεται το ίδιο κινητήριο σύνολο με το μικρότερο αδερφάκι του, e-208, δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS/260 Nm και μια μπαταρία 50 kWh που εξασφαλίζει 320 χλμ. αυτονομίας. Και τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα εφοδιάζονται με τρία προγράμματα λειτουργίας που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ο ίδιος για τον τρόπο μετακίνησής του.

Το Εco για μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας, το Normal για ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και την απόδοση, και το Sport όπου ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί… στα κόκκινα για κορυφαίες επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά. Άκρως αποτελεσματικό είναι και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, σε δύο στάδια ισχύος, με το πιο έντονο να επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με ένα μόνο πεντάλ (χωρίς την ανάγκη χρήσης του φρένου).

Η καμπίνα πέρα από την premium αισθητική της, διακρίνεται και για την ευρυχωρία της. Έως και 5 επιβάτες θα βολευτούν αγόγγυστα στο σαλόνι, και τα 405 λίτρα του πορτπαγκάζ θα φιλοξενήσουν άνετα τις επισκευές μιας οικογένειας για το ταξίδι.

Peugeot 3008 Hybrid

Πέρα από τις 100% ηλεκτρικές προτάσεις, η Peugeot παίζει δυνατά και στην κατηγορία των plug-in υβριδικών, των μοντέλων δηλαδή που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Άξιος εκπρόσωπος της κατηγορίας είναι το 3008 που θα το βρείτε σε δύο εκδόσεις. Στην “απλή”, Hybrid, συναντάται ο βενζινοκινητήρας 1,6 λτ. PureTech των 181 PS που συνδυάζεται με ηλεκτρομοτέρ ισχύος 81kW στον εμπρός άξονα, με τη συνδυαστική απόδοση να φθάνει στους 225 ίππους.

Peugeot-3008-2020-white-b1000x600

Η δεύτερη είναι η τετρακίνητη Hybrid4 όπου ο κινητήρας βενζίνης παράγει 200 ίππους,  και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες των 81 kW, έναν σε κάθε άξονα. Συνολικά αποδίδονται 300 ίπποι που αποτελούν εχέγγυο για δυναμικές επιδόσεις, όπως μαρτυρά και η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα που έρχεται σε μόλις 5,9 δλ.

Τα 3008 Hybrid & Hybrid4 εξοπλίζονται με το εξαιρετικό σε απόδοση και αμεσότητα αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των 8 σχέσεων και ενσωματώνουν μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh, για 59 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 3008: Έπιασε το εκατομμύριο!
Peugeot 208: Η premium έκφραση στα super mini
Peugeot 2008: Με κορυφαία συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών